Ajelen 300-turbo-D:llä, jossa on nelilovinen automaattilaatikko.
Tietäiskö joku, onko tuohon malliin tarjolla viisipykäläistä automaattilaatikkoa. Vielä parempi, jos se olisi sähköisesti lukittava malli, joka ei loikkarilla luistaisi, kuten olen uusimmista ymmärtänyt.
Voimaa autossa on varmaan viisipykäläiseen riittävästi: nopeuksien luulisi osuvan justiin vääntöalueelle ja polttoainettakin voisi säästyä. Osuiskohan jollakulla olemaan kokemusta asiasta.
Tuliskohan käytetty kysymykseen ja mitähän vaihtaminen mahtaisi merkitä euroina?
Tähystelijä
Automaattilaatikko W124 -92?
Automaattilaatikko W124 -92?
Tähystäjä
W124 dieseleihin ei ole saanut 5-lovista sähköautomaattia.
300 turbossa on kuitenkin niin harva perävälitys, että tuo nelivaihteinen suoralla nelosella on Suomen nopeusrajoituksilla ihan passeli välityksiltään. Sähkölaatikon sovittaminen tuohon autoon saattaa olla kyllä mahdollista, mutta en näe siinä järkeä. Laatikon hinta kaikkineen antureineen ym. + asennus tulee varmasti maksamaan useita tuhansia euroja(3000e tuskin riittää).
Muutenkin tuo turbon oma 722.3 laatikko on todella luja ja hyvä laatikko, ettei sitä kannata lähteä vaihtamaan sähköautomaattiin.
En tiedä saisiko tuohon sitten sovitettua sähköllä lukittavaa turbiinia. Laatikkohan ei itsessään luista vaan turbiini.
300 turbossa on kuitenkin niin harva perävälitys, että tuo nelivaihteinen suoralla nelosella on Suomen nopeusrajoituksilla ihan passeli välityksiltään. Sähkölaatikon sovittaminen tuohon autoon saattaa olla kyllä mahdollista, mutta en näe siinä järkeä. Laatikon hinta kaikkineen antureineen ym. + asennus tulee varmasti maksamaan useita tuhansia euroja(3000e tuskin riittää).
Muutenkin tuo turbon oma 722.3 laatikko on todella luja ja hyvä laatikko, ettei sitä kannata lähteä vaihtamaan sähköautomaattiin.
En tiedä saisiko tuohon sitten sovitettua sähköllä lukittavaa turbiinia. Laatikkohan ei itsessään luista vaan turbiini.
Teoriassa kyllä,käytännössä ei.Laatikkoon pitäisi tehdä melko paljon muutoksia,öljynpaine sen turbiinin lukitsee,sähkö vaan ohjaa sitä.Samuli H kirjoitti:
En tiedä saisiko tuohon sitten sovitettua sähköllä lukittavaa turbiinia. Laatikkohan ei itsessään luista vaan turbiini.
Kaaveliakin pitäisi ehkä vähän venyttää että tila riittäisi.
jariN
Entä manuaaliksi?
Viisivaihteinen automaatti ei siis tule kyseeseen.
Mukavuudenhalu varmaan voittaa, niin että automaatista ei tule luovutuksi, mutta - noin teorisassa - minkälainen operaatio mahtaisi olla viisivaihteisen manuaalin vaihtaminen automaatin tilalle?
Meneekö se paikalleen suoraan heittämällä vai tuleeko laajempia muutostöitä?
Tähystelijä
Mukavuudenhalu varmaan voittaa, niin että automaatista ei tule luovutuksi, mutta - noin teorisassa - minkälainen operaatio mahtaisi olla viisivaihteisen manuaalin vaihtaminen automaatin tilalle?
Meneekö se paikalleen suoraan heittämällä vai tuleeko laajempia muutostöitä?
Tähystelijä
Tähystäjä