Tästä on varmasti ollut juttua ennemminkin mutta en haulla löytänyt.Vanhuksessa on mittarivalot + keskikonsolin valot täysillä mutta mittaristo tuskin näkyy eli himmennin alkaa olla matkansa päässä,missähän hinnoissa liikkuu uusi? Ledit ajattelin mittaristoon laittaa mutta en jaksa ja pitäis noi keskikonsolin valotkin saada näkymään paremmin.
onnistuuko se noin jos vain laittaa hyppy langan siihen?minun pittää ruveta kokeilemaan koska pimeällä ajossa ei juuri mittaristoa näy.. :?pittää yrittää ainakin
123 240 D vm81 Museoajoneuvo projekti
123 300 D vm79 EX Käyttöauto
123 200 D vm82 Varaosa-auto
124 200 D vm89 ex
123 200 D vm78 ent.taxi
Kyllä kirkastuu valot kun laittaa sen hyppyjohon sinne himmentimen tilalle.Suosittelen samalla vaihtamaan kaikki polttimot vanhojen tummuneiden tilalle.Ei maksa montaa euroa ja alkaa näkymään mittarit myös pimeällä.
Tuo 123:n himmennin on vain jousi, jonka päällä kulkee liuku. Sen himmentimen kun purkaa ja vähän näyttää jouselle ja liukupinnalle viilaa ja CRC:tä ja takaisin nippuun, niin a vot. Itsellä himmentimen hapettuminen oli pimentänyt mittarivalot kokonaan ja sain tuolla pienellä laittelulla sen vielä toimimaan ihan hyvin.
Itse ainakin pidän mieluummin himmentimen toimivana, kun säästää lamppuja huomattavasti, kun ei pidä niitä ihan täyskirkkaalla. Minä en ainakaan pidä mittarivalojen vaihtelua mitenkään kovin mieltäylentävänä puuhana, joten mittarivaloja en myöskään koskaan täysillä pidä autossa jossa on himmennin.
Eikös 123 mittarivalojen näkymättömyys voi johtua myös niiden 2 lampusta lähtevien "valokiskojen" palamisesta aikaa myöden,eli ovat niin tummat ettei valo mee kunnolla läpi vaikka säädin olis täysillä. Näin muistelisin jossain vanhas laitteessani olleen. Korjatkaa jos muistan väärin