Kampiakselin stefan vaihdossa putosi se ...keleen kiila öljypohjaan... No ei siitä mikään suur harmi koitunut, mutta magneetilla ronkkiessa kiila kyllä löytyi +10 kpl "jyviä". Ne on n.3mm pitkiä, millin paksuja ja näyttäis ehkä joltain hammasrattaan hampaan päiltä. Mistähän nää olis kotoisin Moottori on 300d -89.
No arvataan nyt sitten edes jotain oisko alipainepumpusta neulalaakerit valahtaneet pohjalle, ei nyt, mutta esim. edellisellä omistajalla hajonnut joskus ja jäänyt sinne? (en kyllä edes muista onko siellä alipainepumpussa neulalaakeria, mutta arvaus on arvaus )
piippu kirjoitti:(en kyllä edes muista onko siellä alipainepumpussa neulalaakeria, mutta arvaus on arvaus )
Vanhemmissa alipainepumpuissa on kuulalaakeri, uudemmassa sarjassa neulalaakeri. Vaihtui kuulemma joskus -94 koska neulalaakerit ei tee niin pahaa tuhoa koneessa jos hajoaa.
Omassa autossani oli nokka rattaasta katkennut piikkien kärkiä ja ne olivat menneet öljypohjaan, onneksi ei ketju kerennyt hypätä niin ei mennyt muuta rikki.