Day Downhill kirjoitti: Se sähköinen mittari on kai sikatarkka pienistäkin koneen kierrosmuutoksista.
Se on joko sikamaisen tarkka, tai sitten vaeltelee esim. pientenkin jännitemuutosten seurauksena näytellen hieman omiaan tyhjäkäynnillä.
Itsekin olen huomannut ilmiön, että vaikkapa hiirenhiljaa liikennevaloissa seistessä saattaa joskus aistia korvalla/persiillä/näppituntumalla moottorin kierrosnopeuden muuttumisen - jopa niin pienen, ettei varvimittari edes siihen kunnolla reagoi - niin öp-mittarin näyttö saattaa heilahtaa viisarinkin leveyden verran.
Niin kuin Henry V. totesi, öljyn ikääntyminen vaikuttaa jonkin verran. Uudet Castrolit pitivät kuumat tyhjäpaineet tuossa 2,3-2,5 tuntumissa aina viiteen tonniin asti. Nyt 7000 km jälkeen neula huitelee aika tarkkaan 2 baaria. Kymppitonnissa näyttelee sitten 1,6-1,8 seutuja, ainakin kokemusten mukaan.
Niin, vajaa neljänneksen on tikussa nyt pinta laskenut. Ja 3000 km maaliin....