Noin äkkiseltään sanoisin, ettei rattiputkelle tarvitse mitään tehdä. Tietysti tuo etäisyyden säätö on hieman harvinaisempi varuste, mutta tuskin vaatii erilaisia ratteja.
Muuten homma etenee siten, että ensin irroitat akkukaapelin ja odotat 15min. Sitten avaat ratin takapuolella olevat torxit (olikohan 40mm) ja ratin keskiö airpäkkeineen lähtee käsiin (johdot irroitetaan tuossa vaiheessa).
Torxit ovat tiukassa, mutta irtoavat. Ovat siellä kolossaan n. 5cm:n syvyydessä.
Itse ratti on kuusiokolopultilla kiinni. Sekin on tiukassa, mutta irtoaa rattilukkoa vasten. Ei kannata rynkyttää, mutta pitkällä varrella voi kääntää.
....ei tarvii akunkenkää irroittaa eikä odottaa ....otat avaimen pois virtalukosta ja hommiin .....ja sitten kun on bägi irti niin EI virtaa päälle sillä muuten jää varoitusvalo palamaan
Ohjekirja kyllä sanoo että akun kengän irroituksen jälkeen pitää ottaa myös airbagin boxin kaapeliliitin irti. Se on punanen pistoke apukuskin jalkatilan lattiaverhoilun alla edessä pyöräkoteloa vasten (E-mallissa jopa kätevä luukku maton alla eikä tarvi ruuvaria levyn irooitukseen, vanhemmista en tiedä).
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98