Avoauto kuume tuli ja SLK pitäs saaha mut arveluttaa vain et mitenkähän hirvittävät mahtaa huoltokulut olla?
Nuohan alkaa olla niin uusia vehkeitä ettei niihin paljon mitään itse pysty tekeen?
SLK:n ylläpito kulut?
Ei taida huoltokulut olla SLK:ssa sen kummemmat kuin muissakaan.
Riippuu aika paljon siitä, että huoltaako itse vai viekö vieraalle huollettavaksi.
Kaikista edullisinta on tietysti huoltaa itse, jos siihen on mahdollisuuksia.
Ja eikös SLK ole aika vähävikainen auto muutenkin.
Kyllä uusinkin autoihin pystyy itse tekemään vaikka mitä. Minulla on CLK 230k ja siihen vaihtuu öljyt, suodattimet, sytytystulpat, jarrupalat/levyt yms, yhtä helposti kuin 20 vuotta vanhempaan autoon. Ainoastaan moottorihäiriöiden ja elektroniikka vikojen kanssa kannattaa kääntyä vehon puoleen.
Riippuu aika paljon siitä, että huoltaako itse vai viekö vieraalle huollettavaksi.
Kaikista edullisinta on tietysti huoltaa itse, jos siihen on mahdollisuuksia.
Ja eikös SLK ole aika vähävikainen auto muutenkin.
Kyllä uusinkin autoihin pystyy itse tekemään vaikka mitä. Minulla on CLK 230k ja siihen vaihtuu öljyt, suodattimet, sytytystulpat, jarrupalat/levyt yms, yhtä helposti kuin 20 vuotta vanhempaan autoon. Ainoastaan moottorihäiriöiden ja elektroniikka vikojen kanssa kannattaa kääntyä vehon puoleen.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l
Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
CLK:ssa ja SLK:ssa on se hyvä ominaisuus, että niissä on kuoren alla erittäin paljon samoja osia C-Mersun kanssa. Ja käytännössä kaikki käyttöhuollon osat ovat ihan samoja. Joten normaalit huollot ovat erittäin edullisia. Erityisesti, jos niitä ei teetä Vehossa.
Sitten, jos niitä kolaroi tai joku spesiaalijuttu (lue: SLK:n kattomekanismi) alkaa häikätä kannattaa varautua hinnnakkaisiin osiin.
Sitten, jos niitä kolaroi tai joku spesiaalijuttu (lue: SLK:n kattomekanismi) alkaa häikätä kannattaa varautua hinnnakkaisiin osiin.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Katsoin tuossa 2001-mallin SLK230:mme kuluja. Auto on ollut taloudessamme 2 vuotta ja n. 14000 km. Keskimääräiset kokonaiskulut autosta hankinnan jälkeen sisältäen polttoaineet, vakuutukset ja kaikenmaailman rengas-, vanne- ja tuning-virittelyt ovat olleet 267 e/ kk.
Jos kromikaarien asentamiset, aluvannehankinnat ynnä muut hörhöilyt jätetään listalta pois, isoin yksittäinen kuluerä on ollut talven kynnyksellä teettämäni operaatio nimeltään "automaattivaihteiston öljyn, tiivisteen ja suodattimen vaihto, ja nesteiden pakkaskestävyyden tarkistus". Ja se maksoi tasan yhtä paljon SLK:hon kuin C-farmariimme.
Jos kromikaarien asentamiset, aluvannehankinnat ynnä muut hörhöilyt jätetään listalta pois, isoin yksittäinen kuluerä on ollut talven kynnyksellä teettämäni operaatio nimeltään "automaattivaihteiston öljyn, tiivisteen ja suodattimen vaihto, ja nesteiden pakkaskestävyyden tarkistus". Ja se maksoi tasan yhtä paljon SLK:hon kuin C-farmariimme.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Nonniin, laskin vielä SLK:n omistamisesta seuraavat kulut ilman edellä mainitsemiani "hörhöilyitä". Tuolla ajomäärällä SLK:lla ajeleminen on maksanut muutaman kympin kuussa. Eli (aikaisemmin mainisemallani varauksella voi sanoa, että) ei ole kovinkaan kallis auto omistaa.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kuten "Eerola" jo ehtikin tuoda esiin, niin sinä aikana kun minulla SLK oli se oli käytännössä ongelmaton auto. Toki siinä oli jos jonkinmoista alustan ja renkaiden ym kanssa painiskelua..mutta niitä "ongelmia" en kuitenkaan laske huoliksi tai teknisiksi ongelmiksi vaan ennemminkin "auton parissa puuhasteluksi"
Huoltohinnat SLK:lla eivät poikkea millään lailla muista Mersun "tavallisemmista" malleista, vaan..kuten "Eerola" sanoi..samat osat ym käyvät hyvin pitkälti mitä muissakin malleissa huolloissa käytetään.
Eli ylläpito- ja huoltokulut ovat samat kuin muissakin Mersuissa..onko ne sitten isot vai pienet, on jokaisen päätettävä itse.
Sen verran kuitenkin on huomattava että vaikka SLK siis onkin "tavallinen Mersu" siinä kuin muutkin Mersut, niin harva ei-merkkikorjaamo uskaltaa ottaa kovin kummoisesti kantaa sen huoltoihin/korjauksiin..eli jos muilla Mersumalleilla pääsee säästämään kuluissa sillä että käyttää jotain pikkukorjaamoa niin SLK:ta joutuu käyttämään useimmilla paikkakunnilla merkkihuollossa/korjaamolla..mutta se ei siis ole sen kalliimpaa kuin muillakan Mersuilla.

Huoltohinnat SLK:lla eivät poikkea millään lailla muista Mersun "tavallisemmista" malleista, vaan..kuten "Eerola" sanoi..samat osat ym käyvät hyvin pitkälti mitä muissakin malleissa huolloissa käytetään.
Eli ylläpito- ja huoltokulut ovat samat kuin muissakin Mersuissa..onko ne sitten isot vai pienet, on jokaisen päätettävä itse.
Sen verran kuitenkin on huomattava että vaikka SLK siis onkin "tavallinen Mersu" siinä kuin muutkin Mersut, niin harva ei-merkkikorjaamo uskaltaa ottaa kovin kummoisesti kantaa sen huoltoihin/korjauksiin..eli jos muilla Mersumalleilla pääsee säästämään kuluissa sillä että käyttää jotain pikkukorjaamoa niin SLK:ta joutuu käyttämään useimmilla paikkakunnilla merkkihuollossa/korjaamolla..mutta se ei siis ole sen kalliimpaa kuin muillakan Mersuilla.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Edulliset vakuutukset
Jo sanottujen täydennykseksi vakuutusyhtiöiden listoilla R170 SLK on "Mercedes-Benz muu malli" eli vakuutukset ovat yllättävän edulliset 
t. Praktikant

t. Praktikant