Tuli sellainen ongelma että automaatti ei reakoi kaasupolkimeen,kiihdyttäessä oli kaasu sitten pohjassa tai hyhjäkäynnillä,niin vaihtaa n.35km vauhtiin kaikki 4 pykälää,kickdown ei toimi olleskaan,pakkovaihteilla voi vedättää kyllä kierroksille,öljyä on ,hyviä ohjeita/neuvoja kiitos.mopo
Laatkko 722426 KD on sähköohjattu
Viimeksi muokannut mopo, Ke 22.02.2006 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei näkynyt,silmin havaittavaa ilmavuotoa,käsittääkseni kun on vuoto/ei toimi alipainepumppu lainkaan,vaihtaminen on todella rajua,eikä toimi lamppujen säätö,lisää vinkkejä,siis KICKDOWN ei toimi.mopo
Sehän on vissiin vielä mekaaninen laatikko siinä autossa? Tarkistappa se kickdownin vaijeri siitä konehuoneensta sulakerasian läheltä, ettei vaan ole lähtenyt irti tai katkennut.
Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
mopo kirjoitti:Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
Jaa, -94 oli vielä kickdownvaijeri, mutta jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei laatikko tiedä, että kaasua painetaan.
On heinäkuussa -94 otettu käyttöön,olisko joku välimalli,mutta jos on vaijerilla,mistä lähtee ja missä kohtaa laatikossa tuo vaijeri on. ps povet kurassa sinun on nautintosi hankittava
mopo kirjoitti:Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
Jaa, -94 oli vielä kickdownvaijeri, mutta jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei laatikko tiedä, että kaasua painetaan.
Kyllä se KD on ollut napin takaa ihan sähkölla jo vuodesta ainakin kultaisella -80 luvulla, vaijerilla voidaan säätää osakaasulla tapahtuvia vaihtokohtia.
Toki vaijeri kannattaa tarkistaa. hmmhmm, en tiedä tarkaan missä se turbossa on mutta entisessä vaparissani se oli. Venttiilikopan päällä:
Kuvassa näkyy just ja just tuollainen tanko joka menee kopan yli ja on yhteyksissä kaasuvivustoon, siitä sitä voi säätää.
Itse KD-rele sijaitsee akun takana, muovikatteen alla, jos on automaatti-ilmastointia autossa niin saattaa olla että samassa releessä on muutakin tingelitangelia sisällä ja releessä voi lukea jotain climate-controllin tapaista.
mopo kirjoitti:On heinäkuussa -94 otettu käyttöön,olisko joku välimalli,mutta jos on vaijerilla,mistä lähtee ja missä kohtaa laatikossa tuo vaijeri on. ps povet kurassa sinun on nautintosi hankittava
Siinä kuskinpuolella sulakerasian lähellä on se nivel, johon kaasuvaijeri tulee. Minusta automaatissa siitä lähtee yksi vaijeri jonnekin. Kaverin autossa se oli liitetty sokeripalalla ja vaihtokohtia sai muistaakseni muutettua vaijerin pituutta muuttamalla.