Vito automaattilaatikon vetarin stefan vaihto?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Vito automaattilaatikon vetarin stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja keef »

Vito 110td aut. -97

Pitäis kuskin puolelle vaihtaa laatikkoon vetarin stefa. Onko ihan normi tapaus vai aiheuttaako lisätoimenpiteitä :) Kattelin niin vetarin poorit ei menis laatikkoon asti, joten kuinka pääsee stefaan käsiksi? Kellään parempaa tietoa?

edit.
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Olis kohtuu akuutti tilanne :twisted: , joten jos jollain tietooooo niin :D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tuota itsekkin kovasti pohdin silloin, jotta miten se laippa on siinä kiinni. Tältähän se siis näyttää eli tuosta ei kait irtoa mitään.

Kuva

Volkkarin manuaalissahan laippa on prikalla kiinni
Kuva

...eikä tämä räjäytyskuvakaan kerro tuosta laipasta mitään.
Kuva

Eli pitäskö päätellä, että otat siitä rajusti kiinni ja vedät irti :lol: No ehkäpä soitto tuonne Konepaja Siekkiselle voisi auttaa. Numero löytynee hakukoneella.

Muuten, mikäli se toisen puolen stefa alkaa vuotamaan niin sitten olet nesteessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Mites toi oikea puoli, meneekö toi vas. laippa oikean puolen laipan sisään ja lukitus siellä?

Hieno homma purkaa perkele..jos on noin.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

keef kirjoitti:Mites toi oikea puoli, meneekö toi vas. laippa oikean puolen laipan sisään ja lukitus siellä?

Hieno homma purkaa perkele..jos on noin.
häh ? Kumpi on oikea ja kumpi on vasen.

Pelkääjän puolen vetoakseli tulee laatikosta ulos kun vain vetää sen ulos, mutta koneen ollessa auton rungossa kiinni ei oikein mahdu tulemaan ulos se _keskimmäinen_ vetari. Vaikka laatikosta on ulkona se pelkääjän puolen, siis keskimmäinen, vetoakseli, eli laatikossa on enää vain se reikä, ei kuskin puolen laippa silti irtoa siitä, ei ainkaan ilman voimaa.

Soitappa vain ammattimiehelle ja kysy...ei tämä ymmärrys tästä parane. :oops:

Kuva
Tämä on siis keskimmäinen vetari, ei irtoa tuo toisen puolen laippa vaikka tuon on nykässyt irti laatikosta, mutta jos tuo lähtee nykaisemällä, niin eikös se toisen puolen akselin tynkä voi lähteä samalla menetelmällä ?

ja KYLLÄ, Vitossa aivan kaikki on yhtä ***vettiä purkaa :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

kun vaihdoin sisemmän nivelkumin vetoakselille niin tuli tuo vetoakseli "nykästyä" kokonaan ulos laatikosta....eli lukitus oli vain yhdellä lukkorenkaalla kiinni ei muuten!!!
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mnkki kirjoitti:kun vaihdoin sisemmän nivelkumin vetoakselille niin tuli tuo vetoakseli "nykästyä" kokonaan ulos laatikosta....eli lukitus oli vain yhdellä lukkorenkaalla kiinni ei muuten!!!
Kumpi ? Tuo laipallinen akselin tynkä vai tuo keskimmäinen pätkä ? Sehän olikin jo selvää että se keskimmäinen tulee nykäsemällä...

...niin sitä tynkäakselia se varmaan tarkottaa, eli kangella irti :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
mnkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 233
Liittynyt: To 21.10.2004 11:14
Paikkakunta: Tornio/Haaparanta

Viesti Kirjoittaja mnkki »

eli se akseli joka tulee pyörän navan ja laatikon väliin,mutta minulla on 5-vaihteinen automaatti joten en ole varma jos meillä kaikilla on sama konstruktio?
Irrotessaan sieltä laatikon puolelta alkoi samalla tulla öljyt ulos jos muistat (veskola)?
MB Vito L 112 cdi 2001 nykyään Latviassa

Vw Caravelle TDI

Koskaan ei ole liian myöhäistä luovuttaa!
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

mnkki kirjoitti:Irrotessaan sieltä laatikon puolelta alkoi samalla tulla öljyt ulos jos muistat (veskola)?
Luonnollisesti jos se akseli on alempana kuin täyttöaukko. En mä kyllä mitään muista, vanha dementikko :D

Mikä laatikko se 5 vaihteinen on, onkos sekin ZF 4HP <jotain> ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
tunmppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ti 25.09.2012 16:32

Re: Vito automaattilaatikon vetarin stefan vaihto?

Viesti Kirjoittaja tunmppi »

Mitenkäs saadaan se lyhyt laipallinen tynkä irti kuskin puolelta laatikosta? Pitäisi stefa päästä vaihtamaan. Joutuuko siinä irroittamaan laatikon, onko lukitus laatikon sisässä vai lähteekö vetämällä?
Vastaa Viestiin