
w124 vakionopeuden säädin? toimii välillä
w124 vakionopeuden säädin? toimii välillä
Eli tuossa mun w124 tuo vakionopeuden säädin tahtoo välillä juonitella. Eli se ei ikään kyllä pysy yli 20km päällä se aina jonku aikaa on päällä ja sit se sammuu välillä pitemmän matkaa ja välillä vähemmän. Onko se jossain jarrupolkimen katkasimessa vika ku se aina yhtä äkkiä lähtee pois
?

MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
mulla tulee melkein aina sellainen ongelma tuon s124 300tdt kans ,kun laittaa "cruisen" päälle painuu poljin pohjaan ja alkaa maisemat vaihtua..
joskus toimii hyvin pitkiäkin matkoja, toisinaan ei muutako täys kiihdytyksiä.??
mistä lähden vikaa etsiin, ulkolämpötilalla ei tuntuis olevan vaikutusta kuten aluksi luulin..
joskus toimii hyvin pitkiäkin matkoja, toisinaan ei muutako täys kiihdytyksiä.??
mistä lähden vikaa etsiin, ulkolämpötilalla ei tuntuis olevan vaikutusta kuten aluksi luulin..
Vito 115 4x4 ja ml 320cdi
-Sama vastaus kummallekkin. Hommatkaa ne säädinyksiköt huoltoon ja uusiksi menee niitä kondensaattoreita.JACKHAMMER kirjoitti:mulla tulee melkein aina sellainen ongelma tuon s124 300tdt kans ,kun laittaa "cruisen" päälle painuu poljin pohjaan ja alkaa maisemat vaihtua..
joskus toimii hyvin pitkiäkin matkoja, toisinaan ei muutako täys kiihdytyksiä.??
mistä lähden vikaa etsiin, ulkolämpötilalla ei tuntuis olevan vaikutusta kuten aluksi luulin..
250TD -86, 260E LANG -90
Mulla juonittelee sen servon asentotunnistin. Laite toimii pöydällä täydellisesti, mutta autossa ei aina. Ilmeisesti kaasuvivusto kampeaa sitä sellaiseen asentoon ettei se läppä-ilmamäärämittarista tuttu hiilikalvopotikka ota kunnolla kontaktia joka asennossa ja seurauksena cruisen tippumista päältä ja nykivää kyytiä. Kannattaa tarkistaa.
-Kimmo-

-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue
Minulla cruise toimi aluksi kerran pari, kunnes lakkasi toimimasta. Jokin aika sitten kokeilin aikani kuluksi, että toimiiko - ja se toimi
(ja toimii edelleen kuin unelma)
Päättelin tämän johtuvan seuraavasta: Edellinen omistaja oli asennuttanut autoon ajonestolaitteen/hälyn. En tiedä mistä virta on siihen otettu, mutta tempo rupesi toimimaan sitten kun takaluukun valo/pyyhin/lasinlämmitin sanoivat työsopimuksensa irti.
Eli toimimattomuudessa saattaa olla myös kyse akun virranantokyvystä, jos lisälaitteita on paljon, niin heikompi akku ei jaksa antaa virtasta kaikille laitteille.

Päättelin tämän johtuvan seuraavasta: Edellinen omistaja oli asennuttanut autoon ajonestolaitteen/hälyn. En tiedä mistä virta on siihen otettu, mutta tempo rupesi toimimaan sitten kun takaluukun valo/pyyhin/lasinlämmitin sanoivat työsopimuksensa irti.
Eli toimimattomuudessa saattaa olla myös kyse akun virranantokyvystä, jos lisälaitteita on paljon, niin heikompi akku ei jaksa antaa virtasta kaikille laitteille.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 274
- Liittynyt: Ti 09.12.2003 18:37
- Paikkakunta: Rovaniemi
Onko kukaan vaihtanut sitä boksia uuteen tai käytettyyn toimivaan. Onko siinä yleisin vika vai haikailenko turhaan Venetmäeltä kaytetyn ostoa.
Olis käytössä 300 D Automaatti lootalla, ja kaikki muu pelaa hienosti, mutta cruice toimii joskus kun sille päälle sattuu. Joskus kaksi päivää... nyt ei taas ollenkaan.
Eli: Temppuileeko se ohjainboksi jollain erityisellä tavalla vai voiko vika olla missä vaan.
Olis käytössä 300 D Automaatti lootalla, ja kaikki muu pelaa hienosti, mutta cruice toimii joskus kun sille päälle sattuu. Joskus kaksi päivää... nyt ei taas ollenkaan.
Eli: Temppuileeko se ohjainboksi jollain erityisellä tavalla vai voiko vika olla missä vaan.
Sama vika täälläkin. Joskus toimii ja silloin toimiikin oikein mallikkaasti mutta yleensä ei toimi. Ja silloin kun sattuu toimimaan niin jossain vaiheessa yleensä tippuu pois päältä ja uudelleen ei lähde mitenkään.rujoapina kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut sitä boksia uuteen tai käytettyyn toimivaan. Onko siinä yleisin vika vai haikailenko turhaan Venetmäeltä kaytetyn ostoa.
Olis käytössä 300 D Automaatti lootalla, ja kaikki muu pelaa hienosti, mutta cruice toimii joskus kun sille päälle sattuu. Joskus kaksi päivää... nyt ei taas ollenkaan.
Eli: Temppuileeko se ohjainboksi jollain erityisellä tavalla vai voiko vika olla missä vaan.
Konkat olen vaihtanut mutta ei ollut vaikutusta?
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
Minulla oli kans toimintahäiriöitä putoili pois päältä jne. vaihdoin pulssianturin uuteen ja johan läx. Jos paikallaan on orginaali niin uusi tarvitsee käyttösähkön toinen on maa ja kolmannesta tulee pulssit pihalle. Orginaalissa on vaan kax johtoa (orginaali sellainen passiivinen malli) Anturi sijaitsee lootan sekä pohjalevyn välisessä tilassa (ainakin minun oli siellä) Uuden mukana tulee ohjeet joiden perusteella anturin saa kytkettyä. Käyttösähkö kannattaa laittaa siten että se saa sähkön vaan silloin kun virrat on päällä.
Tuttuja vikoja 124 ajoilta. Tarkistutin akoinaan siellä jalkatilassa olevan boxin mittarikorjaamolla, jossa piirilevyt juotettiin uudestaan. Ei vaikutusta. Lopulta vika löytyi mittariston takaa, jossa on eräänlainen "sulake". Kanta on samanlainen kuin polttimoissakin, väri vain erilainen . Olisiko ollut punainen..(?). Kannattaa varmistaa korjaantuisiko vika sen vaihtamisella. Halpa uuteen boxiin verrattuna. Mittariston pois ottamisesta löytyy ohjeita muualta foorumista.
MB E 350 e Hybridi
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ajattelin kysästä kun minulla on tuossa tuossa 300DT:ssä temppuillu tuo vakkari. Etupäässä se ei ole toiminut koko aikana, mutta tänään kun kokeilin pitkästä aikaa vaan tuurilla, niin ajelin vakkarilla salosta forssaan 65km oikeastaan ilman minkäänlaisia ongelmia. Kerran heti alkuun taisi se vähän nykästä tiputtamalla kierroksia, mutta heti nousi kierrokset takas. Loppumatkan säätelin edes takas vakkaria. Lisäsin vauhtia sillä ja tiputin vauhtia ja hyvin toimi. Jätin sen myös käyttöön kun menin ylämäki ja alamäki tien osuudelle ja oikeaoppisesti toimi. Ei sekoillut.
Mahtaako tuossa nyt olla ne konkat fiinaalissa vai mistä mahtaa johtua että yhtäkkiä toimii hyvin ja välillä ei toimi ei sit mitenkään, Ei lähde vaan päälle?
Eli tarvisi vähän varmistusta siitä että vika löytyy tuosta boxista eikä muualta. Ei viitsisi ehjää boxia lähetellä mihinkään..
Mahtaako tuossa nyt olla ne konkat fiinaalissa vai mistä mahtaa johtua että yhtäkkiä toimii hyvin ja välillä ei toimi ei sit mitenkään, Ei lähde vaan päälle?
Eli tarvisi vähän varmistusta siitä että vika löytyy tuosta boxista eikä muualta. Ei viitsisi ehjää boxia lähetellä mihinkään..
220.128 Black Mirror
Turha noiden kanssa on tapella (itsekin tein kyllä niin...), vaihdoin konkat, kävin läpi tinaukset, etc. Ei kun hollantiin korjattavaksi, maksoi 60e + postitukset, vuoden takuu vielä päällä ja hyvin on kestänyt. Tsekatkaapa : www.ecu-rc.com
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Tänään sain itsekkin aikaiseksi ja poistin kyseisen vakkarinohjaimen boxin autosta. purin kyseisen boxin ja silmimäärin nopeasti katsoin että olisiko kyseiset kondensaattorit pullistuneet. Eipä silmin näkynyt mitään. Totesin että lähetän itse myös tuonne hollantiin huomenna paketin. Ei jaksa tapella.
http://www.ecu-rc.com/
näytti yllättvän yksinkertaiselta. Täytää vain tuo kaaveke ja pistää kopio menemään boxin kanssa. ja toisen kopion kaavakkeesta lähettää sähköpostitse hollantiin.
Kaavake
Hinnat ovat kyseisessä firmassa nousseet. Tuli vastaus takaisin päin, niin korjaus maksaa nykyään 110e ja postikulut 15e hollannista suomeen.
Miltein puolella noussut kulut.
Ilmoittivat myös että jos vika ei ole kyseisessä boxissa, niin tulee maksamaan 30e ja postikulut.
Tosin olivat melko varmoja viestissään että vika on kyseisessä boxissa.
Ja heti kun boxi on perillä hollannissa ja on todettu vialliseksi ja rahat näkyvät heidän tilillä, niin kulemma he pistävät heti tulemaan ehjän vastaavanlaisen varastosta. Eli eivät lähetä samaa boxia, vaan vastaavanlaisen korjatun.
http://www.ecu-rc.com/
näytti yllättvän yksinkertaiselta. Täytää vain tuo kaaveke ja pistää kopio menemään boxin kanssa. ja toisen kopion kaavakkeesta lähettää sähköpostitse hollantiin.
Kaavake
Hinnat ovat kyseisessä firmassa nousseet. Tuli vastaus takaisin päin, niin korjaus maksaa nykyään 110e ja postikulut 15e hollannista suomeen.
Miltein puolella noussut kulut.
Ilmoittivat myös että jos vika ei ole kyseisessä boxissa, niin tulee maksamaan 30e ja postikulut.
Tosin olivat melko varmoja viestissään että vika on kyseisessä boxissa.
Ja heti kun boxi on perillä hollannissa ja on todettu vialliseksi ja rahat näkyvät heidän tilillä, niin kulemma he pistävät heti tulemaan ehjän vastaavanlaisen varastosta. Eli eivät lähetä samaa boxia, vaan vastaavanlaisen korjatun.
220.128 Black Mirror
Mitähän tuo V.A.T. number tarkoittaa kaavakkeessa,ei liene välttämätön tieto,oli mikä oli?
Mitähän sitten eteen,jos vika ei olekaan boksissa.Taitaa olla kallis korjauttaa kotimaassa?Mistähän tuo servomoottori ylipäänsä löytyy?
Mitähän sitten eteen,jos vika ei olekaan boksissa.Taitaa olla kallis korjauttaa kotimaassa?Mistähän tuo servomoottori ylipäänsä löytyy?
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Ari kirjoitti:Mitähän tuo V.A.T. number tarkoittaa kaavakkeessa,ei liene välttämätön tieto,oli mikä oli?
Mitähän sitten eteen,jos vika ei olekaan boksissa.Taitaa olla kallis korjauttaa kotimaassa?Mistähän tuo servomoottori ylipäänsä löytyy?
Itse jätin tuon Vat numeron tyhjäksi. Ei tarvittava tieto. Tärkeät tiedot: Yhteystietosi ja vikakuvaus ja onko aikasempia korjaustoimenpiteitä tehty.
Minulle ainakin sanoivat että erittäin suuri todennäköisyys että vika on tuossa boxissa. itsellä kun tuo vakionopeudensäädin ei aina toimi ja silloin kun toimii, niin heittää pois päältä.
Eilen pistin boxin menemään kirjeenä lentoteitse hollantiin, niin taisi maksaa postikulut sinne 8e. Eli ei paha. eli yhteishintaa boxin korjaukselle tulee sitten 133e postikulujen kanssa. (vuoden takuu)
Lisäksi lupasivat että jos nyt käy niin että vika ei ole boxissa, niin neuvovat, että mitä tulee tehdä seuraavaksi, että saa kuntoon.
220.128 Black Mirror
Hienoa.Jaathan sitten saamasi tiedon meille muillekin,jos ei vaivat ratkea,vaikkakin toivon että saat asian kuntoon.Koitan vielä joku päivä mitata voltteja laitteen liittimestä(se,mikä jäi autoon)ja katsotaan sitten onko aihetta lähettää korjattavaksi.On tuo vakkari eri hieno laite,teki isomman vaikutuksen kuin automattivaihteisto,kun tämän oman vaununi ostin.Valitettavasti ei aina mennyt päälle,ja välillä meno oli rauhatonta;vaikka nopeus pysyi samana,niin ei tuntunut ollenkaan tasaiselta menolta.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Säädin
ETTEI vaan olisi samaa vikaa kuin minullakin. Vaihroin säätimen vanhasta
autosta toiseen vanhaan autoon siihen saakka toimii ihan moitteettomasti
yli 10 vuotta mutta nyt silloin tällöin. Tein töitä riittävästi
Kun tämä on Amerikkalainen Frikette säärin ja nyt minä laitin siihen mersun
oman viiksen ja sain kytkinkaavan siihen kaikki piti olla kohdallaan mutta
ei pelanut kunnes eräs vanha autosähköasentaja antoi vinkin mihin hän oli
törmännyt parikin kertaa
Auton mittarilta tuleva ns. pulssi johto menee tähän yksikköön niin siinä on
pieni pistoke välissä ja SE oli oli auki tai löysällä että se joskus yhdisti ja
sitten taas ei Mutta nyt pelaa ainakin 40-190 välillä Näin pienestä se voi
olla kiinni T: j.s.lehti
autosta toiseen vanhaan autoon siihen saakka toimii ihan moitteettomasti
yli 10 vuotta mutta nyt silloin tällöin. Tein töitä riittävästi
Kun tämä on Amerikkalainen Frikette säärin ja nyt minä laitin siihen mersun
oman viiksen ja sain kytkinkaavan siihen kaikki piti olla kohdallaan mutta
ei pelanut kunnes eräs vanha autosähköasentaja antoi vinkin mihin hän oli
törmännyt parikin kertaa
Auton mittarilta tuleva ns. pulssi johto menee tähän yksikköön niin siinä on
pieni pistoke välissä ja SE oli oli auki tai löysällä että se joskus yhdisti ja
sitten taas ei Mutta nyt pelaa ainakin 40-190 välillä Näin pienestä se voi
olla kiinni T: j.s.lehti
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Re: w124 vakionopeuden säädin? toimii välillä
Voiko tuo tempomat boxi sijaita jossai muualla kuin kuskin jalka tilassa ratti putken lähettyvillä? äkkiseltään johtoja seuraillessa näyttäsi menevän kaikki tuonne kone huoneen puolelle sulake rasiaan? onko kellään sijainnu tämä mystinen laatikko jossain erikoisemmassa paikassa 
