Sähkö jarrut E211,?
Sähkö jarrut E211,?
Lehtien kirjoituksista olen lukenut noista 211 sähköisistä jarruista .
Jäävät tänä vuonna pois uusista väyrysistä.
Millaisia kokemuksia on näistä sähkö jarruista,ennen kaikkea vioista?
Ovatko hankalia ja kalliita huoltaa?
Pitääkö näitä autoja kiertää kaukaa??
Jäävät tänä vuonna pois uusista väyrysistä.
Millaisia kokemuksia on näistä sähkö jarruista,ennen kaikkea vioista?
Ovatko hankalia ja kalliita huoltaa?
Pitääkö näitä autoja kiertää kaukaa??
Taitaa olla nestejarrut suurimmalla osalla mersu autoilijoista, kun ei tule minkään laisia kommentteja.
Onko monella suunnitelmissa laittaa nykyistä E sarjan sähköjarruilla varustettua autoa?
Onko monella suunnitelmissa laittaa nykyistä E sarjan sähköjarruilla varustettua autoa?
Viimeksi muokannut nautseri, Pe 18.01.2008 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kai niistä ongelmista/kustannuksista kertoo jotain se, että uudessa ässässä niitä ei taida olla. Ässähän on kuitenkin Mersun autontekemisen taidonnäyte. Mutulla sanoisin kuitenkin, että ei ne sähköhydrauliset jarrut voi olla ylitsepääsemättömän vaikeita huoltaa, onhan niitä kuitenkin aika monessa liikenteessä olevassa autossa. Luulisi kotiropaajaltakin onnistuvan, kunhan ensin disabloi ne jollain tavalla, ettei joka luukun aukaisun yhteydessä mene sormet poikki.
Tuskin CDI:n hehkutulpanvaihtoa vaikeampaa...
Tuskin CDI:n hehkutulpanvaihtoa vaikeampaa...
Joo
Auton itsediagnoosi kokeilee jarrut ovia kun auotaan jne jne.
Kerran on itsellekkin epähuomiossa päässyt näin käymään(kyllähän se apinakin kerran puusta putoaa=), mutta auto lopetti diagnoosin kesken kun huomasi että mäntä tulee liian pihalle.
eli mäntä liikkuu kohtuullisen hitaasti, ja ei näyttäisi tulevan edes kokonaan pihalle asti, tämän verran voin kokemuksesta sanoa.(taka satula oli kysymyksessä)
jaska
Auton itsediagnoosi kokeilee jarrut ovia kun auotaan jne jne.
Kerran on itsellekkin epähuomiossa päässyt näin käymään(kyllähän se apinakin kerran puusta putoaa=), mutta auto lopetti diagnoosin kesken kun huomasi että mäntä tulee liian pihalle.
eli mäntä liikkuu kohtuullisen hitaasti, ja ei näyttäisi tulevan edes kokonaan pihalle asti, tämän verran voin kokemuksesta sanoa.(taka satula oli kysymyksessä)
jaska
itse ajelen polkupyörällä :D
Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?
Vaimo soitti, että kärryn mittaristossa luki punaisella "brakes defective" ja ajokielto. Kuittaantu uudelleenkäynnistyksellä. Tänään on kuulemma herja toistunut pari kertaa. Eli onko pumppu vai voisiko olla jarrupalat?
Vien toki auton piuhan päähän kunhan saan sen tänne, mutta ei taida onnistua muutamaan päivään. Joten sivistyneitä arvauksia otetaan vastaan...
Kilometrejä tuossa on takana noin 125 t.
Vaimo soitti, että kärryn mittaristossa luki punaisella "brakes defective" ja ajokielto. Kuittaantu uudelleenkäynnistyksellä. Tänään on kuulemma herja toistunut pari kertaa. Eli onko pumppu vai voisiko olla jarrupalat?
Vien toki auton piuhan päähän kunhan saan sen tänne, mutta ei taida onnistua muutamaan päivään. Joten sivistyneitä arvauksia otetaan vastaan...
Kilometrejä tuossa on takana noin 125 t.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
minulla ei mitään
Minulla ei varoitellut ennakkoon mitään, vaan ruutuun todellakin päsähti juuri vaimosi mainitsema punainen teksti ja samalla auto meni varaohjelmalle ja ei sen jälkeen kulje kuin 80.paloviita kirjoitti:Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?
Jarruvoimaa jää jonkin verran jäljelle, mutta kyllä se hengenvaaralliselta tuntuu.
Sitten kun erehtyi pysähtymään ja laittamaan vaihdekepin P-asentoon, niin siihen se sitten jäikin.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Minulla on -02 mallin W211, eli ihan alkusarjan auto. Tänä vuonna 143tkm kohdalla tuli teksti Service Brake, visit Workshop. Teksti pamahti ruutuun, kun ajoin auton Tallinnassa ulos laivasta. Kävin heti Tallinnan Vehossa, jossa diagnoosi oli, että SBC-yksikkö vaihtoon. Siellä kertoivat, että autolla voi sen jälkeen huoletta ajaa muutamia tuhansia. Kiersin eurooppaa 7000 km. Auto ilmoitti saman tekstin päivittäin, mutta jarrut toimivat normaalisti koko ajan. Suomessa Veho vaihtoi yksikön TAKUUSEEN ilman mitään mutinoita, vaikka takuuaika on ollut ummessa jo vuosia.
Olin jo varannut Veholle ajan ja lähdössä viemään autoa sinne aamua varten valmiiksi, kun välähti mielessä mahdollinen syy tuohon "brake defective" punaiseen ilmoitukseen. Ja sehän se oli: olin sijoittanut xenonien ballastin aivan jarrujen SBC-yksikön johtosarjan viereen. Kun auton käynnisti ja sytytti valot, ballastin ympärillä oleva hetkellinen sähkökenttä indusoi jännitepiikin SBC-yksikön johtosarjaan ja jarrujärjestelmä meni vikatilaan.paloviita kirjoitti:Minkälaisen herjan auto heittää, kun jarrupainepumppu alkaa olla vaihtokunnossa? Kuinka pitkään tämän jälkeen voi ajella?
Vaimo soitti, että kärryn mittaristossa luki punaisella "brakes defective" ja ajokielto. Kuittaantu uudelleenkäynnistyksellä. Tänään on kuulemma herja toistunut pari kertaa. Eli onko pumppu vai voisiko olla jarrupalat?
Siirsin ballastin kauemmaksi johtosarjasta ja ongelma poistui
Joka päivä sitä oppii jotain uutta...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04