Tuli taas uusi Tekniikan maailma, jossa oli B-Mersu mukana. Taas yllätti se, että "pikku"-Mersun lämmityslaite oli omaa luokkaa hitaudessaan, etenkin taajama-ajossa.
A-Mersu oli edellisissä testeissä, jos mahdollista, niin vielä kylmempi. Onko kyseessä taidon vai tahdon puute.
Yksi teoria A-Mersun kohdalla voi olla se, ettei rouville tule kuuma, kun minkkiturkissa piipahtaa käymään kaupassa tai palauttamassa loton ärrälle
Jaa-a, jaa-a... Oma pikku-Mersuni sai tuossa juuri kehut lämpönsä puolesta. Kuskasin hautajaisvieraita pariin otteeseen viime viikonloppuna. Pakkasta oli 24 astetta ja kylmilteen lähdettiin aina liikkeelle. Kehuivat vieraat, että "kyllä on lämmin auto!", kun A-mersulla ajeltiin (tietysti polttoainelämppäri päällä, kylmähän se on ilman sitä, mutta kai sitä nyt pakkasella päällä pidetäänkin). Vastaavasti itse olin saman päivänä Ooppelin ja Voortin kyydissä (jotka molemmat oli varustettu bensakoneella ja peräisin 90-luvun lopulta, Mersuthan on tietysti dieseleitä) ja ei perkule kun oli kylmä! Vaikka kuinka kauan moottori kävikin kummassa tahansa, niin kuumaa ilmaa ei saanut millään konstilla lämppäristä tulemaan. Ei A-Mersulla tarvi montaa kilometriä ajaa polttoainelämppäri päällä kun jo kuumaa pukkaa, oli pakkasta sitten 5 tai 25. Ilman polttoainelämppäriä sitten voikin jo 30 asteen pakkasella ajaa vaikka Norjaan ja takas ilman että sisällä tulee kuuma. Mutta ei paljoa kuluta...
Kyllä maar Väyrynen on paljon kylmempi auto kuin A-Mersu, vaikka kuumempi termostaatti siihen onkin vaihdettuna. Tosin on siellä vähän enemmän lämmitettävää tilavuuttakin ja kylmiä seiniä/ikkunoita.
masaf1 kirjoitti:Jaa-a, jaa-a... Oma pikku-Mersuni sai tuossa juuri kehut lämpönsä puolesta. Kuskasin hautajaisvieraita pariin otteeseen viime viikonloppuna. Pakkasta oli 24 astetta ja kylmilteen lähdettiin aina liikkeelle. Kehuivat vieraat, että "kyllä on lämmin auto!", kun A-mersulla ajeltiin (tietysti polttoainelämppäri päällä, kylmähän se on ilman sitä, mutta kai sitä nyt pakkasella päällä pidetäänkin). Vastaavasti itse olin saman päivänä Ooppelin ja Voortin kyydissä (jotka molemmat oli varustettu bensakoneella ja peräisin 90-luvun lopulta, Mersuthan on tietysti dieseleitä) ja ei perkule kun oli kylmä! Vaikka kuinka kauan moottori kävikin kummassa tahansa, niin kuumaa ilmaa ei saanut millään konstilla lämppäristä tulemaan. Ei A-Mersulla tarvi montaa kilometriä ajaa polttoainelämppäri päällä kun jo kuumaa pukkaa, oli pakkasta sitten 5 tai 25. Ilman polttoainelämppäriä sitten voikin jo 30 asteen pakkasella ajaa vaikka Norjaan ja takas ilman että sisällä tulee kuuma. Mutta ei paljoa kuluta...
Kyllä maar Väyrynen on paljon kylmempi auto kuin A-Mersu, vaikka kuumempi termostaatti siihen onkin vaihdettuna. Tosin on siellä vähän enemmän lämmitettävää tilavuuttakin ja kylmiä seiniä/ikkunoita.
Nuo TM:n vertailuautot on olleet muistaakseni bensa-malleja, liekö sillä vaikutusta.
Oma 202 sedan tuntui todella lämpöiseltä Ford Focuksen (1.6 bensa)jälkeen, joka lämpeni todella verkkaisesti, eli kyllä nykyistä autoani pidän ehdottamasti parhaana lämmityksen suhteen, toinen yhtä hyvä oli aikanaan Peugeot 406.
Tuo uusi A-Mersu on vähän kiinnostanut, mutta nuo lämpiäminen on vähän epäilyttänyt.
omasta a mersusta senverran et ei se ainakaan
mitään huippunopeesti lämpee vaikka polttoainelämppäri onkin
päällä, kyl sillä lähemmäs 50km tarttee ajaa että -10 pakkasessa alkaa
kuumaa puhaltaa ja -25 pakkasella ei enää meinannu jaksaa lainkaan
polttavaa puhaltaa.. lämmöistäkään ei tiedä kun ei sitä mittaria ole...
olisko jotain mitä kannattas tarkistaa??
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
Kyse on vissiin uudemmista, kuin omani, mutta kyllä mulla ainakin lämmintä tulee ja kuumaakin jo pienen ajon jälkeen. Olen ajellut viimepäivinä muutaman kerran uudenkarhealla nissanilla ja sillä kyllä saa puolet pidemmän matkan taittaa, ennenkuin tulee edes vähän lämpöisempää.
W211 E55amg -03
W639 122cdi -14
W639 110cdi -13 ex
s203 220cdi -06 ex
w639 120cdi -08 ex
S211 280cdi -07 ex
w639 111cdi -07 ex
w124 260e -88 ex
w639 115cdi -07 ex
s211 320cdi -04 ex
c124 300 ce-24 -90 ex
w210 220d -96 ex
w168 170 cdi -98 ex
s124 300D A -86 ex
s124 300TDT A -90 ex
w201 2.6E -91 ex
w124 250d -85 tuning ex
w202 220 sport -94 ex
w124 300cea 12v ex
w168 160 -00 ex
w202 180 esprit -95
maxpower05 kirjoitti:...lämmöistäkään ei tiedä kun ei sitä mittaria ole...
olisko jotain mitä kannattas tarkistaa??
Termostaatti
Lämmöistä sen verran että minulla lämpöä tulee esim. koelaudan "sivusta" niin että poltelee kättä jos pietät sitä siinä hetken aikaa(5-10sekuntia). Termostaatti silloin ok.
En tiedä, mikä on hyvin ja mikä ei, mutta oma A-sarjalaiseni ihan hyvin lämpenee sillä aikaa kun lumet poistan auton päältä tai vaihtoehtoisesti ehdin n.10min autossa istua. Mielestäni ihan kohtuullinen aika näillä menneillä pakkasilla.