Sisälokasuojat?
Sisälokasuojat?
Onko joku asentanut/asennuttanut sisälokasuojat? Onko hyötyä? Vaimentaako merkittävästi rengasmelua? Minkä hintaiset tollaset olis w201 -85 malliin? Noi Leo Laine oy:n lokarit vaikuttaa aika hyviltä, onko?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Lokarit
Kyllä sisälokarit kannattaa ilman muuta laittaa.Maksavat(4kpl) 111euroa.
Kyllä kai ne ääntä eristävät mutta ennenkaikkea suojaavat.
Kyllä kai ne ääntä eristävät mutta ennenkaikkea suojaavat.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Laitoin Lokarit eteen äskettäin. En ainakaan huomannut, että edestä tuleva rengasmelu olisi ainkaan merkittävästi pienentynyt. Toisaalta ei sitä melua tullut kovinkaan häiritsevästi aiemminkaan. Suojaa korroosiota vastaan ne varmasti antavat. Lokarien mukana tulleet kiinnitystarvikkeet olivat kyllä aivan luokattomia. Sisäsiipeen lokarin sai tukevasti kiinni lyhyillä itseporautuvillla ruuveilla, joihin laitoin kunnon isot alusvevut, mutta lokasuojan reunaan oli kiinnitys kai tarkoitus suorittaa sellaisilla muoviklipseillä, jotka eivät istuneet paikoilleen mitenkään.
Havaitsin myös, että lokarin takareunan kiinnitys pitää vielä jotenkin fiksata paremmaksi ja tukevammaksi, koska muuten se korkaa itsensä irti, jos peruuttaa lokarissa kiinniolevan kuraläpän johonkin kiini.
Havaitsin myös, että lokarin takareunan kiinnitys pitää vielä jotenkin fiksata paremmaksi ja tukevammaksi, koska muuten se korkaa itsensä irti, jos peruuttaa lokarissa kiinniolevan kuraläpän johonkin kiini.
W124 E220T
haifa kirjoitti:Laitoin Lokarit eteen äskettäin. En ainakaan huomannut, että edestä tuleva rengasmelu olisi ainkaan merkittävästi pienentynyt. Toisaalta ei sitä melua tullut kovinkaan häiritsevästi aiemminkaan. Suojaa korroosiota vastaan ne varmasti antavat. Lokarien mukana tulleet kiinnitystarvikkeet olivat kyllä aivan luokattomia. Sisäsiipeen lokarin sai tukevasti kiinni lyhyillä itseporautuvillla ruuveilla, joihin laitoin kunnon isot alusvevut, mutta lokasuojan reunaan oli kiinnitys kai tarkoitus suorittaa sellaisilla muoviklipseillä, jotka eivät istuneet paikoilleen mitenkään.
Havaitsin myös, että lokarin takareunan kiinnitys pitää vielä jotenkin fiksata paremmaksi ja tukevammaksi, koska muuten se korkaa itsensä irti, jos peruuttaa lokarissa kiinniolevan kuraläpän johonkin kiini.
jep, ei niiden istuvuus ole mikään täyskymppi , eli niitä joutuu hieman leipomaan. ja ne kiinnikkeet minäkin heitin mäkeen kun niitä asensin.
mitä tuohon takalokarin kuraläppään tulee, niin aika utopistiselta kuullostaa et sen saisi johonkin peruutettua, itse en ainakaan 2v aikana ole onnistunut moiseen

Etulokarit ovat mielestäni suorastaan välttämättömyys. Pyörän edessä oli pelkkää tyhjää ennen lokarin asennusta ja kaikki kurat ja loskat olisivat jääneet sinne muhimaan. Ilmeisesti Bayerissa paistaa aina aurinko, koska ei ollut moskaa kerännyt. (tai sitten autolla oli ajettu vain päivänpaisteella) Takalokarit ehkä vain eheyttivät lokasuojaa. Laitoin itse vielä kuraläpät taakse, edessä ne olivat lokareissa kiinni. Melutaso ei muuttunut. Ehkä kivet rapisevat etulokarissa enemmän kuin ennen.
W124 280 TE vm-93
Etulokarissa olevien kuraläppien alle jää tilaa noin 10 cm. Ei tarvii olla kummoinenkaan jääkokkare, hanki tai rotvallireuna, kun se ottaa siihen kiinni. Nimenomaan peruuttaessa. Ulommasta laidasta lokari on kiinni vain pienellä ruuvilla ja sekin muovihelmassa. Varmasti korkaa. Muistaakseni "saksanlokari on kiinni helman alla isommilla ruuveilla, mutta en muista, että oliko nekin kiinni muovissa vai pellissä. Niihin voisi viritellä jonkun tukiraudan.
W124 E220T
edestä tätä tekeekin , sanoinkin että TAKANA ei sitä ongelmaa olehaifa kirjoitti:Etulokarissa olevien kuraläppien alle jää tilaa noin 10 cm. Ei tarvii olla kummoinenkaan jääkokkare, hanki tai rotvallireuna, kun se ottaa siihen kiinni. Nimenomaan peruuttaessa. Ulommasta laidasta lokari on kiinni vain pienellä ruuvilla ja sekin muovihelmassa. Varmasti korkaa. Muistaakseni "saksanlokari on kiinni helman alla isommilla ruuveilla, mutta en muista, että oliko nekin kiinni muovissa vai pellissä. Niihin voisi viritellä jonkun tukiraudan.

Re: Sisälokasuojat?
Lainaanpa vanhaa aihetta...
Tietääkö joku mistä löytyisi Vito W638 vm1998 autoon sisälokarien ruuvikiinnitykseen tietoa....?
Tarkemmin ottaen ohje, jonka mukaan löytää paikat, joihin kiinitysruuvien reiät voi porata ilman että aiheutuu raamaa...
veholta ei löytynyt...
Kyseessä Laineen Lokarit, ja sieltä en (ilmeisesti lomakaudesta johtuen) ole vastausta saanut...
EDIT: Laineelta tuli vastaus; ruuvit tulevat lokareissa olevien syvennysten kohtiin, saa nähdä löytyykö kaikille ruuveille paikka...
Tietääkö joku mistä löytyisi Vito W638 vm1998 autoon sisälokarien ruuvikiinnitykseen tietoa....?
Tarkemmin ottaen ohje, jonka mukaan löytää paikat, joihin kiinitysruuvien reiät voi porata ilman että aiheutuu raamaa...

veholta ei löytynyt...

Kyseessä Laineen Lokarit, ja sieltä en (ilmeisesti lomakaudesta johtuen) ole vastausta saanut...
EDIT: Laineelta tuli vastaus; ruuvit tulevat lokareissa olevien syvennysten kohtiin, saa nähdä löytyykö kaikille ruuveille paikka...