Tervehdys lukijat!
Miten tuollaisen mersun kardaanin kannatinlaakeri vaihdetaan?
Joutuuko kardaanin viemään jollekin pajalle vai voiko kannatinlaakerin vaihtaa ilman tasapainotuksia/prässäyksiä?
Auton alta on alkanut kuulua "jyrinää" joten joku piste siellä on menossa.
Onko noissa jotain tyyyppivikaa, mistä pettää yleisemmin ja mitä kaikkea kannattaa vaihdella?
124 300D -89 kardaanin värinät
Moi, jyrinän lähtökohta voi hyvinkin olla kannatinlaakeri, tai tarkemmin sen kumi (laakerin ympärillä). Ajan mittaan se haurastuu. Toinen tsekattava kohde on kuminivelet kardaanin etu- ja takapäässä.
Ainakin W123:ssa koko kannatinlaakerihöskän vaihto onnistui itse tehden. Kun kardaanin "katkaisee", on huomioitava, että se menee täsmälleen samalla lailla kiinni -> merkitse kardaanin osien asento ennen irroitusta.
Ainakin W123:ssa koko kannatinlaakerihöskän vaihto onnistui itse tehden. Kun kardaanin "katkaisee", on huomioitava, että se menee täsmälleen samalla lailla kiinni -> merkitse kardaanin osien asento ennen irroitusta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
mulla on toiminu viä ihan hyvin ilman värinöitä, vaikka katkasin kardaanin, enkä tiänny, et se tarvii laittaa takas samaan kohtaan. varmaan laitoin vahingossa sen samaan kohtaan.
joo, kannattaa kattoo samalla ne kumilimput sen kardaanin päistä. jos ne reiät on venyneet tai kumi muutenvaan halkeillu, niin melkein kannattaa vaihtaa.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E