270 cdi tyhjäkäynti heijaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

270 cdi tyhjäkäynti heijaa

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

mikä mahtais aiheuttaa kun hetken lämpimänä
paikalla käytyään kierrokset alkaa heijata, ei paljon
mut 200-300 kierrosta heittelee..

mihin tämmösessä muuten moottorin lämmöt nousee,
lisälämmitysvastus päällä eikä nouse ihan 80 asteeseen
tämmösellä pikkupakkasella..

..
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 816
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Akku sökö?
Ainakin omastani loppui heijaus uuden akun myötä. Haulla löytyy lisää ...
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

ei ainakaan siitä päätellen että lähti hyvin käymään
seistyään viikon ulkona kovilla pakkasilla...
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Avatar
koskis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Ke 18.06.2003 09:07
Paikkakunta: Kuopio

Re: 270 cdi tyhjäkäynti heijaa

Viesti Kirjoittaja koskis »

maxpower05 kirjoitti:mikä mahtais aiheuttaa kun hetken lämpimänä
paikalla käytyään kierrokset alkaa heijata, ei paljon
mut 200-300 kierrosta heittelee..

mihin tämmösessä muuten moottorin lämmöt nousee,
lisälämmitysvastus päällä eikä nouse ihan 80 asteeseen
tämmösellä pikkupakkasella..

..
Mulla heijailee kierroksest kanssa. Ehkä eniten sillon, kun kone ei ole vielä täysin lämmin (~40-70 asteisena). Liekkö ominaisuus vai löytyykö sitten joku korjaus.

Omassa lämmöt nousee parhaimmillaan vajaaseen 90 asteeseen, mutta kovalla pakkasella jaa n. 70 asteeseen. Tämä tosin termostaatin vaihdon myötä, sitä ennen lämmöt ei noussu yli 80 asteen millään.
MB W204 C 180K 2008
VW 1200 Deluxe -65
ex. MB S203 C 270 T CDI A 2002
ex. MB W168 A 160 A 1999
ex. MB W168 A 170 CDI 2000
Avatar
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 23.02.2005 22:13
Paikkakunta: Pyhäranta

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Tuo kierrosten heijaaminen on paremminkin ominaisuus kuin vika kun lisälämmitin on päällä.
Kokeile ottamalla lisälämmitin pois päältä, jos sen jälkeen tyhjäkäyntikierrokset vaihtelevat yhä, niin on olemassa jokin todellinen vika.

Ilmeisesti sähkövastukset ovat niin suuret että laturi joutuu koville tyhjäkäynnilla ja saa dieselinkin hieman nöyrtymään.
Eli laturi ottaa välillä enemmän tehoa, kierrokset laskee, sitten moottorin ohjausjärjestelmä nostaa kierrokset normaalitasolle ja kun laturi hieman hellittäää kierrokset karkaavat hetkeksi jne.
Tuo jopa 300 rpm heitto vaikuttaa kyllä aika suurelta, joten akun kunto kannattaisi varmistaa.
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Veho sanoi, että kierrosten heijaus on ominaisuus, joka liittyy nimen omaan lisälämppäriin. Mullakin heijaa noin 100-200 kierrosta. Saispa se käydä tasaisestikin, mutta ei ole siitä käytössä mihinkään muuttunut. (Silloin se eniten haittaa kun on joku Toyotamies kyydissä). Lämpöongelmaan vaan termostaatti vaihtoon. Mulla nousee nyt aina päälle 80 asteen, ennen jäi kuuteen kymppiin.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
maxpower05
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 331
Liittynyt: La 26.03.2005 20:40
Paikkakunta: Alastaro

Viesti Kirjoittaja maxpower05 »

no sitten se "ominaisuus" tarvii vaan kestää tälläi
talvikaudella, kun ei vielä viitti alkaa webaston asennukseen
nyt ainakaan kun toi lisävastus vielä on ehjä.
itelläkin kun on noita toyotia taludessa, niin kiinnittää vaan huomioo
kaikkiin mersun pikku epäkohtiin, joita tojossa ei esiinny..
riittääks tolla 80 asteen moottorilämmöllä lämpö kajuutassa hyvin?
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Kyllä nyt riittää lämpöä, vaikka farmarin peräkonttiinkin mahtuu tosi paljon ilmaa lämmitettäväksi. Ei tarvi yli 20 pakkasillakaan pitää lämpöjä täysillä, eikä ostaa vaimolle minkkiturkkia, että tarkenisi :lol:
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Vastaa Viestiin