Onko kokemuksia, mikä on laatikossani vialla? Kahden pienimmän vaihteen välissä moottori nostaa kierroksia ennenkuin vaihde menee silmään. Ongelma tulee heti kun ottaa auton tallista, mutta lämmettyään ilmiö vähenee, ellei lopu kokonaan. Vaihdatutin autoon atf -öljyt ja suodattimen mutta ei tuonut apua.
Missä kannattaa laatikko korjauttaa ja mitä suunnilleen maksaa? Vai kannattaako edes korjauttaa vai metsästää Saksasta uusvanha tilalle? Taitaa olla käytetty aski aina riski kuitenkin.
Tiedoista kiitollisena.
Automaattilaatikko hajalla?
Automaattilaatikko hajalla?
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
W140
Voisi olla pelkästään säätökysymys.
Jos laatikkoa tarvitsee oikeasti korjata, niin foorumin laatikkospesialisti Jarkko S. varmaankin tietää parhaiten mitä pitää tehdä.
Jos laatikkoa tarvitsee oikeasti korjata, niin foorumin laatikkospesialisti Jarkko S. varmaankin tietää parhaiten mitä pitää tehdä.
S320L -97
Kiitos, aivan mahtavat ohjeet!!!
Olisiko niin että kannattaa aloittaa säätäminen sieltä laatikon kyljestä? Kuullostaa minusta johdonmukaisemmalta kuin vaijereiden säätäminen. Vai onko mahdollista että vaijeri on löystynyt? Pelottaa että menee munilleen koko vehje jos säätää useammasta paikasta eli vanhaan on vaikeampi palata. Pelkän paineruuvin säätäminen tosiaan kuullostaa hyvältä, koska tarvittaessa sen voi ruuvata takaisin ennalleen.
Kuinka pian loota menee entiseksi jos se on luistanut?
Tykkään itse että vaihtaminen on pehmeämpää, mutta muutokset eivät lienee dramaattisia pienillä säätöliikkeillä.
Mä en muuten ainakaan selvinpäin uskaltaisi mennä auton alle joka on halkopinon varassa...
Olisiko niin että kannattaa aloittaa säätäminen sieltä laatikon kyljestä? Kuullostaa minusta johdonmukaisemmalta kuin vaijereiden säätäminen. Vai onko mahdollista että vaijeri on löystynyt? Pelottaa että menee munilleen koko vehje jos säätää useammasta paikasta eli vanhaan on vaikeampi palata. Pelkän paineruuvin säätäminen tosiaan kuullostaa hyvältä, koska tarvittaessa sen voi ruuvata takaisin ennalleen.
Kuinka pian loota menee entiseksi jos se on luistanut?
Tykkään itse että vaihtaminen on pehmeämpää, mutta muutokset eivät lienee dramaattisia pienillä säätöliikkeillä.
Mä en muuten ainakaan selvinpäin uskaltaisi mennä auton alle joka on halkopinon varassa...
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Nyt pelaa loota paremmin kuin koskaan! Laitoin viisi pykälää lisää painetta, eikä luista vaikka ottaa kaikki irti koslasta. Saattaa olla että ihan kylmänä, kun auto on seissyt yön yli, eka vaihto luistaa hieman, jos sitä edes huomaa, joten jos kaksi pykälää vielä jossain vaiheessa lisäis.
Kiitokset vielä näistä ohjeista!
Mahtaako muuten vanhoissa automaattilaatikoissa olla samanlaista paineenlisäys ruuvia? Kaverilla on mun vanha 123 coupe ja siinä luistaa aika pahasti kovissa kaarteissa.
Kiitokset vielä näistä ohjeista!
Mahtaako muuten vanhoissa automaattilaatikoissa olla samanlaista paineenlisäys ruuvia? Kaverilla on mun vanha 123 coupe ja siinä luistaa aika pahasti kovissa kaarteissa.
S500L W140
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2