Millainen on 124 300 td vakioturbo?
Millainen on 124 300 td vakioturbo?
nyt tarttis mersu spesialisteilta vähän apua...
mikälainen puhallin on vakiona 300 td:ssä? merkki? onko hukkista? pesien koot?ja jaksaako nostaa paineet kuinka korkeelle mersussa? tarkotus olis laittaa semmonen ld28 mottiin.. ja ahtoja ois tarkotus laittaa aluksi +0.5par. koska vakio pumppu ei varmaankaan riitä pitemälle
kiitos jo valmiiksi avusta ja vinkeistä
mikälainen puhallin on vakiona 300 td:ssä? merkki? onko hukkista? pesien koot?ja jaksaako nostaa paineet kuinka korkeelle mersussa? tarkotus olis laittaa semmonen ld28 mottiin.. ja ahtoja ois tarkotus laittaa aluksi +0.5par. koska vakio pumppu ei varmaankaan riitä pitemälle
kiitos jo valmiiksi avusta ja vinkeistä
onhan se mersuki ihan hyvä...
vai niin vähän?
hakusessa on teutooniasta w124 300 td kombi(ensimmäinen meseni) ja kovasti lueskellut tätä foorumia tiedonhakumielessä. tarkoitus olisi saada edes sen verran voimaa meseen ettei naisen cordoba tdi mene kovinkaan paljon kovempaa.
suunitelmissa oli laittaa pumppu (pp- tai mynädiesel), välijäähdytin ja ahtoja vähän ylöspäin. jostakin aiemmasta ketjusta luin höpötystä 200 hp tehoista vaihtamatta pakosarjaa, ahdinta, putkistoa jne..
olenko ihan hukassa vai mitä?
hakusessa on teutooniasta w124 300 td kombi(ensimmäinen meseni) ja kovasti lueskellut tätä foorumia tiedonhakumielessä. tarkoitus olisi saada edes sen verran voimaa meseen ettei naisen cordoba tdi mene kovinkaan paljon kovempaa.
suunitelmissa oli laittaa pumppu (pp- tai mynädiesel), välijäähdytin ja ahtoja vähän ylöspäin. jostakin aiemmasta ketjusta luin höpötystä 200 hp tehoista vaihtamatta pakosarjaa, ahdinta, putkistoa jne..
olenko ihan hukassa vai mitä?
Vakioahtimesta ei voi nostaa ahtopainetta ollekaan, nimittäin samalla kun käytät pumpun Mynässä ja nostetaan vetäviä kierroksia koneen ilmankulutus kasvaa ja ahtimen tulee tuottaa enemmän ilmaa (litroina) kuin aikaisemmin vaikka ahtopaine pysyisi samana.
Cooler on seuraava jota suositellaan, eli samalla ahtopaineella ja ahtimen tekemällä työllä saat enemmän happea palotapahtumaan ja pääset edes hieman hyötymään pumpun kapasiteetista. Oikeasti kun aletaan virittämään laitat suuremman ahtimen, ja sen coolerin, ja ahtimen vaihdon yhteydessä suurennat vähintäänkin sitä pakoputken lähtöä.
Näillä eväillä se cordoba saattaa olla jo kovilla, riippuen paljonko sitä on lastutettu. ... . mutta eihän näitä dieselmersuja kukaan rakenna kilpailukäyttöön, eihän
Vielä kerran: Ilman ahtopaineen nostoakin on mahdollista nostaa tehoa useita kymmeniä prosentteja...ehkä jopa 50 % lisää.
Cooler on seuraava jota suositellaan, eli samalla ahtopaineella ja ahtimen tekemällä työllä saat enemmän happea palotapahtumaan ja pääset edes hieman hyötymään pumpun kapasiteetista. Oikeasti kun aletaan virittämään laitat suuremman ahtimen, ja sen coolerin, ja ahtimen vaihdon yhteydessä suurennat vähintäänkin sitä pakoputken lähtöä.
Näillä eväillä se cordoba saattaa olla jo kovilla, riippuen paljonko sitä on lastutettu. ... . mutta eihän näitä dieselmersuja kukaan rakenna kilpailukäyttöön, eihän
Vielä kerran: Ilman ahtopaineen nostoakin on mahdollista nostaa tehoa useita kymmeniä prosentteja...ehkä jopa 50 % lisää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Vakioahtimesta ei voi nostaa ahtopainetta ollekaan, nimittäin samalla kun käytät pumpun Mynässä ja nostetaan vetäviä kierroksia koneen ilmankulutus kasvaa ja ahtimen tulee tuottaa enemmän ilmaa (litroina) kuin aikaisemmin vaikka ahtopaine pysyisi samana.
Cooler on seuraava jota suositellaan, eli samalla ahtopaineella ja ahtimen tekemällä työllä saat enemmän happea palotapahtumaan ja pääset edes hieman hyötymään pumpun kapasiteetista. Oikeasti kun aletaan virittämään laitat suuremman ahtimen, ja sen coolerin, ja ahtimen vaihdon yhteydessä suurennat vähintäänkin sitä pakoputken lähtöä.
elikkä siis hölmölle tavaten:
- pumppu pp-/mynädieselille
- ahdin/ahtopaineet entisellään
- cooler sinne letkujen väliin
siinä siis ensimmäinen askel. vähän niinkuin tuon cordoban vienti k-miehelle. pelkkä lastutus ja ahtojen maltillinen nosto ettei vielä tarvitse vaihtaa kytkintä ja ahdinta?
ja seuraavako vaihe olisi ahtimen vaihto sopivan isoon (tavoite 250 - 300 rwhp) ja pakosarja / pakoputki. vaatinee pumpun uudelleensäädön? kö?
mitään superturboahan tuosta kauppakassista ei ole tarkoitus tehdä, vaan sellainen luotettava ja mukava käyttöauto. mutta olisi se sentään kiva että kotilossa olisi edes/vähintään (250) samanverran tehoja rullilla kuin moottottoripyörässä.
250-300hv ja luotettavuus ei kuulu samaan lauseeseen. Varsinkin kun teho nousee vakiosta pahimmillaan yli 100%erilainen kirjoitti:
(tavoite 250 - 300 rwhp)
mitään superturboahan tuosta kauppakassista ei ole tarkoitus tehdä, Sellainen luotettava ja mukava käyttöauto. Mutta olisi se sentään kiva että kotilossa olisi edes/vähintään (250) samanverran tehoja rullilla kuin moottottoripyörässä.
Noihin tehoihin joudut vahvistamaan/vahvistuttamaan jo vaihdelaatikonkin.
Ja mitä joutuu tekemään muulle voimansiirrolle, jarruille ja alustan osille.
Tietenkin kaikki voi tehdä pienellä budjetilla. Mutta onko siitä sitten iloa jos joutuu varomaan ja miettimään että kestääköhän nyt jokapaikka kun polkasen kaasua
Pahimmillaan vääntö voi voi repiä jopa korin saumoja auki On tainnut jopa jollekkin käydä niin
En missään nimessä halua tyrmätä suunnitelmia. Mutta tulipahan mainittua mitä voi olla edessä jos virittely kärpänen puraisee kunnolla.
juu ja...
kaikki han muisti että auto ei ollut mikään cordopa.. vaan aito riisseli ratsuni
lukekaapa toi foorumi alusta... piikusen karkas jo mopo pojilta lapasesta..
20 vuotias vanhus repeää saumostaan ku nostaa tunkilla väärin
tottahan se nyt oli selvillä että ei ahtopaineet nouse ruvia pyörittämällä enempäänsä.. pumppua en ole viemässä minnekkään... ainoat muutokset mitä siihe tulee niin pitää laittaa paineen tunnistava kansi, jotta vätyttäisiin turhalta pöllytykseltä... saa sitten nähdä että kuinka 660000 ajettu kone kestää kevyen turbotuksen.. muuta ei ole tehty kuin hiljattain laakeroitu
kyseesä on tosiaankin vain käyttö viritys ainaki aluksi
kiertää vaihteella reilut 5250rpm
jakaja pumpussa on se hyvä puoli että sitä syöttöä on helpo lisätä ja jos sekään ei riitä niin sitte isompi nestepää.. ja siihenkään ei muna diisseliä tarvita
eihän kukaan nyt ainakaan sitä tuomitse että kkk ois vääränkokonen ahdin
kaikki han muisti että auto ei ollut mikään cordopa.. vaan aito riisseli ratsuni
lukekaapa toi foorumi alusta... piikusen karkas jo mopo pojilta lapasesta..
20 vuotias vanhus repeää saumostaan ku nostaa tunkilla väärin
tottahan se nyt oli selvillä että ei ahtopaineet nouse ruvia pyörittämällä enempäänsä.. pumppua en ole viemässä minnekkään... ainoat muutokset mitä siihe tulee niin pitää laittaa paineen tunnistava kansi, jotta vätyttäisiin turhalta pöllytykseltä... saa sitten nähdä että kuinka 660000 ajettu kone kestää kevyen turbotuksen.. muuta ei ole tehty kuin hiljattain laakeroitu
kyseesä on tosiaankin vain käyttö viritys ainaki aluksi
kiertää vaihteella reilut 5250rpm
jakaja pumpussa on se hyvä puoli että sitä syöttöä on helpo lisätä ja jos sekään ei riitä niin sitte isompi nestepää.. ja siihenkään ei muna diisseliä tarvita
eihän kukaan nyt ainakaan sitä tuomitse että kkk ois vääränkokonen ahdin
onhan se mersuki ihan hyvä...
Siltä se vaikuttaisi, aikoinaan muuten kun tuota ahdinta valkattiin tuohon V-malliin ja te virittäjävelhot puhelitte jostain 1...1,3 barin paineesta, niin ajattelin että joopa joo, pitääshän sitä laittaa ainakin tuplat alkuperäiseen mutta eipä ole vielä tarvinnut.Mauri H. kirjoitti:Itseasiassa vakioahtopaineella voidaan saada n. 100 % lisää tehoa, kunhan käytössä on mm. suurempi ahdin, välijäähdytin jne
Sekin tuli testattua (vahingossa kun hukkaportin letku repesi) jotta lisäämällä paineen 1,2 -> 1,7 tapahtui sellainen ilmiö, että auto ei kulkenut yhtään mihinkään. Niin se vain on kuin nämä herrat sen sanovat.
Sitten joku kyseli pumpun säädön tarpeesta kun jatkaa virittämistä. Ei tarvitse säätää, pumppuun tulee ainakin Mynässä ulkoinen säätö, jolla syöttöä voi säätää sen mukaa kuin sitä ahtopainettakin ja happea on saaut nostettua sinne palotapahtumaan. Säätö on yksinkertainen 13 mm pultti eli sen oikeasti pystyy säätämään kolmessa minuutissa halutulle huipputeholle. Toisaalta usein on käytössä se "morkooli" eli sähköisesti ohjattu syötön rajoitus, mikäli tehot vaikkapa autoa lainatessa on liian suuret.
Lisää tietoa: www.skg.fi
juu eihän siitä paineesta hyötyä jos ei mee kakkua männän päälle!!
tractorpulling vehkeissäki on 3-5par ahtoja! sieltä se voima tulee... pitää olla vaan vähän enempi männässä paksuuta ja kannen rautaa!!
mutta kivahan se on aina inttää
nii ja se 300tdt on touring diesel turbo td:lä tarkotin TURBO DIESELIÄ
tractorpulling vehkeissäki on 3-5par ahtoja! sieltä se voima tulee... pitää olla vaan vähän enempi männässä paksuuta ja kannen rautaa!!
mutta kivahan se on aina inttää
nii ja se 300tdt on touring diesel turbo td:lä tarkotin TURBO DIESELIÄ
onhan se mersuki ihan hyvä...
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
eli sisältyykö tuo ulkoinen säätö hintaan jos innostun tässä lähettämään om617 pumpun tapitukseen???veskola kirjoitti:Sitten joku kyseli pumpun säädön tarpeesta kun jatkaa virittämistä. Ei tarvitse säätää, pumppuun tulee ainakin Mynässä ulkoinen säätö, jolla syöttöä voi säätää sen mukaa kuin sitä ahtopainettakin ja happea on saaut nostettua sinne palotapahtumaan. Säätö on yksinkertainen 13 mm pultti eli sen oikeasti pystyy säätämään kolmessa minuutissa halutulle huipputeholle. Toisaalta usein on käytössä se "morkooli" eli sähköisesti ohjattu syötön rajoitus, mikäli tehot vaikkapa autoa lainatessa on liian suuret.
Mikäli tilaat pumpun tapeilla ja ulkoisella säädöllä, ei siihen mitään lisähintaa tule. Itseasiassa en tiedä ovatko tehneet yhtään pumppua 7 mm tapeilla ilman säätöä, mutta luulen että eivät sillä eihän semmosella pumpulla muuta tee kuin hajottaa koneen, kyllä se _rajoitinsäätö_ on ihan pakollinen juttu.LampiJussi kirjoitti:eli sisältyykö tuo ulkoinen säätö hintaan jos innostun tässä lähettämään om617 pumpun tapitukseen???
Soittamalla saa kuitenkin varmistuksen, nämä forumin elementtipumput on yleensä olleet 60x sarjan koneisiin.
Itse maksoin jotain seitsemän sadan euron luokkaa nelisylinterisen elementtipumpun (7mm) laitosta ja ulkoinen säätö oli tottamooses. Ei ole pumppuun sen jälkeen tarvinnut koskea paitsi on sitä säädelty edes takasin fiilispohjalta kun muu tekniikka ei oikein kestä.
Mites mä muistelisin että noilla ketkä oikeasti osaavat vetää ja tehdä myös mersuja olisi jopa 8 barin paine. Ihan muistelen jotain valtran mainossivua, mutta ei se tähän mitenkään liity...2000 hv jneld28 kirjoitti:tractorpulling vehkeissäki on 3-5par ahtoja! sieltä se voima tulee... pitää olla vaan vähän enempi männässä paksuuta ja kannen rautaa!!
Viimeksi muokannut veskola, Pe 30.12.2005 22:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- LampiJussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 126
- Liittynyt: Su 09.10.2005 15:11
erilainen kirjoitti:selvisi nyt tuokin. olen jo vähän ihmetellytkin että mitä tuolla tdt:llä tarkoitetaan, mutten ole kehdannut kysyä.Aku P kirjoitti:Pakko vähän viilata: td:ssa ei ole puhallinta lain.
TD on mersulta farkkukorinen vapaasti hengittävä diesel. T kertoo korimallista, D dieselistä.
Ahdettu diesel-farkku olisi sitten jotain 300 TD Turboa eli puhekielessä usein käytetään termiä TDT.
Mika.T kirjoitti:No kertokaa nyt hyvänen aika joku mitä tuo vapari farmarin TD merkintä meinaa. Saadaan tämäkin tyhjänpäivänen tinkaus loppumaan.
Kyllä tähän asti joka paikassa on lukenut että "touring diesel"
Käydäänpäs tuonne jatkamaan sitä TD TDT D TTD DDT merkityksen pohtimista.Leka kirjoitti:T= "Transport und Touristik"Mika.T kirjoitti:No kertokaa nyt hyvänen aika joku mitä tuo vapari farmarin TD merkintä meinaa. Saadaan tämäkin tyhjänpäivänen tinkaus loppumaan.
D= "Diesel"
Lisää tietoa: www.skg.fi
Mika.T kirjoitti:250-300hv ja luotettavuus ei kuulu samaan lauseeseen. Varsinkin kun teho nousee vakiosta pahimmillaan yli 100%
Noihin tehoihin joudut vahvistamaan/vahvistuttamaan jo vaihdelaatikonkin.
Ja mitä joutuu tekemään muulle voimansiirrolle, jarruille ja alustan osille.
Tietenkin kaikki voi tehdä pienellä budjetilla. Mutta onko siitä sitten iloa jos joutuu varomaan ja miettimään että kestääköhän nyt jokapaikka kun polkasen kaasua
Pahimmillaan vääntö voi voi repiä jopa korin saumoja auki On tainnut jopa jollekkin käydä niin
En missään nimessä halua tyrmätä suunnitelmia. Mutta tulipahan mainittua mitä voi olla edessä jos virittely kärpänen puraisee kunnolla.
joo kyselinkin vain aluksi tuon moottorin osalta, että mihin toimiin pitäisi varatutua. selvähän on että alustaan ja voimansiirtoon menee vähintään sama mitä moottoriin, ellei jopa enemän.
köyhä joutuu tekemään kaiken kompromissibudjetilla. siksi aihiokin on mitä on eikä uusi 400 cdi. siksi ujosti teiltä jo kalliisti kokeilleita kyselen näitä itsestäänselvyyksiä. tarkoitus oli kuitenkin tehdä suht' ripeä käyttödiisseli jolla saa puudeleita kuskattua, siksi farmarikorinen huussi hankinnassa.
täällä foorumilla kun tuntuu olevan alan asiantuntijoita miltei joka-alalta. joku osaa pumppuja tehdä/neuvoa. toinen taas vaihdelaatikkoa/voimansiirtoa. kolmas taas alustaa.
Ihan rohkeasti vain, mukavahan näihin on vastailla vaikka itse ei ole tuollaista tykkiä koskaan tullut tehtyäkään Jokos nuo periaatteet oli selvillä eli mieluusti automaaattilaatikollinen auto ja se laatikko Jarkko S:lle vahvistettavaksi.erilainen kirjoitti:<...>siksi ujosti teiltä jo kalliisti kokeilleita kyselen näitä itsestäänselvyyksiä. <...>.
Omassani jarrulevyt menivät siniseksi ekoilla koeajoilla, nykyään on jo uuden karheat levyt ja enemmän malttia koeajossa. Jarrujen merkitystä ei kannata unohtaa, on kaikille forumilaisille ikävä asia mikäli joku saa itsensä hengettömäksi forumilta saadun idean vuoksi...taas
Eikä sovi unohtaa että tuollainen 220 kmh kulkeva, huonoilla jarruilla varustettu malmikasa, on todellinen uhka kanssa-ajajille, ei ainoastaan itselle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
veskola kirjoitti:Ihan rohkeasti vain, mukavahan näihin on vastailla vaikka itse ei ole tuollaista tykkiä koskaan tullut tehtyäkään Jokos nuo periaatteet oli selvillä eli mieluusti automaaattilaatikollinen auto ja se laatikko Jarkko S:lle vahvistettavaksi.
Omassani jarrulevyt menivät siniseksi ekoilla koeajoilla, nykyään on jo uuden karheat levyt ja enemmän malttia koeajossa. Jarrujen merkitystä ei kannata unohtaa, on kaikille forumilaisille ikävä asia mikäli joku saa itsensä hengettömäksi forumilta saadun idean vuoksi...taas
Eikä sovi unohtaa että tuollainen 220 kmh kulkeva, huonoilla jarruilla varustettu malmikasa, on todellinen uhka kanssa-ajajille, ei ainoastaan itselle.
jo rupeaa perusteet selkiämään kun tarpeeksi monesti tavaa topicin läpi. mutta tuntuu että tieto luo lisää tuskaa ja kysymyksiä ja miksi-miksi-ikä pukkaa taas päälle. jotenpa muutama lisäkysymys aihiota koskien:
- onko nuo manuaalivaihteistoiset ihan toivottomia / kohtuuttoman kalliita saada toimimaan / kestämään? vähän kun vierastan automaattivaihteistoja. johan niillä ajaessa vasen jalkakin surkastuu entistäkin ohuemmaksi.
- riittääkö muka jarrujen parantamiseen pelkkä levyjen vaihto? etteikö tarvitsisi vaihtaa sylintereitä jotta saisi enemmän jarrutehoa yms. juttuja.
- mikä olikaan alkuperäisahtimen koko?
kiittäen ja kumartaen jo etukäteen.
Jarruja en kolmesatasessa heti lähtisi muuttamaan, kunhan kattooo että paksuutta on levyissä riittävästi.
Vakioahtimen mittoja en muista, mutta niin pieni se on ettei sitä kannata laskea mukaan jos meinaa tehoja nostella. Ellei sit puhuta jostain 5-15 hv.
Omaan 4-matic:iin olen kanssa pientä piristystä suunnittelemassa.
Ajatuksena laittaa pakosarja uusiksi, ahdin jollain 50/60 siivillä,välijäähdytin, Mynäpumppu, ja pakoputkisto uusiksi.
250 tehomaksimiksi ettei säre paikkoja.
Vakioahtimen mittoja en muista, mutta niin pieni se on ettei sitä kannata laskea mukaan jos meinaa tehoja nostella. Ellei sit puhuta jostain 5-15 hv.
Omaan 4-matic:iin olen kanssa pientä piristystä suunnittelemassa.
Ajatuksena laittaa pakosarja uusiksi, ahdin jollain 50/60 siivillä,välijäähdytin, Mynäpumppu, ja pakoputkisto uusiksi.
250 tehomaksimiksi ettei säre paikkoja.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kyllä sitä voimaa voi olla mut se on sitten kaasuttajasta kiinni miten kestää
kutosesta joku 300hp.... ei ole etes paha lukema...eihän sitä ainakaan näin talvisaikaan voi etes käyttää....100kw tuntuu piisavan.. Eikös näihin miedompiin virityksiin niihin kannattais varmaan asentaa 6mm elementit...ja sitten joku reilulla 50mm imuropellilla ja 55-60 pakoropellilla oleva puhallin riippuen teho tavoitteesta sen voisi laittaa vaikka vakio sarjaan.... ahtoja 1-1.5bar...ja kestää se laatikko ja voimansiirto helpommin...
Ahtopainetta ja syöttöjä kannattaa säädellä tehopenkissä suotta sitä ruokaa liikaa tarjoilee... kun persetuntuma ei kerro kaikkea...jos ei sitten kelloa vastaa kokeile....
kutosesta joku 300hp.... ei ole etes paha lukema...eihän sitä ainakaan näin talvisaikaan voi etes käyttää....100kw tuntuu piisavan.. Eikös näihin miedompiin virityksiin niihin kannattais varmaan asentaa 6mm elementit...ja sitten joku reilulla 50mm imuropellilla ja 55-60 pakoropellilla oleva puhallin riippuen teho tavoitteesta sen voisi laittaa vaikka vakio sarjaan.... ahtoja 1-1.5bar...ja kestää se laatikko ja voimansiirto helpommin...
Ahtopainetta ja syöttöjä kannattaa säädellä tehopenkissä suotta sitä ruokaa liikaa tarjoilee... kun persetuntuma ei kerro kaikkea...jos ei sitten kelloa vastaa kokeile....
Itse tein ja säästin
Noita kutosia ensin ajattelin mut tiedä kuinka noilla on sen 250 hepan kanssa.petska kirjoitti:Kyllä sitä voimaa voi olla mut se on sitten kaasuttajasta kiinni miten kestää
kutosesta joku 300hp.... ei ole etes paha lukema...eihän sitä ainakaan näin talvisaikaan voi etes käyttää....100kw tuntuu piisavan.. Eikös näihin miedompiin virityksiin niihin kannattais varmaan asentaa 6mm elementit...ja sitten joku reilulla 50mm imuropellilla ja 55-60 pakoropellilla oleva puhallin ...
Ot:tä hiukka nelikosta. Huvitti kun tuli radiosta mainos Hondan CRV:stä ja pidolla rassailevat noissa pätkissä aina. Tänään oli yhdet valot jossa oikein liukas jääpinta molemmilla kaistoilla. Viereisellä kaistalla kyseinen CRV ja kun valot vaihtui, jäi CRV sudittelemaan kun farkku poistui
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Manuaalivaihteisto tarvitsee aika erikoisen kytkimen, jotta vääntöä saadaan hyödynnettyä täyden kaavan mukaan. Forumilla oli ainakin aikoinaan kuvia kaksi levyisestä kytkimestä superturbon perässä. Kyllä manuaalimersu on käyttäjätunnus jorman käskemänä nöytynyt kiihtymään samoihin lukemiin mihin automaatillakin päästään, joten valinta on vähän itsesti kiini mitä haluaa.
Pitkälle muutetun kytkimen käyttömukavuudesta joku asiasta tietävä voi kertoa enemmän, automaatti ainakin pysyy aina mukavana.
Pitkälle muutetun kytkimen käyttömukavuudesta joku asiasta tietävä voi kertoa enemmän, automaatti ainakin pysyy aina mukavana.
Lisää tietoa: www.skg.fi
ei malta olla puuttumatta
entäs automaatin suurehko teho häviö?
vartti maililla on kyllä ehoton räkkä shifteri, jos hyvää aikaan tähtää... mutta en oo vielä kovinkaan monesta mersus löytäny...
automaatti on ehdotomasti mukavin, mutta tappaa moneta autosta urheilu hengen minun mielestä...
entäs automaatin suurehko teho häviö?
vartti maililla on kyllä ehoton räkkä shifteri, jos hyvää aikaan tähtää... mutta en oo vielä kovinkaan monesta mersus löytäny...
automaatti on ehdotomasti mukavin, mutta tappaa moneta autosta urheilu hengen minun mielestä...
onhan se mersuki ihan hyvä...