Oikein paljon KIITOKSIA kaikille vastanneille, vika selvisi ja on nyt korjattu ... syynä nähtävästikkin oli vähäinen jarrunesteen määrä, jolloin oli imaissut ilmoja takajarrupiiriin... nyt löyty jarrut mersuun ja SUURIMMAT KIITOKSET KAIKILLE vielä kerran
Viimeksi muokannut Sepe2, To 09.03.2006 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
oletan että et puhu käsijarrusta.....männät jumissa. laita käymään ja polkaise LUJAA... ottaako nyt paremmin. pura,putsaa ja kokoa satulat uusilla kumeilla, jos ei oo syöpymiä männässä.
- Eihän varmasti ole ilmaa? Jarrunestesäiliön takaosassakin on varmasti nestettä ja on takuulla ilmattu kunnolla?
- Nesteet ok-kuntoiset? Max. kaksi vuotta vanhat?
- Oletko vasta vaihtanut levyt/palat/kummatkin. Ainakin jos on kummatkin uudet, niin perse tunkille niin että on pyörät vapaana. Vaihde päälle ja poljet jarrua. (ja tarvittaessa kaasua) Välillä kovaa ja sitten KOVAA! Ts. yrität saada männät sylintereissä liikkeelle. Tämä ohjeen toteuttaminen sitten omalla vastuulla! Pidät huolen, että se pirssin perse kans pysyy siellä pukeilla!
- Jos poljet jarrua ilma että renkaat pyörii mihinkään, niin sillä voit saada vähän mäntiä liikkeelle. Mutta uusia levyjä ja paloja et saa "sisäänajettua" toisiaan vasten. Varsinkin kesällähän sama hommahan onnistuu normaalisti ajelemalla, talvella hankalampaa. Menee tyskyyn jo pienellä jarruvoimalla.
Jaa, sori olit vasta vaihtanut palat. Onko jarrulevy pintaruosteessa joltain kohtaa? Vai onko levy kirkas koko leveydeltä mihin palan pitäisi ottaa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Koko homman idea on, että puhdistat ne männät kunnolla ja pumppaat uudet nesteet sisään. Voit laittaa mäntien kumeihin kumivaseliinia hieman. Ei ole kovin suurta välä jos männät on hieman hapertuneet pinnasta kunhan ovat puhtaat etenkin jos samalla vaihdat jarrupalat niin männät menee syvemmälle. Hapertuu yleensä niin ulkoa, että ei vaikuta itse toimintaan kun on uudet palat.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Toinen konsti on asennusraudan kanssa painella sylintereitä sisään ja kaveri sotkemassa petaalia, ja näin tehdä kunnes alkaa liikkumaan männät noileesti Täytyy vaan varoa ettei pullauta sylintereitä ulos jos ei ole tarvis!