ruatsin tuanti mersu?
ruatsin tuanti mersu?
kannattaako ruatsista tuoda mersuja tai autoja yleensäkkään? onko kukaan tuanu? tiätääkö kekään mitään nettisivua, mistä vois kattella ruatsalaisten autokauppojen autonmyynti ilmotuksia.
mua on tässä vähänaikaa vaivannu jo autokuumes ja tarvis uus auto saada alle. tuli käytyä tua ruatsissa ja jualahti tollanen ajatus mieleen... kyllähän ruotsista on ainakin jotain autoja tuatu suameenkin.
mua on tässä vähänaikaa vaivannu jo autokuumes ja tarvis uus auto saada alle. tuli käytyä tua ruatsissa ja jualahti tollanen ajatus mieleen... kyllähän ruotsista on ainakin jotain autoja tuatu suameenkin.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
http://www.blocket.se/
Tuolta ainaki löytyy autoja. Tuonnin kannattavuudesta en tiedä, mutta ovat ainakin huomattavasti halvempia kuin suomessa.
Tuolta ainaki löytyy autoja. Tuonnin kannattavuudesta en tiedä, mutta ovat ainakin huomattavasti halvempia kuin suomessa.
MB 190D -85
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
MB w123 200d -83
EX MB 190D -84
Opel Vectra 2.0i -90
Ja autokauppojen ilmoituksia esim http://www.bytbil.se, Itse toin jo vuonna 1994 pystärin ja vuonna 1997 doppelwagenin sen jälkeen itselle ja kavereille mm Vito, 250 D, 200 B, 230 CE, Chevy Van... etc. Monesti näiden vanhojen kanssa halvempaa hakea tuosta kilometrin päästä kuin saksasta jos löytää hyvän yksilön....
Toisaalta Ruotsissa on harrastettu tuontiautoja paljon kauemmin ja suuremmissa määrin kuin täällä verohelvetissä joten monesti varsinkin erikoisempi 80/90 lukulainen mersu on sinnekkin saksasta uitettu muutamia vuosia sitten. Ruosteisiahan nyt löytyy jokapaikasta.felmit kirjoitti:mutta suolassa on siellä uitettu paikoin kunnolla
Edelleen jos löytyy HYVÄ yksilö, on se monesti halvempi hakea kilometrin, kuin viidentuhannen kilometrin päästä.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
No mitäs ihmeellistä saksanmaalla sitten on. Siellä ei halvat ole pommeja vai?Kimi kirjoitti:Ei ne ruottalaisten meset ole sen kummempia kuin täälläkään. Hyvä maksaa sielläkin ja ne halvat on aika pommeja.
Edit: Henk.koht jos olisin vaikkapa tämmöstä hankkimassa, niin tuskin polttaisin rahaa saksanmaalla käyntiin kun lähempänäkin on tarjolla kohtuuhintaan. Ei matkustelukaan ihan ilmaista ole.
http://www.blocket.se/vi/7392302.htm?ca=1_5_s
tuotiin kaverin kanssa yhtä aikaa samanikäiset "traktorit"
Oma tuotu Belgiasta, alusta kuin uusi. Kaikki ruuvit ja pultit aukesi kuin uudessa autossa. Jarrunesteiden vaihtokin oli lastenleikkiä
Kaveri toi Ruotsista ja pääsi heti hitsaushommiin ja ylimaalaaukseen.
Semmoinen kokemus vaan. Tietysti yksittäistapaus.
Mutta enpä ole Belgialaisia autoja kovin ruosteisina tavanut.
Nytkin on yksi toinen kaveri tuonut "traktorin" sieltä ja kyllä sitä kehtaa katsella. Tuli hänellekin kiire saada se ruostesuojaukseen, ennekuin alkaa näillä eteläsuomen suoloissa ajelemaan.
(Toisaalta ollut mukavaa, kun pakkasta ollut jonkun aikaa sen verran ettei joka paikkaan ole sitä mäskiä viimeviikkoina sotkettu)
Oma tuotu Belgiasta, alusta kuin uusi. Kaikki ruuvit ja pultit aukesi kuin uudessa autossa. Jarrunesteiden vaihtokin oli lastenleikkiä
Kaveri toi Ruotsista ja pääsi heti hitsaushommiin ja ylimaalaaukseen.
Semmoinen kokemus vaan. Tietysti yksittäistapaus.
Mutta enpä ole Belgialaisia autoja kovin ruosteisina tavanut.
Nytkin on yksi toinen kaveri tuonut "traktorin" sieltä ja kyllä sitä kehtaa katsella. Tuli hänellekin kiire saada se ruostesuojaukseen, ennekuin alkaa näillä eteläsuomen suoloissa ajelemaan.
(Toisaalta ollut mukavaa, kun pakkasta ollut jonkun aikaa sen verran ettei joka paikkaan ole sitä mäskiä viimeviikkoina sotkettu)
autodidakti
Saksan matka kahdelta hengeltä kahden auton kanssa maksaa kaikkineen aika lähelle 2000€ eli 1000€ per auto...
Ja halvat on saksassakin aivan täysiä paskoja, että se mielikuva mikä sellaisilla ihmisillä on saksan autoista jotka eivät itse ole siellä käyneet niin on usein täysin väärä
Että ei kannata ruotsin tuontia yhtään vähätellä sen puolesta...
Ja halvat on saksassakin aivan täysiä paskoja, että se mielikuva mikä sellaisilla ihmisillä on saksan autoista jotka eivät itse ole siellä käyneet niin on usein täysin väärä
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)
Että ei kannata ruotsin tuontia yhtään vähätellä sen puolesta...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
kiitos vastauksista. ja jos joku muka luulee, ettei saksassa käytetä suolaa, niin on aika pahasti väärässä! jos menee talvella käymään siä siihen aikaan, että siä on lunta maassa, niin voi vaan huomata, kuinka autot on suolasta valkosia. oon kuitenki jokusen kerran siäläkin käyny. siälä se talvi vaan ei kestä niin kauaa, ku suamessa. ja on ne saksan autotki joskus ruasteen polttamia.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Tulin juuri 5 päivän reissulta Saksasta ja kyllä reissussa oppii
! Halvat autot on suurimmaksi osaksi aika pommeja Saksassakin! Varsinkin Pohjois-Saksassa suolataan ankarasti teitä, ei sen puolesta kannata sieltä hakea! Etelä-Saksa on toinen juttu, suolausta ei paljon tarvita! Kaikesta huolimatta aion seuraavan auton hakea Saksanmaalta, varustetta kuitenkin on ja kilometrit, jos paikkansa pitävät niin on yleensä vähäisiä! Ruotsin tuonti kiinnostaa minuakin, jos jollain on lisää kokemuksia kertoa...
T: Maxy
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
T: Maxy
aivan! mitenkään vähättelemättä saksaa tai ruatsia, niin molemmissa suolataan ja pelti ruostuu. hinnasta se varmaan on aika paljon kiinni, ku nykynenki auto on saksantuonti, eikä se oo ruastunu mistään. tässä on nyt kolme vaihtoehtoo, suomesta, saksasta tai ruotsista. ruotsissa näyttäis olevan aika heikosti diiseleitä ja viä heikommin turpodiiseleitä. saksa on aika kaukana, mutta siltikin ehkä paras vaihtoehto. suomessa kaikki on kallista. aika kinkkinen paikka. jos sattuis sopivaan aikaan tuleen työkomennusta saksaanpäin, niin sehän ois siinä.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
kaveri haki ruotsista -96 w210 290dt:n apauttiarallaa vuos taaksepäin, hyvin on toiminu. hintaa kertyi kokonaisuudessaan tommosen hyväkuntosen -8x w124 300D:n verran
. kilometrejä taitaa olla jotain 600-700tkm. itsellä haaveissa myös jonkinlaisen väyrysen tuonti ruotsista joskus ens kesän jälkeen.. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
124 on mielestäni kokonaisedullisempi hakea Ruotsista, kuin Saksasta. Perustelen tätä niin, että Ruotsissa autossa on valmiiksi talvirenkaat, lokilämppäri ja kumimatot. Rahallisesti noin 1000 E säästö. Lisäksi hakukustannukset ovat edullisemmat. Saksan ostoreissua vaikea tehdä alle 1000 E kustannuksilla. Ruotsissa hyväkuntoisten 124:sten hintapyynnöt kohtuullisempia, kuin Saksassa. Halpoja ja hyviä ei löydy mistään, ei Saksastakaan. Kohtuuhintaisia 124:sia on Ruotsissa hyvin tarjolla.
Autojen hintavertailu on joka tapauksessa helppoa www.blocket.se ja www.mobile.de hakukoneilla.
Autojen hintavertailu on joka tapauksessa helppoa www.blocket.se ja www.mobile.de hakukoneilla.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------