LUKAKSEN Laatikko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

LUKAKSEN Laatikko

Viesti Kirjoittaja mopo »

Tuli sellainen ongelma että automaatti ei reakoi kaasupolkimeen,kiihdyttäessä oli kaasu sitten pohjassa tai hyhjäkäynnillä,niin vaihtaa n.35km vauhtiin kaikki 4 pykälää,kickdown ei toimi olleskaan,pakkovaihteilla voi vedättää kyllä kierroksille,öljyä on ,hyviä ohjeita/neuvoja kiitos.mopo
Laatkko 722426 KD on sähköohjattu
Viimeksi muokannut mopo, Ke 22.02.2006 14:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

ja auto oli..??

jos on vaijeri ohjattu KD, niin voipi olla vaikka vaijeri poikki, niin tekis juuri tollasta.

jos on ollut tollanen aina, niin sit säätelemään vaijeria kireämmälle.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Tsekkaileppa onko kaikki alipaineletkut konehuoneessa kiinni/ei vuoda.

Omassa autossani oli samanlainenmurhe kun jäi pakokaasun takaisinkierrätyksestä letku irti...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Huomenna ,kun on uusi päivä.mopo
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ei näkynyt,silmin havaittavaa ilmavuotoa,käsittääkseni kun on vuoto/ei toimi alipainepumppu lainkaan,vaihtaminen on todella rajua,eikä toimi lamppujen säätö,lisää vinkkejä,siis KICKDOWN ei toimi.mopo
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No jos ei ajovalojenkaan säädöt toimi niin johan se vaikuttaa tosiaan alipainevuodolta, tai mahollisesti alipainepumppu on rikki.

hmm, olikos sulla diisseli tuo auto, sammuuko se nätisti ja heti kun kääntää avaimesta sammuksiin?

-risto

Edit: Äh, taisin tulkita väärin ton edellisen viestin :( :( :( :?
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Kirjoitinko epäselvästi=kun on alipaine vuoto niin ei toimi=nyt toimii valojen säätö jarrut,niskatuet laskee.MUTTA kickdown ei toimi.mopo
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Laatikko specialistit,heräätys,pitäis saada hiukan apua,kun ei viittis kylmässä ja tyhmänä,ettiä vikaa.mopo
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Sehän on vissiin vielä mekaaninen laatikko siinä autossa? Tarkistappa se kickdownin vaijeri siitä konehuoneensta sulakerasian läheltä, ettei vaan ole lähtenyt irti tai katkennut.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

mopo kirjoitti:Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
Jaa, -94 oli vielä kickdownvaijeri, mutta jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei laatikko tiedä, että kaasua painetaan.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

On heinäkuussa -94 otettu käyttöön,olisko joku välimalli,mutta jos on vaijerilla,mistä lähtee ja missä kohtaa laatikossa tuo vaijeri on. ps povet kurassa sinun on nautintosi hankittava
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Eikö kukaan tiedä/arvaa.mopo
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

up
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

hannun1 kirjoitti:
mopo kirjoitti:Kyllä siinä on sähköliitin laatikon kyljessä,ja kaasua painaessa polkimen alta kuuluu naks naks,ja alipainepumppu uusittu ennen joulua,vaikee kuulostella kuuluuko laatikosta ääntä kun painaa kaasua.mopo niin dieslihän se on -94
Jaa, -94 oli vielä kickdownvaijeri, mutta jotenkin vaikuttaisi siltä, ettei laatikko tiedä, että kaasua painetaan.
Kyllä se KD on ollut napin takaa ihan sähkölla jo vuodesta ainakin kultaisella -80 luvulla, vaijerilla voidaan säätää osakaasulla tapahtuvia vaihtokohtia.
Toki vaijeri kannattaa tarkistaa. hmmhmm, en tiedä tarkaan missä se turbossa on mutta entisessä vaparissani se oli. Venttiilikopan päällä:
Kuva

Kuvassa näkyy just ja just tuollainen tanko joka menee kopan yli ja on yhteyksissä kaasuvivustoon, siitä sitä voi säätää.

Itse KD-rele sijaitsee akun takana, muovikatteen alla, jos on automaatti-ilmastointia autossa niin saattaa olla että samassa releessä on muutakin tingelitangelia sisällä ja releessä voi lukea jotain climate-controllin tapaista.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

mopo kirjoitti:On heinäkuussa -94 otettu käyttöön,olisko joku välimalli,mutta jos on vaijerilla,mistä lähtee ja missä kohtaa laatikossa tuo vaijeri on. ps povet kurassa sinun on nautintosi hankittava
Siinä kuskinpuolella sulakerasian lähellä on se nivel, johon kaasuvaijeri tulee. Minusta automaatissa siitä lähtee yksi vaijeri jonnekin. Kaverin autossa se oli liitetty sokeripalalla ja vaihtokohtia sai muistaakseni muutettua vaijerin pituutta muuttamalla.
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Ammttimies sanoi puhelimessa missä vika,EI ARVAILLUT,elikkä Jarkko S..kommentoin kun olen käynyt hänen luona.
Vastaa Viestiin