auttakaa miestä mäessä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

auttakaa miestä mäessä

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

enpä olisi ikinä uskonut että mersu foorumille pitää liittyä, muttä näin se kävi kuitenkin :lol:
eli nyt kertokaas millanen peli oisi tuommonen 80-90 luvun taitteen SL500 mese. ja hyviä syitä miksi sitä ei kannattaisi hommata. katselin tuossa parista lehdestä semmosta, ja se olisi aika hienon näkönen 8)

nyt kaipaan hyviä ja huonoja puolia tuommosesta, niin saisi jäitä hattuun ja painoja jalkaan :wink:
SL500A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 15.12.2005 16:27
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja SL500A »

Itselläni on SL 500 vm. -98 Italiasta. Noissa mainitsemissasi R129:n alkupään vuosimalleissa on hyvin suuria eroja kunnossa. Joillakin on ajettu puoli miljoonaa km, vaikka matkamittari näyttäisikin jotain tyyliin "195 000". 8)

Jos oikein huono tuuri käy, voi autossa olla hyvinkin paljon laittamista, etenkin moottoriremontit ovat kalliita. Myös alusta ja voimansiirto voivat olla hyvin kuluneita. Kannattaa muistaa se, että hyvää ei saa halvalla, mikä pätee etenkin noissa "kalliissa" tuontiautoissa. Halpa hinta merkitsee yleensä paskaa autoa, mutta niitä vikoja ei välttämättä huomaa edes ensimmäisen 2000 km aikana, kun sitten yksi jos toinenkin paikka alkaa vaatia kalliita korjauksia. :wink:

Ei sen puoleen, ahkeralla etsimisellä ja hyvällä tietopohjalla voi löytää aivan hyvänkin tuon vuosimallin SL:n. Kannattaa kuitenkin aina muistaa se, että kyseessä on jo 15 vuotta vanha auto, jossa paljon sähkösälää. :D
MB R170 SLK 320 A -01
ex. MB R129 SL 500 A
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: auttakaa miestä mäessä

Viesti Kirjoittaja eerola »

xxxjanixxx kirjoitti:enpä olisi ikinä uskonut että mersu foorumille pitää liittyä, muttä näin se kävi kuitenkin...
Onneksi olkoon hyvän päätöksen johdosta ja tervetuloa Forumille!
xxxjanixxx kirjoitti: ...kertokaas millanen peli oisi tuommonen 80-90 luvun taitteen SL500 mese...
Tarkoitatko R107-korin SL-Mersua, eli myös Bobbyewinginä tunnettua mallia, joka oli valmistuksessa 1971-1989 vai tuollaista SL500A:llakin ajossa olevaa R129-korista, joka tuli tuotantoon 1989? Jos jälkimmäistä, niin koeajoraporttini alkupään yksilöstä löytyypi täällä. Lyhyesti: Hieno ja tinkimättömään laatuun tähtäävällä suunnittelulla tehty auto, jos ylläpito- ja polttoainekulut eivät hirvitä!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

juuri tuota jälkimmäistä tarkoitin 8) ja niistä polttoainekuluista , että tällä hetkellä leluna on tuommonen 4 sukupolven camaro, missä viel isompi kone kuin tuommoses mesessä :lol:
Avatar
Arto N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: Ti 01.06.2004 14:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Yksi oikein hyvä syy olla hommaamatta autoa on se, että monen tuntemani ihmisen mielestä R129 on hienoin koskaan tehty mersu. Juuri tämä on se auto mikä saa päät kääntymään :D

Eli olisiko se se syy ettei muiden tarvitse niskojaan nyrjäyttää. :D

Niin ja tervetuloa foorumille. Mitä useampi pontiakki vaihtuu mersuun niin aina parempi :D
<-- Tämä projekti ensin
W124 250 TD -92
Ex w123 240 D -80
SL-pappa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Viesti:

.

Viesti Kirjoittaja SL-pappa »

.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 19:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
xxxjanixxx
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: To 29.12.2005 19:37

Viesti Kirjoittaja xxxjanixxx »

nyt näitä lukiessa tämä näyttää vielä pahemmalta :shock:

onko noissa millasia ongelmia ollut yleensä? ja minkäs hintaisia varaosat on, sekä mitä osia noista eniten hajoaa.

olen ajatellut että kyttäisi saksasta jonkun maalivikaisen auton. Koska tuo auton maalus ei mulle olisi mikään ongelma :wink: katsoin niin saksassa olisi yksi semmoinen, ja hinta ei olisi paha. kilometrejä näissä erikoisautoissa ei niin pidä katsoa, ja eihän ne uusia ole kuitenkaan :) eikä lisäksi harmittaisi ollenkaan , kun ei ole ostanut autoa uskossa että vähän ajettu, jos sillä olisikin jo mittarissakin enemmän. Ei tule pettymyksiä ainakaan.
Vastaa Viestiin