Tollanen oli vika. Laatikko vaihtoi vaihteen, mutta hitaasti ja löi tyhjää vaihdon aikana.
Kiristin laatikon kyljestä vasemmalla puolella olevaa väkäästä, joka oli kumitulpan alla, 1,5 kierrosta myötäpäivään (kireämmälle) ja laatikko toimii nyt kuin unelma. Kalliin remontin voi siis unohtaa ainakin muutamaksi vuodeksi, luojan kiitos! Kolmosen ja nelosen väli tuli hiukan ärhäkämmäksi, mutta ei liikaa ja 2->3:lle vaihtaa todella pehmeästi. Kiitos kirjoittajille vinkeistä!
Osku
124 automaatti ei vaihtanut kunnolla 2->3:lle
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Re: 124 automaatti ei vaihtanut kunnolla 2->3:lle
Mulla samaten luistaa 2-3 väli. Muut pykälät on vaihtanu tosi hyvin.lufsen kirjoitti:Tollanen oli vika. Laatikko vaihtoi vaihteen, mutta hitaasti ja löi tyhjää vaihdon aikana.
Kiristin laatikon kyljestä vasemmalla puolella olevaa väkäästä, joka oli kumitulpan alla, 1,5 kierrosta myötäpäivään (kireämmälle) ja laatikko toimii nyt kuin unelma. Kalliin remontin voi siis unohtaa ainakin muutamaksi vuodeksi, luojan kiitos! Kolmosen ja nelosen väli tuli hiukan ärhäkämmäksi, mutta ei liikaa ja 2->3:lle vaihtaa todella pehmeästi. Kiitos kirjoittajille vinkeistä!
Osku
Tartteeko sinne mistä sä painetta pistit lisää ni mitään erikoistyökalua vai hoituuko homma ihan perusvehkeillä?
Ei ole kovin hirveesti näistä automaateista kokemusta ni pitää tälläsiä tyhmiä kyssäreitä esittää.

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Osuipa tämä artikkeli silmään alt.autos.mercedes uutisryhmässä:
>I have an '83 300SD with over 338,000 miles on it. It, too, tends to want
>to overrev when going from first to second, and sometimes second to third.
>However, I DO NOT apply more throttle. When I start off, being aware of
>this quirk, I watch the tach and if the engine starts to race, I let off the
>throttle, and the tranny drops into gear just fine. I've had this problem
>for around 40-50,000 miles, and it hasn't gotten better, of course, but it
>hasn't gotten worse, either. Babying it like I do, I will probably get the
>half million I am looking for. My main point is that I would suggest easing
>off the gas rather than getting on it when your tranny tends to race. Try
>to catch it before it builds up too many rpms and it may last for, hell, who
>knows how long?
K1, K2 springs are weak. Replace. Parts are like $30 on ebay. Easy to do with
the trans in place.
http://articles.mbz.org/transmission/k1/
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750
--Rättivaraston hoitaja--