Hilfe!... nyt alkaa tapahtua vaihteistoviassa...
Hilfe!... nyt alkaa tapahtua vaihteistoviassa...
Nyt se sitten myrkyn lykkäsi!!! Maantieajon jälkeen risteyksestä lähtiessä ei mennyt kuin kolmoselle, jolloin luulin koneen menneen vikatilaan. Auto parkkiin, sammutus ja uudestaan käynttiin, sitten liikkeelle. Ja perhana, auto kulkee vain YKKÖSvaihteella!!!
Kaikki muut aparaatit, cruise, luistonesto, abs toimii normaalisti, mutta S/W kytkimestä ei tapahdu mitään. Normaalistihan se "nytkäyttää" kierroksia aavistuksen. Pakki pelaa tavalliseen tapaan. Vaihdekepin liikeradassa ei tavallisesta poikkeavaa, eikä kepiltä laatikkoon menevä siirtotankokaan näytä mitenkään häiriintyneeltä. Jotenkin tulee mieleen sähkö-/tietokonevika, mutta...
...poikiko koko laatikko vai mikä???
Auto vuosimallia -99 ja kyseessä siis sähköohjattu 5-vaihteinen laatikko.
Kaikki muut aparaatit, cruise, luistonesto, abs toimii normaalisti, mutta S/W kytkimestä ei tapahdu mitään. Normaalistihan se "nytkäyttää" kierroksia aavistuksen. Pakki pelaa tavalliseen tapaan. Vaihdekepin liikeradassa ei tavallisesta poikkeavaa, eikä kepiltä laatikkoon menevä siirtotankokaan näytä mitenkään häiriintyneeltä. Jotenkin tulee mieleen sähkö-/tietokonevika, mutta...
...poikiko koko laatikko vai mikä???
Auto vuosimallia -99 ja kyseessä siis sähköohjattu 5-vaihteinen laatikko.
Viimeksi muokannut heimo, Ma 27.03.2006 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Vaihtaako se isommalle, jos löysäät kaasusta?
Ja kuinka korkealle kierrokset nousevat?
Kokeilepa tuo ensin.
Ja kuinka korkealle kierrokset nousevat?
Kokeilepa tuo ensin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Öljyn määrä?
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Mistäs tossa öljyn määrä tarkistetaan, kun ei oo tikkua? Ja oireilisko öljyn vajaus noin yllättäen? Näitäkin pähkäilin auton alla könytessä, mutta ainakin noi jenkkien laatikot on aina alkanu oireileen öljyn puutteeseen hissukseen eikä yhtäkkiä. Tosin tämä Mersun laatikon sielunelämä on täysin vieras.
Tulee kyllä nopeasti näitä vastauksia että kiitos niistä. Veholle sitä täytynee kuitenkin huomenna soitella ja joutuu töihin meneen Opelilla
Tulee kyllä nopeasti näitä vastauksia että kiitos niistä. Veholle sitä täytynee kuitenkin huomenna soitella ja joutuu töihin meneen Opelilla
Onko se ykkösellä, vaiko kakkosella. Sillä looran mennessä vikatilaan on sisällä kakkonen ja ns pitkä pakki, joten siihen ainoa apu tulee vikakoodien luvulla ja kuittauksella, tai mahdollisella vian korjauksella
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
-99 E220Cdi oireili seuraavasti kun laatikkoöljyt meni vähiin vuotavan putkiliitoksen takia. Eli risteykseen pysähtymisen jälkeen ei vaihtanut kolmosta suurempaa ja sammuttamisen jälkeen liikkui vaivalloisesti ykkösellä tai pakilla.
Väyrysissä on myöskin ilmennyt laatikon sähkövikaa siten että laatikon kyljessä olevan moninapaliittimen o-rengas alkaa vuotamaan ja kapillaari-ilmiö "imee" vaihteistoöljyä johtonipun suojakuoressa ylöspäin aina ohjainlaitelaatikkoon aiheuttaen virtakatkoksia tai jo oikosulkuja.
Väyrysissä on myöskin ilmennyt laatikon sähkövikaa siten että laatikon kyljessä olevan moninapaliittimen o-rengas alkaa vuotamaan ja kapillaari-ilmiö "imee" vaihteistoöljyä johtonipun suojakuoressa ylöspäin aina ohjainlaitelaatikkoon aiheuttaen virtakatkoksia tai jo oikosulkuja.
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[quote="heimo"]En oo varma onko ykkönen vai kakkonen, 50 km/h nopeudessa kierrokset 3000. Tästä voinee päätellä jotain... Pitkä pakki Tuntu kyllä että pakilla meni tavallista kovempaa tai sitten vaan kuvittelin kun ei pakilla oo tullu hurjasteltua aikaisemmin.[/quote]
Joo vikatilassa tuo tuntuu olevan, ei muuta kun Veholle, saat oikean diagnoosin. Nimimerkillä joskus 15 pitkää kilsaa vikakoodin lukuun
Joo vikatilassa tuo tuntuu olevan, ei muuta kun Veholle, saat oikean diagnoosin. Nimimerkillä joskus 15 pitkää kilsaa vikakoodin lukuun
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Ilmeisesti laatikko ei rutise tai rahise ?
Lukaiseppa oheinen ketju, lienee pahin mahdollinen vaihtoehto.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &highlight
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Kirjoita hakuun 722.6 niin löytyy sähkölaatikosta topikkeja.
Lukaiseppa oheinen ketju, lienee pahin mahdollinen vaihtoehto.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &highlight
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.
Kirjoita hakuun 722.6 niin löytyy sähkölaatikosta topikkeja.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Joo, ei luojan kiitos ratise tai rutise. Tai sitten oon huudattanut radiota liian kovalla... Meni kyllä koko vuoden kilometrikorvaukset jos laatikko menee vaihtoon Veholle on sovittu aamulla aika et kattoo nyt sitten...
On se kyllä jännä, ettei öljyn määrää pääse itse tarkistamaan. En oo koskaan uskonu noihin "huoltovapaisiin" automaatteihin, mikään öljy kun ei ole ikuista varsinkaan jos se tunkee jostain ulos.
On se kyllä jännä, ettei öljyn määrää pääse itse tarkistamaan. En oo koskaan uskonu noihin "huoltovapaisiin" automaatteihin, mikään öljy kun ei ole ikuista varsinkaan jos se tunkee jostain ulos.
Jos ei muuten, niin ainakin oman mielenterveyden kannalta kannatta mielummin vaihtaa laatikkoon öljyjä n 60 tkm välein, kun koko kirstuja 200-300 tkm välein. Just tohon omaan hain tänään suotimet, tiivisteet ja litkut, jos vaikka viikonloppuna tekis "ison huollon". Itse olen kyllä tosta 722.6XX laatikosta sitä mieltä, että kun sitä huoltaa ja muutenkin käyttää oikein (eli ei nyt rokaa pohjaan kylmänä) kestää se siinä missä muutkin. Mutta kaikenhan saa rikki, toiset helpommin, toisilla se taas vaatii pikkaisen enempi töitäheimo kirjoitti:Joo, ei luojan kiitos ratise tai rutise. Tai sitten oon huudattanut radiota liian kovalla... Meni kyllä koko vuoden kilometrikorvaukset jos laatikko menee vaihtoon Veholle on sovittu aamulla aika et kattoo nyt sitten...
On se kyllä jännä, ettei öljyn määrää pääse itse tarkistamaan. En oo koskaan uskonu noihin "huoltovapaisiin" automaatteihin, mikään öljy kun ei ole ikuista varsinkaan jos se tunkee jostain ulos.
No huomenna oot sitten viisaampi vikatilan syystä, mutta en nyt kumminkaan olisi ihan kauhean hätääntynyt, ikävä homma, mutta luultavasti vain jokin bitti poikittain....
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Nyt tuli diagnoosi. Laatikko itsessään ehjä ja ilmeisesti öljyäkin oli tarpeeksi, mutta... Laatikon hydrauliikan ohjainboxi jossa kierrosluvun anturit ym. antaa vikailmoituksen. Boxi siis menee vaihtoon, hinta 1000 eur+työ
Onko auton myyneellä liikkeellä millainen vastuu tässä tilanteessa? Auto on ollut minulla n. 5 kk ja eikös kuluttajansuoja puhu jostain 6:sta kk:sta.
Onko auton myyneellä liikkeellä millainen vastuu tässä tilanteessa? Auto on ollut minulla n. 5 kk ja eikös kuluttajansuoja puhu jostain 6:sta kk:sta.
Viet sinne liikkeeseen mistä ostit, tai selvitä ennen korjauksia miten myyjäliike korjaukseen suhtautuu. Joudut ehkä hieman riiteleen jos aiot saada korjauksen myyjäliikkeen piikkiin.heimo kirjoitti:Onko auton myyneellä liikkeellä millainen vastuu tässä tilanteessa? Auto on ollut minulla n. 5 kk ja eikös kuluttajansuoja puhu jostain 6:sta kk:sta.
Viimeksi muokannut keef, Ti 21.03.2006 21:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[quote="heimo"]Nyt tuli diagnoosi. Laatikko itsessään ehjä ja ilmeisesti öljyäkin oli tarpeeksi, mutta... Laatikon hydrauliikan ohjainboxi jossa kierrosluvun anturit ym. antaa vikailmoituksen. Boxi siis menee vaihtoon, hinta 1000 eur+työ :evi
Ettei vain olisi laatikon "metallihiluja" mennyt tunnistimiin, jolloin ne eivät saa luettua kierrosnopeuksia akseleilta? Tälläisiä vaurioita on kuulemma ollut sähkölaatikoissa, ainakin Autobestin mukaan.
Mutta kysymys kuuluu mistä nämä hilut ovat lähteneet?
Ettei vain olisi laatikon "metallihiluja" mennyt tunnistimiin, jolloin ne eivät saa luettua kierrosnopeuksia akseleilta? Tälläisiä vaurioita on kuulemma ollut sähkölaatikoissa, ainakin Autobestin mukaan.
Mutta kysymys kuuluu mistä nämä hilut ovat lähteneet?
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
"Autossa on kuluttajasuojalain mukainen virhe, jos
- auto ei ole annettujen tietojen mukainen,
- myyjä on jättänyt olennaisia tietoja kertomatta,
- auto on hintaansa nähden huonommassa kunnossa kuin sinulla oli aihetta olettaa.
Huomaa kuitenkin, että virheenä ei pidetä normaalia kulumisesta aiheutuvaa vikaa.
Kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevat säännökset ovat muuttuneet siten, että kuuden kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta ilmenevän virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle. Kuuden kuukauden virheolettamaa sovelletaan myös käytetyn tavaran kauppaan. Myyjän vastuulla on esimerkiksi virhe, joka ilmenee käytetyssä autossa kuuden kuukauden aikana luovutuksesta, jos myyjä ei osoita, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen. Myyjä ei ole vastuussa myöskään silloin, jos on kyse esimerkiksi tavanomaisesta kulumisesta tai ostajan vastuulla olevasta vääränlaisesta käsittelystä.
Asiakkaalla on oikeus vaatia, että autoliike korjaa virheen veloittamatta siitä asiakasta. Toinen tavallinen vaihtoehto on virhettä vastaava hinnanalennus. Viimeisenä vaihtoehtona ostaja voi purkaa kaupan ja vaatia vahingonkorvausta. Liikenteeseen myytävän halvankaan auton kunto ei saa olla niin huono, että liikenneturvallisuus kärsii.
Jos kaupasta aiheutuu ongelmia, ota ensin yhteys myyjään. Tee valitus myyjälle mahdollisimman nopeasti virheen huomattuasi. Valitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä kun ostaja huomasi virheen tai kun hänenolisi se pitänyt havaita. Tavaran virhettä koskeva ilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.
Mikäli ette pääse myyjän kanssa yhteisymmärrykseen, ota yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan. Kuluttajaneuvoja kertoo oikeuksistasi ja auttaa neuvottelussa autoliikkeen kanssa. Mikäli neuvottelu ei johda tulokseen, kuluttajaneuvoja auttaa valituksen tekemisessä kuluttajavalituslautakuntaan. Tee valitus kohtuullisessa ajassa, heti vian ilmettyä. "
Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/ostajano ... tDocID=734
- auto ei ole annettujen tietojen mukainen,
- myyjä on jättänyt olennaisia tietoja kertomatta,
- auto on hintaansa nähden huonommassa kunnossa kuin sinulla oli aihetta olettaa.
Huomaa kuitenkin, että virheenä ei pidetä normaalia kulumisesta aiheutuvaa vikaa.
Kuluttajansuojalain virhevastuuta koskevat säännökset ovat muuttuneet siten, että kuuden kuukauden kuluessa tavaran luovutuksesta ilmenevän virheen oletetaan olleen tavarassa jo luovutushetkellä ja kuuluvan myyjän vastuulle. Kuuden kuukauden virheolettamaa sovelletaan myös käytetyn tavaran kauppaan. Myyjän vastuulla on esimerkiksi virhe, joka ilmenee käytetyssä autossa kuuden kuukauden aikana luovutuksesta, jos myyjä ei osoita, että virhe on syntynyt vasta luovutuksen jälkeen. Myyjä ei ole vastuussa myöskään silloin, jos on kyse esimerkiksi tavanomaisesta kulumisesta tai ostajan vastuulla olevasta vääränlaisesta käsittelystä.
Asiakkaalla on oikeus vaatia, että autoliike korjaa virheen veloittamatta siitä asiakasta. Toinen tavallinen vaihtoehto on virhettä vastaava hinnanalennus. Viimeisenä vaihtoehtona ostaja voi purkaa kaupan ja vaatia vahingonkorvausta. Liikenteeseen myytävän halvankaan auton kunto ei saa olla niin huono, että liikenneturvallisuus kärsii.
Jos kaupasta aiheutuu ongelmia, ota ensin yhteys myyjään. Tee valitus myyjälle mahdollisimman nopeasti virheen huomattuasi. Valitus on tehtävä kohtuullisessa ajassa siitä kun ostaja huomasi virheen tai kun hänenolisi se pitänyt havaita. Tavaran virhettä koskeva ilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.
Mikäli ette pääse myyjän kanssa yhteisymmärrykseen, ota yhteyttä kunnalliseen kuluttajaneuvojaan. Kuluttajaneuvoja kertoo oikeuksistasi ja auttaa neuvottelussa autoliikkeen kanssa. Mikäli neuvottelu ei johda tulokseen, kuluttajaneuvoja auttaa valituksen tekemisessä kuluttajavalituslautakuntaan. Tee valitus kohtuullisessa ajassa, heti vian ilmettyä. "
Lähde: http://www.kuluttajavirasto.fi/ostajano ... tDocID=734
- MB E55 AMG '99, Calibra 2.0i-16v '96, Calibra 2.0i-8v '94 ja '96, Calibra V6 2.5i-24v '94, V70 2,5T AWD '04 -
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
[size=75]Exät: BMW 318, 320, 518, 2 x 520i, 528i, 535iA, Ford Taunus GT, Escort MkIV, MB 380 SE W126, E300TDT Avantgarde (S210), Opel Astra F 1.8i-16v Car, 1.8i-16v Sport, Corsa A, Kadett E 1.6i, 1.8 GSi, 2.0-16v GSi, Vectra B1 Sport, B2 1.8 CD, B2 100 Edition 2.0i-16v 1999, Vectra A2 2.0i-16v, Calibra 2.0i-16v DTM, 2.0i-16v x 3, 2.0i-8v, 4x4 2.0i-16v, 2.5i-24v, Senator 3.0i-24v CD aut, VW Golf 1.3, 1.8 GT, 1.8 GTi-16v, Jetta 1.6D, 1.9TD, 1.8i Flair, Passat 1.8 Variant, Golf Cabrio GLi, Porsche 924, Suzuki GSX-R 750[/size]
Saitko ne vikakoodit itsellesi ja auttoiko resetointi. Voi tietysti olla tilapäinenkin häiriö, mutta jos kuluttajasuojaa hyväksikäyttäen saat homman kuntoon, kannattaa se tässä tapauksessa kyllä tehdä loppuun asti.heimo kirjoitti:Nyt tuli diagnoosi. Laatikko itsessään ehjä ja ilmeisesti öljyäkin oli tarpeeksi, mutta... Laatikon hydrauliikan ohjainboxi jossa kierrosluvun anturit ym. antaa vikailmoituksen. Boxi siis menee vaihtoon, hinta 1000 eur+työ
Onko auton myyneellä liikkeellä millainen vastuu tässä tilanteessa? Auto on ollut minulla n. 5 kk ja eikös kuluttajansuoja puhu jostain 6:sta kk:sta.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Joo, resetointi auttoi, nyt toimii normaalisti. Vikakoodit on myös itsellä.
Häiriö on siis hydraulisessa ohjainyksikössä, joka on laatikon sisällä öljypohjan takana. Siellä häiriö on aiheutunut kierroslukutunnistimien tietojen epäsuhdasta.
Myyjä ehdotti, että toisivat osan Saksasta jossa se maksaa vähemmän, mutta minulle jäisi kuitenkin kaikki maksut. Itse olen sitä mieltä, että heidän pitäisi vastata kaikista kustannuksista ja hoitaa auto kuntoon pikimmiten.
Häiriö on siis hydraulisessa ohjainyksikössä, joka on laatikon sisällä öljypohjan takana. Siellä häiriö on aiheutunut kierroslukutunnistimien tietojen epäsuhdasta.
Myyjä ehdotti, että toisivat osan Saksasta jossa se maksaa vähemmän, mutta minulle jäisi kuitenkin kaikki maksut. Itse olen sitä mieltä, että heidän pitäisi vastata kaikista kustannuksista ja hoitaa auto kuntoon pikimmiten.
Juu ei... Ei toimi auto vaan vaihteisto meni jälleen vikatilaan. Uskottava se on että rikki on.
Mutta mutta. Myyjän kanssa alkoikin kiva kädenvääntö. Heidän ehdotuksensa oli että osa Saksasta 790 eur, josta minulle tulisi maksettavaksi 490. Ja vaihtotyö menisi myös minun piikkiini. Ei hyvä, tästähän tulee riita.
Laitoin asiasta postia kuluttajaneuvontaan, mutta saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin ottavat kantaa. On se vaan kumma, että kaikki joiden kanssa olen asiasta puhunut ovat sitä mieltä, että myyjän piikkiin koko juttu. Ja kas kummaa, myyjä on eri mieltä... Auto olisi pakko saada kuntoon asap, mutta pattitilanteessa ollaan. Pitääkö tässä ruveta maksamaan kohta lakimiehellekin???
Mutta mutta. Myyjän kanssa alkoikin kiva kädenvääntö. Heidän ehdotuksensa oli että osa Saksasta 790 eur, josta minulle tulisi maksettavaksi 490. Ja vaihtotyö menisi myös minun piikkiini. Ei hyvä, tästähän tulee riita.
Laitoin asiasta postia kuluttajaneuvontaan, mutta saa nähdä kuinka kauan kestää ennen kuin ottavat kantaa. On se vaan kumma, että kaikki joiden kanssa olen asiasta puhunut ovat sitä mieltä, että myyjän piikkiin koko juttu. Ja kas kummaa, myyjä on eri mieltä... Auto olisi pakko saada kuntoon asap, mutta pattitilanteessa ollaan. Pitääkö tässä ruveta maksamaan kohta lakimiehellekin???
Kai tuon korjaustyö on mahdollista saada vängättyä myyjäliikkeen maksettavaksi. Jotenkin vaan maalaisjärki sanoo, että jos seitsemän vuotta vanhassa autossa menee jokin sähköboksi rikki, niin miksi siitä pitäisi jonkun muun kuin auton omistajan kärsiä?
Toisaalta olen kuluttajana hyvin tyytyväinen, että moinen pykälä on olemassa. Vikaantuvan autokannan kanssa touhuaville autokauppiaille se sen sijaan aiheuttanee tukoittain harmaantuvia hiuksia...
Toisaalta olen kuluttajana hyvin tyytyväinen, että moinen pykälä on olemassa. Vikaantuvan autokannan kanssa touhuaville autokauppiaille se sen sijaan aiheuttanee tukoittain harmaantuvia hiuksia...
Olen kyllä täysin samaa mieltä.m4rcuz kirjoitti:Kai tuon korjaustyö on mahdollista saada vängättyä myyjäliikkeen maksettavaksi. Jotenkin vaan maalaisjärki sanoo, että jos seitsemän vuotta vanhassa autossa menee jokin sähköboksi rikki, niin miksi siitä pitäisi jonkun muun kuin auton omistajan kärsiä?
Toisaalta olen kuluttajana hyvin tyytyväinen, että moinen pykälä on olemassa. Vikaantuvan autokannan kanssa touhuaville autokauppiaille se sen sijaan aiheuttanee tukoittain harmaantuvia hiuksia...
Aika touhua, kun tuollasta lakia sovelletaan käytettyihin autoihin ja erityisesti kuluviin osiin. Mun mielestä autoissa ei ole yhtään sellasta osaa minkä vois olettaa ikuisesti kestäväksi. Noilla perusteluillahan se olis sama vaihdattaa öljyt ja renkaatkin myyjän laskuun, ja jos mahdollista niin vielä istua naapurin housuilla niin ei omat kulu.
Hullultahan se pykälä kuulostaakin, mutta näin se vaan on. Tuttu autokauppias puhuukin 6 kk:n riskiajasta ja sillä selvä. Ja tämä onkin yksi syy miksi hankin auton liikkeestä. Onpa jotain turvaa ja nyt se sitten nähdään.
Kuluvat osathan tossa on poissuljettu samoin kuin huolimattomasta käytöstä johtuvat. Ja kyllä mielestäni tuon hintaisen auton tulee kestää enemmän kuin 7 vuotta. Kilometrejä on mittarissa nyt 176000 ja risat, ostohetkellä 158000, minkä myyjä vielä takasi kirjoittamalla kauppakirjaan ajokilometrit 158000 ja mittarilukema 158000...
Olen lähettänyt lakimiehen neuvomana liikkeeseen sähköpostia, raportoinut tapahtuman kuluttajaneuvontaan eli pitäisi nyt olla mustaa valkoisella. Huomenna taas soitto lakimiehelle...
V****taa vaan, kun auto seisoo pihassa kun ei voi vielä itsekään hoitaa kuntoon...
Kuluvat osathan tossa on poissuljettu samoin kuin huolimattomasta käytöstä johtuvat. Ja kyllä mielestäni tuon hintaisen auton tulee kestää enemmän kuin 7 vuotta. Kilometrejä on mittarissa nyt 176000 ja risat, ostohetkellä 158000, minkä myyjä vielä takasi kirjoittamalla kauppakirjaan ajokilometrit 158000 ja mittarilukema 158000...
Olen lähettänyt lakimiehen neuvomana liikkeeseen sähköpostia, raportoinut tapahtuman kuluttajaneuvontaan eli pitäisi nyt olla mustaa valkoisella. Huomenna taas soitto lakimiehelle...
V****taa vaan, kun auto seisoo pihassa kun ei voi vielä itsekään hoitaa kuntoon...
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Jep
Teoriassa liikkeellä on takuu 6kk,myyntihetkellä sitä vielä monesti
korostetaan kysyttäessä.
Minuutti kaupanteon jälkeen autossa ilmettyä vikoja kas kummaa
monesti ollaan nokkapokassa kun takuu ei korvaakaan.
Lopputuloksena usein kulluttajasuojan kautta käytynä ja uhkailun kautta
asiakas maksaa ja kärsii.
Autoliikkeen korvausosuus on yleensä marginaalinen.
Teoriassa liikkeellä on takuu 6kk,myyntihetkellä sitä vielä monesti
korostetaan kysyttäessä.
Minuutti kaupanteon jälkeen autossa ilmettyä vikoja kas kummaa
monesti ollaan nokkapokassa kun takuu ei korvaakaan.
Lopputuloksena usein kulluttajasuojan kautta käytynä ja uhkailun kautta
asiakas maksaa ja kärsii.
Autoliikkeen korvausosuus on yleensä marginaalinen.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Alkaa pelottaan!!!
Mittarissa 146 000 saksan kilometrejä ja nyt yhteensä 210 000km. Tähän mennessä hajonnut välijäähdytin, MAF:fi ja vesipumppu + xenonit vaihdettu 170 000 km:n kohdalla. Laatikkoon ja perään vaihdettiin öljyt 208 000 km:n kohdalla jolloin vaihdettiin myös hehkut (very very long operation, kun katkaisin itte yhen hehkun, SUURI kiitos kuitenkin Vänttiselle sitkeästä työstä)
Joko toi laatikko tai sen ohjaukset vai laturi, tai jotain muuta hajoaa seuraavaksi. Pelko persiissä mut aah niin hieno auto tuolla tien päällä.
ELÄMÄ ON!
Mittarissa 146 000 saksan kilometrejä ja nyt yhteensä 210 000km. Tähän mennessä hajonnut välijäähdytin, MAF:fi ja vesipumppu + xenonit vaihdettu 170 000 km:n kohdalla. Laatikkoon ja perään vaihdettiin öljyt 208 000 km:n kohdalla jolloin vaihdettiin myös hehkut (very very long operation, kun katkaisin itte yhen hehkun, SUURI kiitos kuitenkin Vänttiselle sitkeästä työstä)
Joko toi laatikko tai sen ohjaukset vai laturi, tai jotain muuta hajoaa seuraavaksi. Pelko persiissä mut aah niin hieno auto tuolla tien päällä.
ELÄMÄ ON!
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
No niin, nyt alkaa tapahtumaan. Osa on tilattu ja auto lähtee Vehoon korjattavaksi. Tampereen kuluttajaneuvoja, jonka kanssa suunnittelimme kompromissiratkaisun, on tänään ollut yhteydessä myyjään. Nyt vain odottelen vastausta... Harmi vaan, että Vehossa on aika ryysis ja osankin tulo kestää oman aikansa. Saas nähdä koska on kunnossa.