Vinkkejä saksanässän (W126) ostossa?
Vinkkejä saksanässän (W126) ostossa?
Tilanne on seuraavanlainen:
Alle kuukauden päästä olisi tarkoitus hakea w126 ässämersu saksasta, lentoliput on jo varattu ja agentuuri hommattu saksasta.
Nyt tarvisin sitten tietoa, että mitä olisi syytä huomioida ostaessa tätä laitetta (W126:sta)? Ja minkä ikäistä ässämersua suosittelisitte ja millä koneella? Ja onko jotain ässämersun malleja/ moottoreita/ vuosimalleja joita tulisi välttää, ja mitä taas suosia? Lähinnä olen ajatellut 260:sta tai 300:sta, syystä että auto tulee käyttöautoksi. (kulutus pysyisi n 10l / 100km). Ja olen ehkä enemmän manuaalin kuin automaatin kannalla.
Eli antakaa nyt vinkkiä ystävät hyvät mitä mieltä itse olette, jos hintana on n 3000-5000 euron ässämersu saksassa. + verot on sitten mitä on....
Alle kuukauden päästä olisi tarkoitus hakea w126 ässämersu saksasta, lentoliput on jo varattu ja agentuuri hommattu saksasta.
Nyt tarvisin sitten tietoa, että mitä olisi syytä huomioida ostaessa tätä laitetta (W126:sta)? Ja minkä ikäistä ässämersua suosittelisitte ja millä koneella? Ja onko jotain ässämersun malleja/ moottoreita/ vuosimalleja joita tulisi välttää, ja mitä taas suosia? Lähinnä olen ajatellut 260:sta tai 300:sta, syystä että auto tulee käyttöautoksi. (kulutus pysyisi n 10l / 100km). Ja olen ehkä enemmän manuaalin kuin automaatin kannalla.
Eli antakaa nyt vinkkiä ystävät hyvät mitä mieltä itse olette, jos hintana on n 3000-5000 euron ässämersu saksassa. + verot on sitten mitä on....
Kahta en vaihda ,vaihdetta ja ... 
Tosin älä ota kaikkein pienimoottoristakaan,koska kyllä tomaagi tehoja tarvitsee,mutta jokainenhan itse sen päättäköön

Tosin älä ota kaikkein pienimoottoristakaan,koska kyllä tomaagi tehoja tarvitsee,mutta jokainenhan itse sen päättäköön

-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Pisteet kotiin Mauri!Mauri H. kirjoitti:Ihan näin varoituksena, kaikella todennäköisyydellä tulet katumaan manuaalisen ässän ostoa.

Todistettavasti 420SE ei kuluta tolkuttoman paljoa enempää, kuin 3-satanen pikkuveljensä. Mutta jos kuitenkin 6-koneisen haluaa, niin tottakai kannattaa valita tuo 3-satku SE/SEL. Ja jos takuuvarmasti haluaa päästä noihin 10 litran lukemiin, niin silloin kannattaa tuo manuaali valita. Vaikka toisaalta ei automaatin pitäisi paljoa litraa enempää tuota kulutusta lisätä, kaupungissahan sen jopa pitäisi pienentää kulutusta.
Jotain tsekattavaa (lisää löytyy esim. täältä):
-Nokka-akselin kunto, koneen yleinen kunto, öljyvuodot
-Sähkövempeleiden toiminta (kattoluukku, ilmastointi, sähköklasit etc.)
-Ruostepaikat:




[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Eli nokka-akselin kuntokartoitus on aika kriittinen. Startti ja laturi ovat tietysti kulutusosia, mutta hinnat pitää vielä tarkistaa niistäkin. Mites öljynvaihto, vaihdatko itse? mitenkäs 280se vs. 260 kannattaako vertailla vai unohtaa 280 suosiolla? mistäs vuosimallista alkaen saa laskea 95e:tä tankkiin?
No kokemus manuaalista juontaa juurensa w123:sta, jossa kytkin ja manulaatikko ovat toiminut moitteetta lähes päivälleen 24vuotta. Edelliseen viitaten se automaatti nyt vaan hermostuttaa....
No kokemus manuaalista juontaa juurensa w123:sta, jossa kytkin ja manulaatikko ovat toiminut moitteetta lähes päivälleen 24vuotta. Edelliseen viitaten se automaatti nyt vaan hermostuttaa....
lisää
Automaattivaihteista ostellessa on olennaista huoltohistoria. Tämä on tietenkin täkeää muutenkin ...
Jos huollot on tehty, eikä lootaa ole 'väärinkäytetty' muutenkaan, niin on epätodennäköistä, että ongelmia tulisi. Meillä on ajettu useammallakin
automaatilla jo parikymmentä vuotta, eikä ongelmia ole esiintynyt.
Ja tarvitseehan ne kytkimetkin joskus vaihtoa
Jos huollot on tehty, eikä lootaa ole 'väärinkäytetty' muutenkaan, niin on epätodennäköistä, että ongelmia tulisi. Meillä on ajettu useammallakin
automaatilla jo parikymmentä vuotta, eikä ongelmia ole esiintynyt.
Ja tarvitseehan ne kytkimetkin joskus vaihtoa

1973 450 SL, 1980 200, 1993 E 300D-24, 1994 C 180, 1997 C 230 T, 2003 E 240 T, 2010 C 200 T
Totta toinen puoli. Itseä "koivisto" kaduttaa aina kaupungin rajalle tai konetien alkuun asti, sitten baanalla ei niinkään. Eikä bensa-asemalla sitäkään vähääMauri H. kirjoitti:Ihan näin varoituksena, kaikella todennäköisyydellä tulet katumaan manuaalisen ässän ostoa.

On muuten aikaisemminkin ollut puhetta aiheesta, mutta mikähän lopullinen filosofia on alun perinkään ollut valmistaa S-koppaisia kepitettävinä, tai oikeastaan isompikoneisia E-kokoisiakaan, sport-versiot tietysti erikseen....
Vaan eniten on ihmetyttänyt vielä kutoskoneisen W140-mallinkin saatavuutta manuaalina, mutta niin niitä vaan on näkynyt. Toki ei enää 8-koneella.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Huhu liikkuu, että 1989/1990 jälkeen nokka-akselin materiaali vaihdettiin kestävämpään M103-moottoreissa. M110:ssä (280 S/SE/L) taas noita nokkiakin on kaksin kappalein, ja imupuolen kuluminen -kuten nokkien yleensäkin- tuntuu olevan yleisempää. Lisäksi osittain kahdesta kepistä johtuen M110 on myös aavistuksen äänekkäämpi (mutta pakoäänetkin ovat paljon miehekkäämmät
)
Kulutuksessa voitto menee selvästi yksikeppiselle moottorille. Polttoaineena kannattaa käyttää jokaisessa mallissa 98:a. Näin suositeltiin mielestäni jokaiseen bensa-Mersuun aina uuden polven neliventtiilimoottoreihin (M104/M111) saakka.
Suorituskyvyltään uskoisin 280 SE:n (185 hv) ja 260 SE:n (166/160 hv) olevan aika tasaväkisiä. Huomioi, että moottorien mukana 1985 vaihtui paljon muutakin, mm. sisustusmateriaalit, sileät helmat jne.

Kulutuksessa voitto menee selvästi yksikeppiselle moottorille. Polttoaineena kannattaa käyttää jokaisessa mallissa 98:a. Näin suositeltiin mielestäni jokaiseen bensa-Mersuun aina uuden polven neliventtiilimoottoreihin (M104/M111) saakka.
Suorituskyvyltään uskoisin 280 SE:n (185 hv) ja 260 SE:n (166/160 hv) olevan aika tasaväkisiä. Huomioi, että moottorien mukana 1985 vaihtui paljon muutakin, mm. sisustusmateriaalit, sileät helmat jne.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Mielestäni noiden suorituskykyerojen ruotiminen liíikkuu osittain aika akateemisella pohjalla. Tottahan 560 SEL irtoaa viivalta nopeammin kuin 2,6-litrainen ja liikahtaa joka tilanteessa rivakammin. Totuus on kuitenkin se, että jos ja kun liikenteen rytmissä pärjää W115 200D:lla tai 207-pakulla, niin kyllä sitten jokaisella W126:llakin. Vatsahaavan saa sille altis tyyppi, vaikka alla olisi mikä raketti tahansa -- aina on joku jonka pitää pästä vielä hiukan nopeammin niihin edessä häämöttäviin punaisiin valoihin seisomaan.Timo L. kirjoitti: Suorituskyvyltään uskoisin 280 SE:n (185 hv) ja 260 SE:n (166/160 hv) olevan aika tasaväkisiä.
Onhan noita tarkkoja kiihtyvyysarvoja 260SE:lle täällä ennenkin levitelty, numerot ovat käytännössä samaa tasoa kuin Suomen yleisimmissä automalleissa. Se, missä mersu vetää pisteet kotiin on sitten se, että suorituskyvyn saa ¨käyttöön käsin vaihdekeppiin koskematta ja lähes äänettä.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Kunto ensin
Terve!
Saman problematiikan jussin alla läpi käyneenä sanoisin, että konevaihtoehto on toisijainen valintakriteeri. Ensin tulee auton kunto, siten tulee auton kunto ja siten auton kunto ja sitten... jossain vaiheessa se moottorivaihtoehto.
Tietenkin 260:nen on saanut monoa hieman enemmän kuin isommat sisarensa, muttei ole mahdoton vaihtoehto vähän ajettuna ja vanhalta ladyltä ostettuna.
Mauri on oikeassa tuon automaatin suhteen ja tilanne vielä korostuu, kun alla on liikuteltavana 1700 kg rautaa. Samaan ilmiöön törmää jenkkilotjien kanssa, jotka manuaalivaihteisina ovat oikeita riesoja...
Kannattaa vierailla tullin sivuilla katsomassa veroprosentit eri aikoihin käyttöön otetuille kieseille. Siinä voi hieman optimoida tuota veron määrää... Tosin tälläkään ei ole tuon taivaallista väliä, jos se yksilö osuu kohdalle.
300:nen on ehkä se 'järkevin' vaihtoehto, mutta 420:set ovat ehkä hiukan halvempia verrattuna rahan vastineeseen.
Onnea metsästykseen... Ässä on sen verran pappa-auto Saksassa, että vähän ajettuja pelejä vielä löytää.
Saman problematiikan jussin alla läpi käyneenä sanoisin, että konevaihtoehto on toisijainen valintakriteeri. Ensin tulee auton kunto, siten tulee auton kunto ja siten auton kunto ja sitten... jossain vaiheessa se moottorivaihtoehto.
Tietenkin 260:nen on saanut monoa hieman enemmän kuin isommat sisarensa, muttei ole mahdoton vaihtoehto vähän ajettuna ja vanhalta ladyltä ostettuna.
Mauri on oikeassa tuon automaatin suhteen ja tilanne vielä korostuu, kun alla on liikuteltavana 1700 kg rautaa. Samaan ilmiöön törmää jenkkilotjien kanssa, jotka manuaalivaihteisina ovat oikeita riesoja...
Kannattaa vierailla tullin sivuilla katsomassa veroprosentit eri aikoihin käyttöön otetuille kieseille. Siinä voi hieman optimoida tuota veron määrää... Tosin tälläkään ei ole tuon taivaallista väliä, jos se yksilö osuu kohdalle.
300:nen on ehkä se 'järkevin' vaihtoehto, mutta 420:set ovat ehkä hiukan halvempia verrattuna rahan vastineeseen.
Onnea metsästykseen... Ässä on sen verran pappa-auto Saksassa, että vähän ajettuja pelejä vielä löytää.
Terveisin
Tero
Tero
Katso auton kunto. Älä usko huoltokirjoja. Mittarin ruuvaus on helpompaa kuin arvaatkaan. Mobile.de :ssä lähes kaikki vanhat Mersut on korkeintaan 350 tkm ajettuja. Uskottavaa, eikö totta. Rekisteriotteesta näet auton omistajahistorian. Pyri ostamaan auto, jolla on 1 tai korkeintaan 2 omistajaa. Mersun liikkeestä löydät luultavasti parhaat autot, mutta ne maksavat siellä enempi. Luultavasti saat kuitenkin takuun. Älä osta Mersua pizzan paistajan näköiseltä kauppiaalta.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
------------------------------------------------
Ostetaanhan pizzakin pizzanpaistajan näköiseltä tyypiltä ja vedetään lätty vielä useimmiten naamariin. Miksikäs ei mersua sitten voisi ostaa jos kerran elintarvikkeitakintakkanen kirjoitti:Katso auton kunto. Älä usko huoltokirjoja. Mittarin ruuvaus on helpompaa kuin arvaatkaan. Mobile.de :ssä lähes kaikki vanhat Mersut on korkeintaan 350 tkm ajettuja. Uskottavaa, eikö totta. Rekisteriotteesta näet auton omistajahistorian. Pyri ostamaan auto, jolla on 1 tai korkeintaan 2 omistajaa. Mersun liikkeestä löydät luultavasti parhaat autot, mutta ne maksavat siellä enempi. Luultavasti saat kuitenkin takuun. Älä osta Mersua pizzan paistajan näköiseltä kauppiaalta.


MB

Auto jolla ajat ikäsi, Mercedes
Niin, ainut pieni miinus, että merkkiliikkeet eivät ota mielellään yli 3 vuotiasta autoa vaihdossa, eivätkä ainakaan 15 vuotta vanhaa autoa, vaikka onkin Mersu.takkanen kirjoitti:Katso auton kunto. Älä usko huoltokirjoja. Mittarin ruuvaus on helpompaa kuin arvaatkaan. Mobile.de :ssä lähes kaikki vanhat Mersut on korkeintaan 350 tkm ajettuja. Uskottavaa, eikö totta. Rekisteriotteesta näet auton omistajahistorian. Pyri ostamaan auto, jolla on 1 tai korkeintaan 2 omistajaa. Mersun liikkeestä löydät luultavasti parhaat autot, mutta ne maksavat siellä enempi. Luultavasti saat kuitenkin takuun. Älä osta Mersua pizzan paistajan näköiseltä kauppiaalta.
Auton myyjät, muut kun merkkiliikkeet ovat melkein aina näitä "pizzanpaistajia", jotenka voi hiukka työlääksi käydä löytää saksalainen autotrokari, kun kuitenkin tuolla Hampurissa oli ainakin PALJON nuita mersuja, mutta että löytyis viellä oikean maalainen myyjä, niin siinähän sitä onkin vasta pulmaa..
Ei ne turkkilaiset riko niitä autoja, kun ne ottaa ne myyntiin, jos se auto on tullut ehjänä sinne, niin kyllä se on ehjä senkin jälkeen!!
Jos sinulla on agentti, niin katso edelliset omistajat, pyydä agenttia soittamaan niille, jos et siis itse taida saksaa, niin eiköhän niistä jotain irtoa.
Suurimmat viat mitä nämä turkkilaiset, KUTEN MUUTKIN AUTONMYYJÄT saavat aikaan on se jos ne autot seisoo kauan pihalla, niin sähköliitokset alkaa olla aika heikossa hapessa, mutta puhdistus ja tököttiä niihin niin toimii taas. On vaan monet autosähköliikkeet tätä joutunnu harrastamaan, helppoa, mutta aikaa vievää.
Ennakkoluulot eivät kaatua muulla kuin ne toteamalla vääriksi, ei se maa sitä ole ku puhutaan.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible