
Mersun kickdown...
Mersun kickdown...
Ei vaan toimi! Kaasupoljin kun painetaan pohjaan esim. 100 vauhdissa, niin ei mitään, mutta katkaisin kyllä toimii ja virtakin tulee. Olisiko vika sitten alapuolella vaihdelaatikon kyljessä, epäilen että johdot ovat sieltä irti! Outo juttu on myös, että peruutusvalot eivät suostu palamaan vaikkakin polttimot ovat uudet ja johdotkin peräpäässä kiinni! Olisiko sen vika sitten katkaisimessa? Mistähän tämä peruutusvalokatkaisin mahtaa löytyä?? Onko se vaihdekepin juuressa?? Vaihdekepistäkin vielä lisään, että joutuuko puunuppiset ostamaan varren kera, koska automaatissa nuppi ei näytä irtoavan erikseen vaan koko hela hoito on irrotettava kuulemma..??
Ainiin, kepistä kickdown muuten toimii..

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Sama
juu, perävalot ja kick-down on samassa liittimessä. Siellä laatikon oikeassa takareunassa pitäisi olla.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Puunuppi
Tein halvan ratkaisun, kun tuo alkuperäinen kepinnuppeli oli hieman kulahtanut. Motonetista puunuppi ja alkuperäinen vaihdestaaki rautasahalla sahaten...
Voipi sahata paikallaan, kunhan tukkii kepin juuren rätillä tms.

Voipi sahata paikallaan, kunhan tukkii kepin juuren rätillä tms.
Terveisin
Tero
Tero
Jep
Itsellänihän eivät peruutusvalot myöskään palaneet W123:ssa. Ongelma korjaantui tuon liittimen remppaamisella. Muistaakseni jokin vipstaaki ei osunut liukupinnalleen kun pakki kytkettiin päälle tms... selviää kyllä kun purat sen. Mulla oli purkuohjeetkin siitä jossakin, kyselin asian perään Suomi24:llä tässä joskus talvella... löytyväthän ne sieltäkin jos haluat selata.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kick-Down
Mulla onpi samaa vikaa ollu (W124)laatikossa,kepistä pelaa kyllä pikkuvaihteet,mutta K-D ei pedaalista.Nyt selvisi sellainen,että "d"asento on todella tarkka ,eli keppi tytyy laitta just oikeeseen välikköön että toimii.Oliskohan siellä jotku liukukytkimet tai jotain,pitää tutkia.
Re: Kick-Down
Mikäs meikäläisellä sitten mahtaa olla: kickdown toimii, joskin rauhallisesti, ja kepistä pikkupykält. D pykälässä vaihteita löytyy ylös-ja alaspäin luvattu määrä mutta mikä prkelet10ojt kirjoitti:Mulla onpi samaa vikaa ollu (W124)laatikossa,kepistä pelaa kyllä pikkuvaihteet,mutta K-D ei pedaalista.Nyt selvisi sellainen,että "d"asento on todella tarkka ,eli keppi tytyy laitta just oikeeseen välikköön että toimii.Oliskohan siellä jotku liukukytkimet tai jotain,pitää tutkia.



S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
kickdown/säätö
Koklaappas Aku P pikkusen kiristää vaijeria, voisi auttaa tuohon liian aikaiseen ison pykältämiseen. Tuli vaan ekana mieleen 
Nyrkkisääntönä mainittakoon että kun kaasu on pohjassa, niin vaijerin pitää olla kireällä, ei liikaa eikä liian vähän, kokeilemalla saa tatsia asiaan.

Nyrkkisääntönä mainittakoon että kun kaasu on pohjassa, niin vaijerin pitää olla kireällä, ei liikaa eikä liian vähän, kokeilemalla saa tatsia asiaan.
Mitenkäs se...
käytännössä toteutuu? Mitä mutkia ko. vaijeri tekee ja miten paljon sitä selkokielellä sanottuna hirviää ottaa tiukemmalle? Nimimerkillä "suomenkielisiä neuvoja kiitos..."
Täyskaasulla kiihdyttäessä laatikko siis antaa kierrosten nousta ihan normaalisti ylös, ja sehän tässä vielä kummeksuttaa. Joko ajaminen on rauhallista "lipumista" kierrokset alle 2500:ssa tai sitten hirmuista riehumissta jossa joka vaihdeella vedetään kierrokset tappiin.

Täyskaasulla kiihdyttäessä laatikko siis antaa kierrosten nousta ihan normaalisti ylös, ja sehän tässä vielä kummeksuttaa. Joko ajaminen on rauhallista "lipumista" kierrokset alle 2500:ssa tai sitten hirmuista riehumissta jossa joka vaihdeella vedetään kierrokset tappiin.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
-
- Vaihteistospesialisti
- Viestit: 584
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 20:13
- Paikkakunta: Käärmelahti/Maaninka
- Viesti:
Osapuilleen näin
Vaijeri lähtee kaasuvivustolta laatikkoon päin, menee lootan oikealle, eli vänkärin puolelle. Vaijeria voi säätää kaasuvivuston päässä olevasta (vaijerin)säätöruuvista tai sitten vaijerin kuoresta, vaijereitakin on monenlaisia. Alipainetta voisit kokeilla säätää myös, mutta 4Maticissa se on pirullista, koska etukardaani kulkee suoraan sen säätimen päältä. Jos säädät paineita niin pistä vajaa kierros kireemmälle, ja tarvittaessa lisää. Ja eikun koklaamaan 

Ihme juttu..
On vaan aika rasittavaa pidemmän päälle ku ei vaihda juu pedaalista pienempää ku ajelee 80km/h, ohittaessaki kepistä joutuu tekemään kickarin..
Mutta mahtaako mulla olla edes mikään vaijerityyppinen??
Mulla ei keskuslukituskaan toimi kunnolla, katoaa johonkin ne alipaineet, letkuissa ei tuntuisi olevan vikaa, eikä säiliössäkään, et olisko sitten venttiileissä?? Mahtaisko olla vaikutusta tuohon kickrauniin?? No, pian se selviää, mersu laitetaan taas pian ajoon, seisonnasta pois..
Huoh, ku menis aika pian ja sais sen kortin... 

Mulla ei keskuslukituskaan toimi kunnolla, katoaa johonkin ne alipaineet, letkuissa ei tuntuisi olevan vikaa, eikä säiliössäkään, et olisko sitten venttiileissä?? Mahtaisko olla vaikutusta tuohon kickrauniin?? No, pian se selviää, mersu laitetaan taas pian ajoon, seisonnasta pois..


Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Osapuilleen näin
Moro. Kiitos vinkeistä, tallensin ne. Laatikko saa uudet öljyt sisäänsä keskiviikkona, saa nähdä onko sillä vaikutusta asiaan. Paikallisen automaattikorjaajan kommentti oli, että tuoreemmat öljyt yksinään voivat muuttaa laatikon luonnetta selvästi.Jarkko S kirjoitti:Vaijeri lähtee kaasuvivustolta laatikkoon päin, menee lootan oikealle, eli vänkärin puolelle. Vaijeria voi säätää kaasuvivuston päässä olevasta (vaijerin)säätöruuvista tai sitten vaijerin kuoresta, vaijereitakin on monenlaisia. Alipainetta voisit kokeilla säätää myös, mutta 4Maticissa se on pirullista, koska etukardaani kulkee suoraan sen säätimen päältä. Jos säädät paineita niin pistä vajaa kierros kireemmälle, ja tarvittaessa lisää. Ja eikun koklaamaan


Tuo vaijerin säätö pitänee ehtiä katsoa vielä tänä iltana, se kuulostaa sellaiselta että siitä selviää. Alipaineiden annamme tässä vaiheessa olla, piru kun ei sitä monttua ole vielä kotipihalle kaivettu...

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97