elikkäs, tuo haku toiminto on meikäläisellä hieman hakusessa.... Joten jos joku löytää valmista topiccia aiheesta niin linkki tänne kiitos.
...Ja ongelmana on se että meinaa ajovalot "hävitä" ajossa. Paikallaan sisällä hallissa toimi moitteetta. (Kyse on siis pelkistä lyhkäsistä, pitkät toimii) Mutta kun lähdin ajamaan niin eipä toiminu enää lyhyet vähän ajan päästä. Polttimot on ehjät. Voisko vika olla releessä? Ja missä kyseinen rele sijaitsee?
Ku ei viittis sumareilla ajella hirveesti ku tuli jo poliiseilta palautetta puhallusratsiassa. Antovat niiden olla päällä ku kerroin tilanteen..
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Ovat palstalla sanoneet, että mersussa ei ole releitä erikseen ajovaloille! Ja ongelmasi lienee kuitenkin kontaktivika, jota epäilen! Vanhemmiten hapettuvat tai liitin löystyy. Vika voi olla myös katkaisijassa.
Niin. 124sissa ja 190sissä ei ole valoreleitä. Vika ei juurikaan voi kovin monessa paikkaa olla. Valokatkasija, vilkkuviiksi, sulakkeet. ja valojen liittimet. 190sissä ei muistaakseni ole tuota palaneen valon merkkivaloa joten vika ei voi olla edes valojen ohjausboxissa.
Syttyykö lyhyet ajossa sammuttuaan kun käyttää pitkiä päällä? Jos syttyy niin vika vilkkuviiksessä. Ja sammuuko molemman puolen lyhyet yhtäaikaa?
Tämä jo helpotti ettei tarvii enää niitä releitä etsiskellä.
Täytyy varmaan niitä liittimiä räpellellä... (Onpa muuten kumma juttu että kun katsastus ajankohta lähestyy ni alkaa noita pikkuvikoja ilmenemään)
Edittiä: Taitaa olla niin et eka sammuu apparin puolelta ja sit hyytyy kuskin puoli. Sulakkeet oli kaikki ok. Täytyy varmaan mennä pimeelle tielle illemmalla testailemaan et syttyykö ne takas kun niitä pitkiä käyttää päällä. (Pääsee itku jos vika on viiksessä)
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Zalbeer kirjoitti:(Pääsee itku jos vika on viiksessä)
Peukut pystyyn, että vika löytyy liitoksista..
Itsellä syksyllä vikana, että apparin puolen lyhkänen sammui aina parin sadan metrin päästä tallista ajettua. Kosketusvika löytyikin sitten sen puolen liittimestä, joka tulee siihen umpioon, ei siitä, mikä tulee suoraan H-4:een.
Jälkeenpäin muistelin, että vika taisi alkaa sen jälkeen, kun huolimattomasti täytin pissapojan säiliö. Taisi sitä vettä roiskua väärään paikkaan
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
oliskos siinä viä "posliini" sulakkeet? pyöritä niitä valot päällä!
tarkasta maadoitus valojen vieressä(ruskeet johdot).
räplää valokatkaisiaa ja viikseä joka suuntaan. Kyllä se sieltä vika paljastuu.
myös lampun liitintä/lamppua kannattaa rukata.
eli apparin polttimo oli rikki.. ei huomannu silmällä ku nopeesti vilkas.. Ja muutenkin oli hieman "hämärä" vika ku valo paloi aina hetken mut sit se puutu.. Langanpäät ilmeisesti oli niin liki toisiaa että valo toimi aina hetken... ONNEKSI vika ei ollut siinä viiksessä.... Huh.
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..