Mersun talous painui pakkaselle
Mersun talous painui pakkaselle
Miten mahtaa olla, puheet laadun heikkeinemisestä vai uusiin malleihin investointiko se on aiheuttanut DaimlerChryslerin perinteikkäimmän osan talouden painumisen pakkaselle?
Aiheesta uutinen
Aiheesta uutinen
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Jos merkki on tehnyt ensimmäisen kerran tappiota yli 100 v:n ajanjakson aikana, niin eiköhän sitä pätäkkää emoyhtiön takaa vielä löytyne. Tiedä sitten, millä viisiin vaikuttaa kursseihin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Vastauksia DCAG:n kotisivuilta
http://www.daimlerchrysler.com
Tuolta voi katsella syitä - mm. Smart liiketoiminnan uudelleenjärjestelyn kulut 1.1 miljardia euroa ja henkilöstön vähentämiselle kirjattu viime vuodelle 570 miljoonan euron meno.
DCAG:n Investointeja vuonna 2005 12.2 miljardia euroa ja 3 seuraavan vuoden aikana huikeat 34.5 miljardia euroa.
Tuolta voi katsella syitä - mm. Smart liiketoiminnan uudelleenjärjestelyn kulut 1.1 miljardia euroa ja henkilöstön vähentämiselle kirjattu viime vuodelle 570 miljoonan euron meno.
DCAG:n Investointeja vuonna 2005 12.2 miljardia euroa ja 3 seuraavan vuoden aikana huikeat 34.5 miljardia euroa.
Re: Vastauksia DCAG:n kotisivuilta
Kas kas. Mielenkiintoista. Hyvin samankaltaisilla toimenpiteillähän mm. kuntapuolella ym. konsernitaloudessa usein yritetään tervehdyttää taloutta, mutta ainakaan tässä tapauksessa näin lyhyellä aikavälillä säästöjä ei ole tullut.Praktikant kirjoitti: Tuolta voi katsella syitä - mm. Smart liiketoiminnan uudelleenjärjestelyn kulut 1.1 miljardia euroa ja henkilöstön vähentämiselle kirjattu viime vuodelle 570 miljoonan euron meno..
Kieltämättä tuo reilu sata vuotta plus-merkkistä tulosta on saavutus sinänsä, kuten Timo mietti.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Ohhoh... Hyvää tulosta tehneet pojat jos sata vuotta oltu aina plussalla!
No kyllä näillä hinnoilla...
Ja volkkarihan teki vissiin ihan älyttömät voitot, ja silti vähentävät työntekijöitä...? Eikö näille ihmisille mikään raha riitä?



No kyllä näillä hinnoilla...

Ja volkkarihan teki vissiin ihan älyttömät voitot, ja silti vähentävät työntekijöitä...? Eikö näille ihmisille mikään raha riitä?


MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
sitä vaan, että miksikököhän tähän on mersulla menty?.............. Ennen muinoin mersu maksoi ihan HELVETISTI(=siis paljon enemmän kun muut laatuautot), mutta oli myös oikeasti laatuauto. Nyt mersu maksaa PALJON(=vähän enemmän kun muut ns.laatuautot), mutta on laadullisesti about samalla viivalla muiden kanssa.
Se nyt vain on niin , että mersulla on historiansa ja maineensa. Asiakkaat odottavat edelleen mailman parhaita autoja, mutta he eivät huomaa, ettei mersut maksa enää mitään(=saman hintaisia kun audit, bemut jne) ja hups laatu on usein yhtä kuin hinta tai kääntäen halvalla ei saa hyvää(siis ainakaan eurooppalaista tai jenkkiä).
Eli mersun ei kannata tehdä keskinkertaista , siltä halutaan parasta, maksoi mitä maksoi- aina löytyy niitä, joilla on varaa. Me foorumilaisetkin tykättäisiin ostaa kunnon kamaa, vaikka kulkineella ikää olisikin jo 10 vuotta.
Jos usko laatuun horjuu, se on menoa.
Se nyt vain on niin , että mersulla on historiansa ja maineensa. Asiakkaat odottavat edelleen mailman parhaita autoja, mutta he eivät huomaa, ettei mersut maksa enää mitään(=saman hintaisia kun audit, bemut jne) ja hups laatu on usein yhtä kuin hinta tai kääntäen halvalla ei saa hyvää(siis ainakaan eurooppalaista tai jenkkiä).
Eli mersun ei kannata tehdä keskinkertaista , siltä halutaan parasta, maksoi mitä maksoi- aina löytyy niitä, joilla on varaa. Me foorumilaisetkin tykättäisiin ostaa kunnon kamaa, vaikka kulkineella ikää olisikin jo 10 vuotta.
Jos usko laatuun horjuu, se on menoa.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Olen aivan samaa mieltä kuin Ari V. Vanhempien mersujen laatu on ollut todella vakuuttavaa (toimii yleensä maailman tappiin ja takas)mutta voiko nykymersu päästä samaan?Ei taida koska nykyaikaiset pakokaasu määräykset ja ihmisten mukavuus vaatimukset johtavat siihen että on suunniteltava koko ajan vain monimutkaisempia autoja ja sitten vielä vähän....Kehitys vaan johtaa siihen että kohta ei toimi noiden em seikkojen takia mikään.Ja kun päästönormien ja mukavuus varusteiden aiheuttavat kalliit lisälaitteet nostaisivat auton valmistuskustannuksia on muualta sitten tingittävä ja se kostautuu mm nopeasti väljistyvissä nupeissa ja esim väyrysen ruoste herkkyydessä.
auto w123 200D/300DT vm, -81