w124 manuaalilaatikon öv
w124 manuaalilaatikon öv
Moi, missäkohtaa w123 300d manuaalilaatikossa ovat tyhjennys ja täyttötulpat? Mitä öljyä tilalle? Onko jotain erityistä huomioonotettavaa? kiitti
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
14mm kuusio kolo pultit, voi olla että joutuu katkasee palan siitä avaimesta(en tiedä kuinka paljon tilaa w124), sitten vetää letkun konehuoneesta laatikolle ja liruttaa uudet öljyt tilalle, ohjekirja kertoo oikeat.Tod.näk käskee laittaa atf:ää
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Moro,
suunnittelin vaihtavani öljyt oman kärryn vaihteistoon. Kyseessä on W124 250 D -92, manuaalivaihteistolla.
Öljyä menee ymmärtääkseni reilun litran verran; tyyppi on Mobil ATF 220, ja kuusiokoloproput löytyvät jostakin sieltä laatikon kyljestä ja pohjasta.
Kysymys: Propuissa ei vissiin ole mitään vaihdettavia tiivisterenkaita, vai onko?
(Arvelisin, että jos on kuusiokoloproppu, niin tiivistys on kartiolla ilman tiivisteitä, mutta ei osaa sanoa, kun en ole ikinä avannut, enkä tuolta venäläiseltä sivustolta löytänyt minkään sortin räjäytyskuvaa vaihteistosta.)
suunnittelin vaihtavani öljyt oman kärryn vaihteistoon. Kyseessä on W124 250 D -92, manuaalivaihteistolla.
Öljyä menee ymmärtääkseni reilun litran verran; tyyppi on Mobil ATF 220, ja kuusiokoloproput löytyvät jostakin sieltä laatikon kyljestä ja pohjasta.
Kysymys: Propuissa ei vissiin ole mitään vaihdettavia tiivisterenkaita, vai onko?
(Arvelisin, että jos on kuusiokoloproppu, niin tiivistys on kartiolla ilman tiivisteitä, mutta ei osaa sanoa, kun en ole ikinä avannut, enkä tuolta venäläiseltä sivustolta löytänyt minkään sortin räjäytyskuvaa vaihteistosta.)
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 manuaalilaatikon öv
on tiivisterengas molemmissa. Kannattaa uusia
007603024105 Org No

007603024105 Org No
autodidakti
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Kiitoksia!
Suunta siis ensin Käyttöautolle ja sitten vasta tallille...
Erikoista muuten, vielä tähän liittyen. Kun avasin tuossa EPC:n, niin vilkaisin tätä hommaa samalla. Siellähän ne tiivisterenkaat tosiaan näkyvät (siis sama kuva tietysti kuin tuo Felmitin laittama). Vastaavasti huvikseni kokeilin katsoa WISin puolelta ja kerrankin onnistuin löytämään ohjeen sieltä (olin jo etukäteen kysynyt täältä, kun arvelin, etten taaskaan saa WISistä mitään järkevää näkyviin). No anyways, ei se WIS ollenkaan opastanut mitään tiivisteitä vaihtamaan. Kummallista.
No, tottahan mä ne haen kuitenkin, jos sellaiset vaan liikkeestä löytyy, koska kustannus ei varmaan ole mikään ihan mahdoton, mutta harmitus on sitäkin suurempi, jos öljyt eivät pysy sisällä...
Suunta siis ensin Käyttöautolle ja sitten vasta tallille...
Erikoista muuten, vielä tähän liittyen. Kun avasin tuossa EPC:n, niin vilkaisin tätä hommaa samalla. Siellähän ne tiivisterenkaat tosiaan näkyvät (siis sama kuva tietysti kuin tuo Felmitin laittama). Vastaavasti huvikseni kokeilin katsoa WISin puolelta ja kerrankin onnistuin löytämään ohjeen sieltä (olin jo etukäteen kysynyt täältä, kun arvelin, etten taaskaan saa WISistä mitään järkevää näkyviin). No anyways, ei se WIS ollenkaan opastanut mitään tiivisteitä vaihtamaan. Kummallista.
No, tottahan mä ne haen kuitenkin, jos sellaiset vaan liikkeestä löytyy, koska kustannus ei varmaan ole mikään ihan mahdoton, mutta harmitus on sitäkin suurempi, jos öljyt eivät pysy sisällä...
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Todennäköisesti siksi ettei tuollaiset tasopinnalla olevat kupariprikat jää vuotamaan oikeastaan ikinä.Nozki kirjoitti: ei se WIS ollenkaan opastanut mitään tiivisteitä vaihtamaan.
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Niissä on alumiiniprikat ja joskus ne on syöpyneet niin että pakko vaihtaa.
wiimax.fi
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Njoo, kiitoksia taas opastuksesta!
Öljyt tuli vaihdettua ja tiivisterenkaat myös. Alumiinia tosiaan ovat ja vanhat olivat kyllä jo parhaat päivänsä nähneet, joten ei yhtään harmita, että sijoitin niihin sen reilut 3 Euroa. Ylimääräisiä jousenpätkiä ei tullut pihalle, ja pohjapropun magneetissakin oli vain hienojakoista pölyn tapaista kamaa, eikä mitään isompia lastuja tai muita, joten siinä mielessä hyvältä näytti (yli 700 000km ajetulle laatikolle).
Siitä yllätyin, että vaihteensiirto keveni ihan selvästi, vaikka ei se mitenkään huomiota kiinnittävällä tavalla ole raskas ollut missään vaiheessa. Paitsi että joskus ykköstä ja vitosta joutuu laittamaan päälle vähän isommalla voimalla, mutta se taas ei paljoa tuntunut muuttuvan. Jos vaikka vivuston vielä voitelisi, niin eipä tiedä vaikka menisi vielä sutjakammaksi.

Öljyt tuli vaihdettua ja tiivisterenkaat myös. Alumiinia tosiaan ovat ja vanhat olivat kyllä jo parhaat päivänsä nähneet, joten ei yhtään harmita, että sijoitin niihin sen reilut 3 Euroa. Ylimääräisiä jousenpätkiä ei tullut pihalle, ja pohjapropun magneetissakin oli vain hienojakoista pölyn tapaista kamaa, eikä mitään isompia lastuja tai muita, joten siinä mielessä hyvältä näytti (yli 700 000km ajetulle laatikolle).
Siitä yllätyin, että vaihteensiirto keveni ihan selvästi, vaikka ei se mitenkään huomiota kiinnittävällä tavalla ole raskas ollut missään vaiheessa. Paitsi että joskus ykköstä ja vitosta joutuu laittamaan päälle vähän isommalla voimalla, mutta se taas ei paljoa tuntunut muuttuvan. Jos vaikka vivuston vielä voitelisi, niin eipä tiedä vaikka menisi vielä sutjakammaksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 manuaalilaatikon öv
Kepin juureen liukastetta niin kevenee entisestään.