190d etujousi poikki
190d etujousi poikki
Joo, eilen aamulla töihin lähtiessäni huomasin että, olipa yön seutuun vänkärinpuolen etujousi mennyt katki ja pudonnut paikoiltaan pois maahan asti. Korjaamolle ei ajamalla pääse kun tahtoopi rengas raapia kaareen....Käyrä korkella asteella tässä tiedustelisinkin että, kuinka kinkkinen homma on vaihtaa kyseiset jouset kulkineeseen. Erikois työkalut? Mitä huomioitavaa? Hintaa kenties? Onko erityisiä "kikka kutosia".
Kiittää tuttavallisesti hän.
Kiittää tuttavallisesti hän.
Normaali etujousi 35e,vahvistetut kalliimpia.
Paljon on Mersun etujousista puhuttu.Haulla löytyy asiaa.Itse veisin suosiolla korjaamoon,ei liene hirveän kallista..ainakaan jos työkalu löytyy.
Paljon on Mersun etujousista puhuttu.Haulla löytyy asiaa.Itse veisin suosiolla korjaamoon,ei liene hirveän kallista..ainakaan jos työkalu löytyy.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Omaan 190d w201 laitoin tänään uudet jouset ja iskarit ja eihän se mikään ylivoimainen tehtävä oo . Ihan tavallisilla "yks koukku" puristimilla (etu) jousi kasaan ja "putkelle" saakka niin mahtuu paikoilleen.Mutta jos et oo ite koskaan vaihtanut niin suosittelen teettää ko. homma jollakin ns. ammattimiehellä ettei tuu mitään vahinkoa itselle eikä meselle
. Max. hinta sille vaihdolle mun mielestä olis joku 200 jousineen. Jos Tampereella vaihdatat etkä tiä missä niin ota yhteyttä YV:llä. Voin vaihtaa tai neuvoa edullisen paikan muualta 




Ei mersua satasella saa!!!
mullakin katkes kerran samalla lailla.ei muutakuin oikean kokoine hellapuu jousen tilalla. molempii päihin laitoin pienet kuminpalat ,keskelle reikä ja sitä kierretanko läpi ,että pysyy paikallaan..pystyy siirtämään hetken matkaa mutta sen jälkeen jousitus on aika kova eli ei kovia nopeuksia ja itse suosittelen että teettää sen korjaamolla
täälläpäin paikallinen korjaamo vaihtaa ilman renkaan irrotusta 30minuuttiin molemmat
täälläpäin paikallinen korjaamo vaihtaa ilman renkaan irrotusta 30minuuttiin molemmat
Olen vaitanut kyseiset jouset ihan tasaisella tunkkia käyttäen.Nostetaan autoa n.15 cm ja pukki alle,pyörä pois ja tunkki alatukivarren alle,iskari irti alapäästä sekä kallist.vakaaja,sitten alapallo irti.Lopuksi lasket tunkkia varovasti alas kunnes jousi on löysänä,uusi jousi paikoilleen nostat tunkilla tukivarresta,alapallo paikoilleen jne.
Jos joku on joskus vaihtamassa itse jousia, kannattaa hankkia tiheä kierteiset puristimet... meinaan itsellä oli biltema laatua olevat ja ne olikin sitte kertakäyttö vermeet ku harvoilla kierteillä ei taho kestää ja on julumetun kova väännettävä 

____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Mikä vakuutusyhtiö vaihtaa jousia tai hinailee korjaamolle????teinimese kirjoitti:kylla kävi näin että, hellapuu osoittautui parhaaksi vaihtoehdoksi...pääsinpähän ainakin pois parkkipaikalta... saa hinausauto käydä nyt jokupäivä hakemassa teinin korjaamolle kun on toi vakuutuskin...kiitos vastauksista.
Olen seurannut tätä keskustelua,ja ihmeellisen sattuman oikusta itse jouduin tänään vaihdattamaan katkenneen etujousen.
Vein mersugurulle ,joka "virallisilla"välineillä joutui tunaamaan melkein puolitoista tuntia,sillä jousi oli siirtynyt erinomaisen hankalalla tavalla paikaltaan.Siinä se lepäs tukivarresta ja iskarista tukea ottaen.Normaalisti yhden jousen vaihto vie kuulemma 15min.
Viikko sitten hain auton iskareitten vaihdosta,ja muistan että kova ääni kuului heti pian sen jälkeen etupäästä.Todennäköisesti se iskari meni silloin poikki ja siirtyi sitten pikkuhiljaa paikaltaan kunnes alkoi tänään kuulua pahaenteisiä ääniä.
Ajotuntuma ei antanut mitään viitteitä tällaisesta viikon aikana.
En tiedä voiko tehdä johtopäätöksiä,mutta kyllä on enemmän kuin erikoista jos samana päivänä menee jousi kun iskarit on vaihdettu.Ainakin itse vaihdattaisin ensi kerralla molemmat samalla kertaa.
Kaveri joka homman teki,sanoi että hengenvaarallista touhua alkaa vaihtamaan muulla kuin sillä oikealla työvälineellä.
Vein mersugurulle ,joka "virallisilla"välineillä joutui tunaamaan melkein puolitoista tuntia,sillä jousi oli siirtynyt erinomaisen hankalalla tavalla paikaltaan.Siinä se lepäs tukivarresta ja iskarista tukea ottaen.Normaalisti yhden jousen vaihto vie kuulemma 15min.
Viikko sitten hain auton iskareitten vaihdosta,ja muistan että kova ääni kuului heti pian sen jälkeen etupäästä.Todennäköisesti se iskari meni silloin poikki ja siirtyi sitten pikkuhiljaa paikaltaan kunnes alkoi tänään kuulua pahaenteisiä ääniä.
Ajotuntuma ei antanut mitään viitteitä tällaisesta viikon aikana.
En tiedä voiko tehdä johtopäätöksiä,mutta kyllä on enemmän kuin erikoista jos samana päivänä menee jousi kun iskarit on vaihdettu.Ainakin itse vaihdattaisin ensi kerralla molemmat samalla kertaa.
Kaveri joka homman teki,sanoi että hengenvaarallista touhua alkaa vaihtamaan muulla kuin sillä oikealla työvälineellä.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)