.
Re: Etusubbari (kuva)
Ainakin maaseudulla kurasaappaat jalassa paras mahdollinen paikka.. Mitenkähän äänenlaatu, en oo ikinä kuullu lattialla soivaa subia, meinaan auton lattialla..KentZu kirjoitti:[ http://www.auto-sound.net/images_etukaiuttimet/19.jpg ]
Ei ehken kovin käytännöllinen asennus sinäänsä...
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Muistaakseni joskus kuulin juttua että soi aivan p....stä sieltä edestä, tiedä häntä.. Mulla muuten oli joskus -83 Skoda 120GLS piha-/peltoautona.. Makee peli, aina talvella perä edelle jos halusi.KentZu kirjoitti:Voi olla et hönkii kivasti kabiinin puolelle... mut takana kun istuu niin voi kuullostaa hieman oudolle kun basso tulee edestä..
Jännä ratkaisu silti..
Skoda C120 -89 olis joskus tarkoitus laittaa subi tavaratilaan (moottori takana)
Toimiskohan toi?? jos laittaa refleksiputkenpään kabiinin puolelle???
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Ainakin FASCAn äänenlaatukilpailuissa on tullut voittoja etusubbareilla, mutta viime vuoden (?) voittaja-autossa se subbari oli suljetussa kotelossa kojetaulun alla. Eli asennus oli aika "perus" ilman mitään kikkailuja.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
saul kirjoitti:Ainakin FASCAn äänenlaatukilpailuissa on tullut voittoja etusubbareilla, mutta viime vuoden (?) voittaja-autossa se subbari oli suljetussa kotelossa kojetaulun alla. Eli asennus oli aika "perus" ilman mitään kikkailuja
tänä vuonna tais olla useemmassa voittaja autos jossen aivan väärin muista..
pitäneepä tiirailla auto-soundista tarkempia lukuja..
-Antti
[img]http://i2.photobucket.com/albums/y3/_Antti/2010/aava10.jpg[/img]
Re: Etusubbari (kuva)
Höhh!!! Ensin "kentzu" kertoo isku vinkkejä ja silleen?KentZu kirjoitti:[ http://www.auto-sound.net/images_etukaiuttimet/19.jpg ]
Ei ehken kovin käytännöllinen asennus sinäänsä...
Mitenkähän toi toimii niitten "piikkareiden" kanssa? Voi olla,että bassot katoaa?
Hyvät on perät.......
Auti
Nii eikös subissa yleensä ole ideana toistaa vain matalia taajuuksia, jolloin ihmiskorva ei pysty paikannollistamaan mistä "suunnasta" ääni tulee.KentZu kirjoitti:Voi olla et hönkii kivasti kabiinin puolelle... mut takana kun istuu niin voi kuullostaa hieman oudolle kun basso tulee edestä..
Onkos tuo W124:stä. Samanlaisen (tai saman) toteutuksen tehneen herrasmiehen kanssa keskusteltiin jonain vuonna ACS:ssä, kun tuota lattiaa on nostettu, niin tuonne saa kuitenkin riittävästi tilavuutta.
Kuivilla keleillä ehkä vielä toimii, mutta en voi olla ihmettelemättä että miten tälläisillä syyssateilla tai talvella tuon kanssa toimitaan.
Samassa autossa oli myös (muistaakseni) paineilmalla toimiva vahvistintelinen takaluukussa. ASTM:ssä (AutoSound Technical Magazine) taisi olla myös jotain juttua siitä.
Kyllähän subin sijoittaminen eteen houkuttaisi, kun vain saisi aikaiseksi suunnitella ja toteuttaa jonkun järkevän sijoitustoteutuksen. Matkustamon ja tavarasäiliön välissä oleva bensatankki kun vaimentaa jonkin verran (liikaa) ääntä. Ja kun ei viitsisi käydä sahaamaan hattuhyllyn kannatinpeltejäkään osiksi, kuten jotkun ovat tehneet. Eikä tuo lattiasijoittelukaan ainakaan noin vaakatasossa vaikuta kaikkein turvallisimmalta elementin kannalta. Eli käytännössä vaihtoehtoja olisi: apumiehen jalkatilan etuosaan (vähes pystysuoraan), joka pienentäisi olennaisesti jalkatilaa, hattuhyllylle niin alas kun mahdollista kuitankaan metallirakenteisiin puuttumatta. ei tumman takalasin kanssa ehkä näyttäisi älyttömän pahalta. Penkin alle, tai import-tyyliin kuidusta hanskalokeron kannen tilalle subille teline...tai oviin, mutta ei niihinkään välttämättä 12" viittis integroida...Ensimmäinen kommentti on varman että "osta pienemmät", mutta kun pari 12" elementtiä on nurkkiin kertynyt, enkä niin hifi-mies ole että joka vuosi noita ostelisin....
Noh, saa nähdä minkälaisia ideoita tuleva talvikausi tuo tullessaan, vai jäädyttääkö se aikaisemmatkin aivosolut....
EDIT: Meni näköjään viestin kirjoittamisessa niin kauan, että AM ehti kertomaan totuuden ennen minua.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mä meinasin kokeilla lasikuidusta tehdä (joskus kesällä 2004) oviin kotelot 10" bassoille (tai 2 x 8"),kun edellisessäkin autossa oli (Mazda 626 Gti Coupe ,tehty vuonna 91 tai 92)
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 185.2.jpeg
(ja oli niin sairaan hyvä että tähänkin uuteen autoon pitää saada samanlainen saundi
kontissa on jo 2x 12" mut ei riitä mulle
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 185.2.jpeg
(ja oli niin sairaan hyvä että tähänkin uuteen autoon pitää saada samanlainen saundi
kontissa on jo 2x 12" mut ei riitä mulle
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Minun ratkaisu subi ongelmaan.
http://kotisivu.dnainternet.net/ssappi/autoasennus.html
MInusta bassot tulee ihan hyvin. Ei 10" mitään suuria saada mutta parempi kuin ei mitään. Tosin pitkäjalkaisille on hieman ongelmia istua pelkääjän paikalla. Ei saa jalkoja suoristettua.
http://kotisivu.dnainternet.net/ssappi/autoasennus.html
MInusta bassot tulee ihan hyvin. Ei 10" mitään suuria saada mutta parempi kuin ei mitään. Tosin pitkäjalkaisille on hieman ongelmia istua pelkääjän paikalla. Ei saa jalkoja suoristettua.
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Velipoijalla toi ko. "subiviritelmä" on. Se on rakennettu 300D W124 -koppaan. Jalkatilaa se aavistus pienentää, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi.
Eihän se mikään "teinistelysubi" ole mutta kivasti siitäkin tulee matalaa. Mutta jos haluatte että subia tulee niin että ikkunat täräjää, niin etusubi ei ole silloin paras vaihtoehto.
Olenhan sille muutaman kerran ritilästä/suojamatosta maininnut mutta hän sanoo että vähemmän istuu apparin puolella ja eihän autoon kuulu mennäkään paskasilla kumisaappailla, vaan mersua kuuluu pitää kuin kukkaa kämmenellä
Autosta löytyy myös peräkontista paineilmajärjestelmä joka siirtää vahvistimet pois sulakejärjestelmän päältä.
Tästä linkistä löytyy subikotelon rakennuskuvia: http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=17348 toivottavasti kuvista saa jotain selvää, sieppasin kuvat Fascan finaaliin tehdystä powerpoint-esityksestä, jonka takia kuvien laatu on melko huono.
T. Anssi
Eihän se mikään "teinistelysubi" ole mutta kivasti siitäkin tulee matalaa. Mutta jos haluatte että subia tulee niin että ikkunat täräjää, niin etusubi ei ole silloin paras vaihtoehto.
Olenhan sille muutaman kerran ritilästä/suojamatosta maininnut mutta hän sanoo että vähemmän istuu apparin puolella ja eihän autoon kuulu mennäkään paskasilla kumisaappailla, vaan mersua kuuluu pitää kuin kukkaa kämmenellä
Autosta löytyy myös peräkontista paineilmajärjestelmä joka siirtää vahvistimet pois sulakejärjestelmän päältä.
Tästä linkistä löytyy subikotelon rakennuskuvia: http://photo.jippii.fi/fi/publicalbum?album=17348 toivottavasti kuvista saa jotain selvää, sieppasin kuvat Fascan finaaliin tehdystä powerpoint-esityksestä, jonka takia kuvien laatu on melko huono.
T. Anssi
Toivon mukaan tota nyt on viimeistelty tuon kuvan jälkeen?Sami S kirjoitti:Minun ratkaisu subi ongelmaan.
http://kotisivu.dnainternet.net/ssappi/autoasennus.html
MInusta bassot tulee ihan hyvin. Ei 10" mitään suuria saada mutta parempi kuin ei mitään. Tosin pitkäjalkaisille on hieman ongelmia istua pelkääjän paikalla. Ei saa jalkoja suoristettua.
En oikein usko että tuolla sekasorrolla on saatu aikaan mitään "sairaan hyvää"arzi kirjoitti:Mä meinasin kokeilla lasikuidusta tehdä (joskus kesällä 2004) oviin kotelot 10" bassoille (tai 2 x 8"),kun edellisessäkin autossa oli (Mazda 626 Gti Coupe ,tehty vuonna 91 tai 92)
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 185.2.jpeg
(ja oli niin sairaan hyvä että tähänkin uuteen autoon pitää saada samanlainen saundi
kontissa on jo 2x 12" mut ei riitä mulle
tyylikäs tuo matkatelkkarikin tuossa
Voisi olla aika munakas asennus mersussa tuo ovisubi, jos viimeistelyyn uhraa hieman eri tavalla aikaa ja vaivaa kuin tuossa entisessä matussa
Onko se velipoikas itse rakentanu tuon Mersun kun oon nähny joskus vastaavanlaisen värkin?Anssi kirjoitti:Velipoijalla toi ko. "subiviritelmä" on. Se on rakennettu 300D W124 -koppaan. Jalkatilaa se aavistus pienentää, mutta ei kuitenkaan häiritsevästi.
Eihän se mikään "teinistelysubi" ole mutta kivasti siitäkin tulee matalaa. Mutta jos haluatte että subia tulee niin että ikkunat täräjää, niin etusubi ei ole silloin paras vaihtoehto.