124 automaatti ei vaihtanut kunnolla 2->3:lle

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

124 automaatti ei vaihtanut kunnolla 2->3:lle

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Tollanen oli vika. Laatikko vaihtoi vaihteen, mutta hitaasti ja löi tyhjää vaihdon aikana.
Kiristin laatikon kyljestä vasemmalla puolella olevaa väkäästä, joka oli kumitulpan alla, 1,5 kierrosta myötäpäivään (kireämmälle) ja laatikko toimii nyt kuin unelma. Kalliin remontin voi siis unohtaa ainakin muutamaksi vuodeksi, luojan kiitos! Kolmosen ja nelosen väli tuli hiukan ärhäkämmäksi, mutta ei liikaa ja 2->3:lle vaihtaa todella pehmeästi. Kiitos kirjoittajille vinkeistä!

Osku
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: 124 automaatti ei vaihtanut kunnolla 2->3:lle

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

lufsen kirjoitti:Tollanen oli vika. Laatikko vaihtoi vaihteen, mutta hitaasti ja löi tyhjää vaihdon aikana.
Kiristin laatikon kyljestä vasemmalla puolella olevaa väkäästä, joka oli kumitulpan alla, 1,5 kierrosta myötäpäivään (kireämmälle) ja laatikko toimii nyt kuin unelma. Kalliin remontin voi siis unohtaa ainakin muutamaksi vuodeksi, luojan kiitos! Kolmosen ja nelosen väli tuli hiukan ärhäkämmäksi, mutta ei liikaa ja 2->3:lle vaihtaa todella pehmeästi. Kiitos kirjoittajille vinkeistä!

Osku
Mulla samaten luistaa 2-3 väli. Muut pykälät on vaihtanu tosi hyvin.
Tartteeko sinne mistä sä painetta pistit lisää ni mitään erikoistyökalua vai hoituuko homma ihan perusvehkeillä?
Ei ole kovin hirveesti näistä automaateista kokemusta ni pitää tälläsiä tyhmiä kyssäreitä esittää. :lol:
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

ei siinä tarvita kuin meisseli jolla tuon kumitulpan saa pois..
sama juttu sen 1,5 rauta "T" kanssa..nosto ylös sieltä, vännä haluttuun suuntaan ja paina takaisin.. siitä ne paineet säädetään..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mitä teillä on mittarissa muuten kun säätöä tarvitaan? Mulla vain 198tkm.

Osku
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

No mulla on mittarissa 203tkm.
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja juha »

Osuipa tämä artikkeli silmään alt.autos.mercedes uutisryhmässä:
>I have an '83 300SD with over 338,000 miles on it. It, too, tends to want
>to overrev when going from first to second, and sometimes second to third.
>However, I DO NOT apply more throttle. When I start off, being aware of
>this quirk, I watch the tach and if the engine starts to race, I let off the
>throttle, and the tranny drops into gear just fine. I've had this problem
>for around 40-50,000 miles, and it hasn't gotten better, of course, but it
>hasn't gotten worse, either. Babying it like I do, I will probably get the
>half million I am looking for. My main point is that I would suggest easing
>off the gas rather than getting on it when your tranny tends to race. Try
>to catch it before it builds up too many rpms and it may last for, hell, who
>knows how long?

K1, K2 springs are weak. Replace. Parts are like $30 on ebay. Easy to do with
the trans in place.

http://articles.mbz.org/transmission/k1/
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
Vastaa Viestiin