Sisälokasuojat?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
etl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 294
Liittynyt: Su 19.10.2003 12:31
Paikkakunta: Turku

Sisälokasuojat?

Viesti Kirjoittaja etl »

Onko joku asentanut/asennuttanut sisälokasuojat? Onko hyötyä? Vaimentaako merkittävästi rengasmelua? Minkä hintaiset tollaset olis w201 -85 malliin? Noi Leo Laine oy:n lokarit vaikuttaa aika hyviltä, onko?
E 220 Aut. -94
Ex. 190E 2.0 Aut. -85
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1339
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Lokarit

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kyllä sisälokarit kannattaa ilman muuta laittaa.Maksavat(4kpl) 111euroa.
Kyllä kai ne ääntä eristävät mutta ennenkaikkea suojaavat.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Laitoin Lokarit eteen äskettäin. En ainakaan huomannut, että edestä tuleva rengasmelu olisi ainkaan merkittävästi pienentynyt. Toisaalta ei sitä melua tullut kovinkaan häiritsevästi aiemminkaan. Suojaa korroosiota vastaan ne varmasti antavat. Lokarien mukana tulleet kiinnitystarvikkeet olivat kyllä aivan luokattomia. Sisäsiipeen lokarin sai tukevasti kiinni lyhyillä itseporautuvillla ruuveilla, joihin laitoin kunnon isot alusvevut, mutta lokasuojan reunaan oli kiinnitys kai tarkoitus suorittaa sellaisilla muoviklipseillä, jotka eivät istuneet paikoilleen mitenkään.
Havaitsin myös, että lokarin takareunan kiinnitys pitää vielä jotenkin fiksata paremmaksi ja tukevammaksi, koska muuten se korkaa itsensä irti, jos peruuttaa lokarissa kiinniolevan kuraläpän johonkin kiini.
W124 E220T
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

haifa kirjoitti:Laitoin Lokarit eteen äskettäin. En ainakaan huomannut, että edestä tuleva rengasmelu olisi ainkaan merkittävästi pienentynyt. Toisaalta ei sitä melua tullut kovinkaan häiritsevästi aiemminkaan. Suojaa korroosiota vastaan ne varmasti antavat. Lokarien mukana tulleet kiinnitystarvikkeet olivat kyllä aivan luokattomia. Sisäsiipeen lokarin sai tukevasti kiinni lyhyillä itseporautuvillla ruuveilla, joihin laitoin kunnon isot alusvevut, mutta lokasuojan reunaan oli kiinnitys kai tarkoitus suorittaa sellaisilla muoviklipseillä, jotka eivät istuneet paikoilleen mitenkään.
Havaitsin myös, että lokarin takareunan kiinnitys pitää vielä jotenkin fiksata paremmaksi ja tukevammaksi, koska muuten se korkaa itsensä irti, jos peruuttaa lokarissa kiinniolevan kuraläpän johonkin kiini.

jep, ei niiden istuvuus ole mikään täyskymppi , eli niitä joutuu hieman leipomaan. ja ne kiinnikkeet minäkin heitin mäkeen kun niitä asensin.

mitä tuohon takalokarin kuraläppään tulee, niin aika utopistiselta kuullostaa et sen saisi johonkin peruutettua, itse en ainakaan 2v aikana ole onnistunut moiseen :wink:
tikkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 77
Liittynyt: Ti 02.09.2003 12:47
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja tikkanen »

Etulokarit ovat mielestäni suorastaan välttämättömyys. Pyörän edessä oli pelkkää tyhjää ennen lokarin asennusta ja kaikki kurat ja loskat olisivat jääneet sinne muhimaan. Ilmeisesti Bayerissa paistaa aina aurinko, koska ei ollut moskaa kerännyt. (tai sitten autolla oli ajettu vain päivänpaisteella) Takalokarit ehkä vain eheyttivät lokasuojaa. Laitoin itse vielä kuraläpät taakse, edessä ne olivat lokareissa kiinni. Melutaso ei muuttunut. Ehkä kivet rapisevat etulokarissa enemmän kuin ennen.
W124 280 TE vm-93
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

sinne lokareiden päälle voi vaikka asennettaessa laittaa jonkun sortin ääneneristysmattoa :wink:
Avatar
jake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 09.04.2003 09:11
Paikkakunta: Peking

Viesti Kirjoittaja jake »

Etulokarissa olevien kuraläppien alle jää tilaa noin 10 cm. Ei tarvii olla kummoinenkaan jääkokkare, hanki tai rotvallireuna, kun se ottaa siihen kiinni. Nimenomaan peruuttaessa. Ulommasta laidasta lokari on kiinni vain pienellä ruuvilla ja sekin muovihelmassa. Varmasti korkaa. Muistaakseni "saksanlokari on kiinni helman alla isommilla ruuveilla, mutta en muista, että oliko nekin kiinni muovissa vai pellissä. Niihin voisi viritellä jonkun tukiraudan.
W124 E220T
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12841
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

haifa kirjoitti:Etulokarissa olevien kuraläppien alle jää tilaa noin 10 cm. Ei tarvii olla kummoinenkaan jääkokkare, hanki tai rotvallireuna, kun se ottaa siihen kiinni. Nimenomaan peruuttaessa. Ulommasta laidasta lokari on kiinni vain pienellä ruuvilla ja sekin muovihelmassa. Varmasti korkaa. Muistaakseni "saksanlokari on kiinni helman alla isommilla ruuveilla, mutta en muista, että oliko nekin kiinni muovissa vai pellissä. Niihin voisi viritellä jonkun tukiraudan.
edestä tätä tekeekin , sanoinkin että TAKANA ei sitä ongelmaa ole :wink:
vanttom
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1021
Liittynyt: To 06.05.2004 10:18
Paikkakunta: Treen seutu

Re: Sisälokasuojat?

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Lainaanpa vanhaa aihetta...

Tietääkö joku mistä löytyisi Vito W638 vm1998 autoon sisälokarien ruuvikiinnitykseen tietoa....?
Tarkemmin ottaen ohje, jonka mukaan löytää paikat, joihin kiinitysruuvien reiät voi porata ilman että aiheutuu raamaa... :roll:

veholta ei löytynyt... :(

Kyseessä Laineen Lokarit, ja sieltä en (ilmeisesti lomakaudesta johtuen) ole vastausta saanut...

EDIT: Laineelta tuli vastaus; ruuvit tulevat lokareissa olevien syvennysten kohtiin, saa nähdä löytyykö kaikille ruuveille paikka...
Vastaa Viestiin