
Syykin selvisi sitten koeajolenkillä: termarin asennuksen jälkeen alkoivat lämmöt kohoilla jo aika pienellä ajolla satasen paremmalle puolelle. Syyläri lämpiää ainoastaan juuri ylävesiletkun kohdalta mutta suurimmalta osin on kylmä ja tunteeton. Lienee tukossa eli asia on oikaistu jättämällä termostaatti kokonaan pois. Kaipa tämä sitten vaikuttaa nesteen kiertoon/lämpiämiseen noin paljon? Ennen termarin asennusta ei talvella lämpö noussut kaupunkiajossa kuin vähän yli 60:n, joskus just ja just 80 alle.
Ilmeisesti seuraavaksi etsitään syyläriä alla mainittuun 123 -79:iin. Onkohan tuossa bensakoneessa eri syyläri kuin dieselissä?
Vai onko jollain kokemusta jäähdyttimen pesuaineiden käytöstä?
Onkos tuossa jäähdytyssysteemissä muuten jotain erityistä ilmauspaikkaa?
EDIT: otsikkoa päivitetty