Onko tietoo miten saa toimiin kierroslukumittarin W201?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 03.01.2006 22:28
Paikkakunta: Toijala

Onko tietoo miten saa toimiin kierroslukumittarin W201?

Viesti Kirjoittaja mp »

Elikkä olisi semmonen onkelma, että vaihdoin W201 mittariston semmoseen jossa on jenkakello... Nyt sitten kierroslukumittari ei meinaa toimia millään!
Se toimi jonkun aikaa kun vedin johdot puolasta suoraan mutta loppu yhtäkkiä. Olisiko mittari palanut tai olisiko väärin kytketty? Kertokaa te viisaammat kuinka mittarin johdot tulisi kytkeä!! :cry:
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Minun käsittääkseni se mittari ottaa tietonsa laturilta mutta siihen en varmuudella osaa sanoa että onko puolalta tietojen ottaminen hajoittanut mitään.

-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

jooo niinkuin risto sanoi mersuissa otetaan kierrosluku laturilta ja teidän tapauksessa olet ottanut puolalta signaalin ja todennäköisesti on hajonnut, koska puolalta tuleva ohjaus signaali on suurempi, kuin laturilta tuleva(muistaakseni!?)!
Avatar
mp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 03.01.2006 22:28
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja mp »

Joo se voi olla kyllä niin...! Eli kummatkin johdot laturille? vai toinen puolaan ja toinen laturiin?!?!
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

moi,
autosta löytyy sytytysyksikkö puolan vierestä, siinä on napa mihin varppimittarin piuha tulee kytkeä, luonnollisesti + ja - myös
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
Avatar
jokilre1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ti 18.05.2004 15:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja jokilre1 »

+ ja - tietysti niille kuuluviin paikkoihih, ei siihen yksikköön
perheessä
w 204 farkku -10
w 203 sedan -07
w 172 slk -06
tak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Ma 22.11.2004 20:06

kiekkamittari

Viesti Kirjoittaja tak »

No, saitko mittarin pelaamaan. Itellä ois sama projekti edessä eli
mittariston vaihto sellaseen jossa on sekä kello että kierroslukumittari.
RPM- output vaikuttais todella olevan ignition control unitista
w201 service manuaalin mukaan. Kytkentä kahdella? piuhalla.
Ois kiva saada kytkennästä lisää tietoa, ken tietää?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Bensa mersuissa kierrossignaali otetaan sytytysyksikön TD-navasta. Ei tosiaankaan laturista :D
Diiseleissä vauhtipyörällä on anturi joka antaa saman TD-signaalin.

Mittarille sitten jännite +-napaan sellaisesta paikasta johon tulee virta kun virrat on päällä . Maadoituksen mittari ottaa ilman johtoa mittariston taustasta.
Avatar
mp
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 03.01.2006 22:28
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja mp »

Joo nyt toimii!!!!!! :D :D Kiitoksia vaan neuvosta!! :roll:
Siege
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.05.2006 02:21

Viesti Kirjoittaja Siege »

pitäs viritellä omaan teinitähteen kierroslukumittari, lomaa noin 4kk enne armeija, pienehkö tekemisen puute? Peli on automaattilootalla ja mittaristossa on kellot yms eli tulisi erilliseen pikkumittariin kojelaudassa (TUNNING).. onnistuuko?

vm 89 2.OL bensa autom-
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Siege kirjoitti:pitäs viritellä omaan teinitähteen kierroslukumittari, lomaa noin 4kk enne armeija, pienehkö tekemisen puute? Peli on automaattilootalla ja mittaristossa on kellot yms eli tulisi erilliseen pikkumittariin kojelaudassa (TUNNING).. onnistuuko?

vm 89 2.OL bensa autom-

Kysymys kuuluu että mitä 2l koneella olevassa aivan helvetin laiskassa automaattillisessa tekee kiekkamittarilla :lol: :lol: :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
daerok
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 145
Liittynyt: La 17.09.2005 18:01
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja daerok »

Muffler kirjoitti:
Siege kirjoitti:pitäs viritellä omaan teinitähteen kierroslukumittari, lomaa noin 4kk enne armeija, pienehkö tekemisen puute? Peli on automaattilootalla ja mittaristossa on kellot yms eli tulisi erilliseen pikkumittariin kojelaudassa (TUNNING).. onnistuuko?

vm 89 2.OL bensa autom-

Kysymys kuuluu että mitä 2l koneella olevassa aivan helvetin laiskassa automaattillisessa tekee kiekkamittarilla :lol: :lol: :lol:
Niin en tiijä siitä kiekkamittarin tarpeesta automaattiin,mutta siitä laeskuuvesta vaen sen verran,että jos 122 hv ei riitä liikuttatamaan pikkumersua ihan kohtuuvella niin jo on kumma :?: :( :lol:
Siege
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.05.2006 02:21

Viesti Kirjoittaja Siege »

Niin no eihän siitä mitää hyötyä oo mut mitäpä hyötyy on esim. tupakan poltosta? tästä voi tuppakkamiehet miettiä! ;) Mut edelleen kaivataan neuvoja
Avatar
Raukola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Su 22.08.2004 18:40
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Raukola »

Kyllä omassa 2.0i automaatissa on jälkiasennettu jenkakello ollut aika ehdoton kun on tarvinnut tyhjäkäyntiä säätää tai ruiskua korjailla.
W210 290 TD 1996 "nykyinen"
W124 200d 3.0 ´90 "entinen"
190e ´85 "Carlsson"
Toyota corolla ke10 ´69
Ford Cortina mk3 ´72
Vastaa Viestiin