Sähkö jarrut E211,?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Sähkö jarrut E211,?

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Lehtien kirjoituksista olen lukenut noista 211 sähköisistä jarruista .
Jäävät tänä vuonna pois uusista väyrysistä.
Millaisia kokemuksia on näistä sähkö jarruista,ennen kaikkea vioista?
Ovatko hankalia ja kalliita huoltaa?
Pitääkö näitä autoja kiertää kaukaa??
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1829
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Taitaa olla nestejarrut suurimmalla osalla mersu autoilijoista, kun ei tule minkään laisia kommentteja.
Onko monella suunnitelmissa laittaa nykyistä E sarjan sähköjarruilla varustettua autoa?
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 18.01.2008 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Kai niistä ongelmista/kustannuksista kertoo jotain se, että uudessa ässässä niitä ei taida olla. Ässähän on kuitenkin Mersun autontekemisen taidonnäyte. Mutulla sanoisin kuitenkin, että ei ne sähköhydrauliset jarrut voi olla ylitsepääsemättömän vaikeita huoltaa, onhan niitä kuitenkin aika monessa liikenteessä olevassa autossa. Luulisi kotiropaajaltakin onnistuvan, kunhan ensin disabloi ne jollain tavalla, ettei joka luukun aukaisun yhteydessä mene sormet poikki.
Tuskin CDI:n hehkutulpanvaihtoa vaikeampaa... :lol:
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

Eikä näiden sähköjarrujen osalta tullut jossain vaiheessa huoltoonkutsukin?
Ei oppinut olutta ojaan kaada
Avatar
Jox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 319
Liittynyt: Ti 03.08.2004 15:21

Viesti Kirjoittaja Jox »

Juu, eli tulevasta facelift mallista alkaen ei enää sähköhydraulisia jarruja enää olisi.
W205 220d autom. AMG -15

Exät W203 Classic -01
W203 C200Kompressor autom. Classic -02
S203 C220cdi Avantgarde -05
W204 C200cdi autom. Elegance -08
W212 C200cdi autom. Avantgarde -13
Coronet
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 07.08.2003 11:40

Viesti Kirjoittaja Coronet »

pyhimys kirjoitti:Eikä näiden sähköjarrujen osalta tullut jossain vaiheessa huoltoonkutsukin?
Huoltokutsuja... :roll:

Edit: Eipä noissa mitään varsinaisia "vikoja" ole ollut.
Aina vain jotain päivityksiä tullut ja liittimiä laitettu paremmin kiinni...
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Joo, jotain softa päivityksiä tehty, ja pientä lastentautia korjattu.

Ei se propaaminen (jarrunesteen vaihto) välttämättä onnistu, jos ei vehkeitä ole.

Jotain puhetta näistä olikin toisessa osastossa forumilla.

jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ainakin huhu kertoo, että jarrupaloja vaihdellessa ei kannata pitää virtoja päällä ja käydä ohjaamossa. Sähköjarrut laukaisee sylinterit pihalle.
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

Joo

Auton itsediagnoosi kokeilee jarrut ovia kun auotaan jne jne.

Kerran on itsellekkin epähuomiossa päässyt näin käymään(kyllähän se apinakin kerran puusta putoaa=), mutta auto lopetti diagnoosin kesken kun huomasi että mäntä tulee liian pihalle.

eli mäntä liikkuu kohtuullisen hitaasti, ja ei näyttäisi tulevan edes kokonaan pihalle asti, tämän verran voin kokemuksesta sanoa.(taka satula oli kysymyksessä)


jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?

Vaimo soitti, että kärryn mittaristossa luki punaisella "brakes defective" ja ajokielto. Kuittaantu uudelleenkäynnistyksellä. Tänään on kuulemma herja toistunut pari kertaa. Eli onko pumppu vai voisiko olla jarrupalat?

Vien toki auton piuhan päähän kunhan saan sen tänne, mutta ei taida onnistua muutamaan päivään. Joten sivistyneitä arvauksia otetaan vastaan...

Kilometrejä tuossa on takana noin 125 t.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

minulla ei mitään

Viesti Kirjoittaja Ekku »

paloviita kirjoitti:Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?
Minulla ei varoitellut ennakkoon mitään, vaan ruutuun todellakin päsähti juuri vaimosi mainitsema punainen teksti ja samalla auto meni varaohjelmalle ja ei sen jälkeen kulje kuin 80.

Jarruvoimaa jää jonkin verran jäljelle, mutta kyllä se hengenvaaralliselta tuntuu.

Sitten kun erehtyi pysähtymään ja laittamaan vaihdekepin P-asentoon, niin siihen se sitten jäikin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Saattaa herjata yksikköä sillain ettei tule edes punaiseksi, kuten esim. jarrupaloja.. Yhteen törmänny joka toimi ihan normaalisti mutta testerin nokassa käytettiin niin herjas yksikköä vaihtoon..
S210 220 CDI A -02
kole
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: La 11.09.2004 22:33

Viesti Kirjoittaja kole »

Minulla on -02 mallin W211, eli ihan alkusarjan auto. Tänä vuonna 143tkm kohdalla tuli teksti Service Brake, visit Workshop. Teksti pamahti ruutuun, kun ajoin auton Tallinnassa ulos laivasta. Kävin heti Tallinnan Vehossa, jossa diagnoosi oli, että SBC-yksikkö vaihtoon. Siellä kertoivat, että autolla voi sen jälkeen huoletta ajaa muutamia tuhansia. Kiersin eurooppaa 7000 km. Auto ilmoitti saman tekstin päivittäin, mutta jarrut toimivat normaalisti koko ajan. Suomessa Veho vaihtoi yksikön TAKUUSEEN ilman mitään mutinoita, vaikka takuuaika on ollut ummessa jo vuosia.
Avatar
MatKa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 350
Liittynyt: Ma 23.01.2006 19:44
Paikkakunta: Oulun kupeessa

Viesti Kirjoittaja MatKa »

Tekevät tehtaalle kyselyn, jos tedas suostuu korvaamaan niin vaihtavat veloituksetta sen..
S210 220 CDI A -02
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

paloviita kirjoitti:Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?

Vaimo soitti, että kärryn mittaristossa luki punaisella "brakes defective" ja ajokielto. Kuittaantu uudelleenkäynnistyksellä. Tänään on kuulemma herja toistunut pari kertaa. Eli onko pumppu vai voisiko olla jarrupalat?
Olin jo varannut Veholle ajan ja lähdössä viemään autoa sinne aamua varten valmiiksi, kun välähti mielessä mahdollinen syy tuohon "brake defective" punaiseen ilmoitukseen. Ja sehän se oli: olin sijoittanut xenonien ballastin aivan jarrujen SBC-yksikön johtosarjan viereen. Kun auton käynnisti ja sytytti valot, ballastin ympärillä oleva hetkellinen sähkökenttä indusoi jännitepiikin SBC-yksikön johtosarjaan ja jarrujärjestelmä meni vikatilaan.

Siirsin ballastin kauemmaksi johtosarjasta ja ongelma poistui :D
Joka päivä sitä oppii jotain uutta...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Vastaa Viestiin