124:n jarruongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Sepe2
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 07.03.2006 20:38
Paikkakunta: Sotkamo

124:n jarruongelma

Viesti Kirjoittaja Sepe2 »

Oikein paljon KIITOKSIA kaikille vastanneille, vika selvisi ja on nyt korjattu ... syynä nähtävästikkin oli vähäinen jarrunesteen määrä, jolloin oli imaissut ilmoja takajarrupiiriin... nyt löyty jarrut mersuun ja SUURIMMAT KIITOKSET KAIKILLE vielä kerran :D :D
Viimeksi muokannut Sepe2, To 09.03.2006 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

oletan että et puhu käsijarrusta.....männät jumissa. laita käymään ja polkaise LUJAA... ottaako nyt paremmin. pura,putsaa ja kokoa satulat uusilla kumeilla, jos ei oo syöpymiä männässä.
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Vähän ehdotusta tarkistuslistaksi:

- Eihän varmasti ole ilmaa? Jarrunestesäiliön takaosassakin on varmasti nestettä ja on takuulla ilmattu kunnolla?

- Nesteet ok-kuntoiset? Max. kaksi vuotta vanhat?

- Oletko vasta vaihtanut levyt/palat/kummatkin. Ainakin jos on kummatkin uudet, niin perse tunkille niin että on pyörät vapaana. Vaihde päälle ja poljet jarrua. (ja tarvittaessa kaasua) Välillä kovaa ja sitten KOVAA! Ts. yrität saada männät sylintereissä liikkeelle. Tämä ohjeen toteuttaminen sitten omalla vastuulla! Pidät huolen, että se pirssin perse kans pysyy siellä pukeilla!

- Jos poljet jarrua ilma että renkaat pyörii mihinkään, niin sillä voit saada vähän mäntiä liikkeelle. Mutta uusia levyjä ja paloja et saa "sisäänajettua" toisiaan vasten. Varsinkin kesällähän sama hommahan onnistuu normaalisti ajelemalla, talvella hankalampaa. Menee tyskyyn jo pienellä jarruvoimalla.

Jaa, sori olit vasta vaihtanut palat. Onko jarrulevy pintaruosteessa joltain kohtaa? Vai onko levy kirkas koko leveydeltä mihin palan pitäisi ottaa?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Koko homman idea on, että puhdistat ne männät kunnolla ja pumppaat uudet nesteet sisään. Voit laittaa mäntien kumeihin kumivaseliinia hieman. Ei ole kovin suurta välä jos männät on hieman hapertuneet pinnasta kunhan ovat puhtaat etenkin jos samalla vaihdat jarrupalat niin männät menee syvemmälle. Hapertuu yleensä niin ulkoa, että ei vaikuta itse toimintaan kun on uudet palat.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Toinen konsti on asennusraudan kanssa painella sylintereitä sisään ja kaveri sotkemassa petaalia, ja näin tehdä kunnes alkaa liikkumaan männät noileesti :D Täytyy vaan varoa ettei pullauta sylintereitä ulos jos ei ole tarvis!
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Vastaa Viestiin