w 123 museointi

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
vekku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

w 123 museointi

Viesti Kirjoittaja vekku »

Moi,olen täsä pikku hiljaa laitellut meidän perintö mersua w123 200d matkamalli tietenki,ajettu 790 tkm vm1981,lähinnä museorekisteri mielessä,auto on tosi siisti päällepäin,maalattu pari vuotta sitten koneremppa tehty,alusta massattu,muttä vielä on tekemistä paljon,en tiedä oikein kuinka viimesen päälle pitäs esim konehuone olla,saako olla hapettumia,kulunutta maalipintaa,ei toki ruostetta,,peräkontti on fiksaamatta,sisusta on sillain vaiheessa että pitäs puhistaa katto ja oviverhoilut,antakaapa nyt tietäjät vinkkiä miten kannattas edetä rojektissa,tarkoitus on tosiaan saada auto museo kuntoon, saako olla penkipäälliset,paikallaan nyt jotka ostettu mersun liikkeestä 1981,olen entisöinyt pari moottoripyörää,mutta auton laitto ma kuntoon on hiukka vaikeampaa,,
E.E.J Ukkonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja E.E.J Ukkonen »

hyvä kysymys! Olen itse miettinyt samaa, että kuinka "uusilta" museorekisteröitävien autojen tulee näyttää. Minulla on ollut ajatus, että alkuperäisyys riittää ja kulunut aika saa näkyä, eli ihan uusi ei tarvitse olla. Odotellaan, että foorumin viisaat mobilistit ( joihin itsekin haluaisin joskus kuulua 8) ) vastaavat.
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Leka »

Autossa saa olla ns. ajan patinaa havaittavissa. Museoauton moottoritilasta ei saisi löytyä pahoja epäpuhtauksia, hapettumia, maalivauroita tai mitään väärän mallisia palikoita aina liittimistä lähtien. Toki vähän tapauskohtaista näiden tulkinta. Penkinpäälliset saa olla paikoillaan, koska ne ovat -81 vuoden mallisina ajan mukaisia varusteita.
kekka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kekka »

Kulumisen tulisi olla "tasaista" eli jos jokin kohta on puhdistettu ja maalattu tulisi muidenkin vastaavien kohtien kanssa menetellä samoin. Esim. konehuone kannattaa putsata hyvin liasta mutta jos ei aio maalata kaikkea uudelleen niin ei kannata paikkailla kuin pakolliset kohdat ettei tule liian silmiinpistävää eroja vanhalle ja uudelle.
Autossa saa olla käyttöönottoajan kohdan kanssa sopivia jälkiasennus varusteita. Museotarkastus muuten on leppoisa tilaisuus mutta tarkastajien leppoisuus on hyvin paikkakuntakohtaista. Välillä voi olla tarkastajallakin oma lehmä ojassa tai ei muuten vaan kemiat pelaa yhteen. Etupäässä kait asialista porukkaa epäkiitollisessa tehtävässä. Onnea rojektiin..Oma 123 menossa museotarkastukseen noin 2 viikon sisällä.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...

MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
vekku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus

w 123 museointi

Viesti Kirjoittaja vekku »

kiitos vinkeistä, pistä kekka kuvaa autosta ,sais vähä mallia,,,
hannun1
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Leka kirjoitti: Penkinpäälliset saa olla paikoillaan, koska ne ovat -81 vuoden mallisina ajan mukaisia varusteita.

Muistaakseni penkinpäällisistä mainitaan erikseen katsastusohjeessa, että niiden pitää olla poistettuna katsastuksen aikana, jotta penkkien verhoilujen kunto voidaan tarkastaa.

Yleisesti olen kuullut sanottavan, että mitä uudempi auto, sitä partemmassa kunnossa sen on oltava. Vanhimmissa voidaan vähän joustaa, jos osia ei enää ole saatavilla.

Voi olla, että suhtautuvat aika nihkeästi tuollaisen W123 katsastukseen, mutta jos auto ei paljon uudesta häpeä, niin eiköhän siihen museokilvet saa.

http://www.sahk.fi/

Tuolta pitäisi löytyä kaikki tarpeellinen tieto ja yhtyshenkilöt.
Vastaa Viestiin