savutus124 200d
savutus124 200d
Jep,Onko aihetta huoleen kun 124 mersun savutus arvo oli katsastuksessa just sallittu 2.5.Kone pitäs olla kunnossa ei tartte öljyä lisäillä öljynvaihtojen välillä ,kone käy nätisti ja vetää hyvin.Voiko olla kone noin nokinen.on tullu ajeltua suurimmaksi osaksi kaupunki köröttelyä viimesen puolen vuoden aikana?
Voi olla nokinen. Tavallisesti savuarvo putoaa merkittävästi, jos huudattaa moottoria ajossa isoilla kierroksilla ennen katsastusta. Esim. muutama kilometri moottoritiellä kakkosella tai kolmosella kaasu pohjassa (tai lähes-).
Liikenneturvallisuus ja moottorin kunto käyttäjän vastuulla!
Liikenneturvallisuus ja moottorin kunto käyttäjän vastuulla!
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
ilmanputsari varmaankin vaikuttaa päästöihin,mutta polttoaine suodatin mitenkähän tuohon oikeen sanos??muuten mitenkähän vois helposti saada selville onko pumppua ruuvailtu? suurempi tyhjä käynti? huiput yli 160? tai voisko kokeilla esim 2 vaihteella huippuja?vetää kyllä pirun hyvin täydellä kuormallakin.Haisuli kirjoitti:Tukkoisuutta veikkaisin, suuttimet likaisia?
Mutta voi myös olla että on syöttöä säädetty.
Ilmansuodatin, naftansuodatin ja karkeasuodatin koska viimeksi vaihdettu?
Ne vaikuttavat päästöihin paljon.
Pakoputkiston kolisteleminen vaikka koivuhalolla ja pari kunnon polkaisua paikallaan niin avot. Putkiin kertyy nimenomaan kaupunkiajossa yllättävän paljon nokea.
Entinen käyttis (Mitsubishi TD) tuli aina katsastettua sydäntalvella ja noitten kolistelujen ja noenpoistopolkaisujen jälkeen oli hanki mustana pitkältä matkalta. Koskaan ei katsastuksessa olleet päästöt edes lähellä ylärajaa, vaikka oli syötöt aika tavalla isommalla kuin tehtaan jäljiltä.
Entinen käyttis (Mitsubishi TD) tuli aina katsastettua sydäntalvella ja noitten kolistelujen ja noenpoistopolkaisujen jälkeen oli hanki mustana pitkältä matkalta. Koskaan ei katsastuksessa olleet päästöt edes lähellä ylärajaa, vaikka oli syötöt aika tavalla isommalla kuin tehtaan jäljiltä.
Suomalainen häviää aina!
Mulla oli pari vuotta sitten mersun savuarvo yli 5 ! Lätkäisivät tarran katsastuksessa tuulilasiin ja sanoivat, että auton saa viedä hinaamalla korjaamolle. Moottorina oli 130 tkm ajettu 250 DT.
Kävin polkemassa moottoritiellä (omin luvin) ja tulin samana päivänä uudelleen katsastukseen. Savuarvo 1.85.
Katsastusmies vain kohautteli olkapäitään ja totesi, että tällaistahan tää on
Kävin polkemassa moottoritiellä (omin luvin) ja tulin samana päivänä uudelleen katsastukseen. Savuarvo 1.85.

Katsastusmies vain kohautteli olkapäitään ja totesi, että tällaistahan tää on

MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Joo. Saksassa tuli annettua sakssataselle kenkää muutama kymmenen km putkeen, eli käytännössä nelosella lasi täynnä. Tuntui että voisi samaa kyytiä jatkaa auton puolesta vaikka öljynvaihtoon asti.
Neloskoneenkin käyntiääni muuttuu yllättävän "kirkkaaksi" siellä neljän tonnin paremmalla puolen eli tohon kierroksien runsaaseen käyttöön lienee tehtaankin puolesta paneuduttu.
Neloskoneenkin käyntiääni muuttuu yllättävän "kirkkaaksi" siellä neljän tonnin paremmalla puolen eli tohon kierroksien runsaaseen käyttöön lienee tehtaankin puolesta paneuduttu.
Suomalainen häviää aina!
kävin oman 200 diisselin katsastamassa tuossa viime viikolla niin arvo päästöjen mittauksessa arvo oli 0.54. Kaksi kertaa joutui katsastus mies mittaamaan sen kun ei meinannut uskoa...
Ja juuri ennen katsastusta kävin vähän päästelemässä ohitustiellä 3 vaihteella semmosta satasta jonku noin 5km niin kummasti oli vissiin puhistunu...
Ja juuri ennen katsastusta kävin vähän päästelemässä ohitustiellä 3 vaihteella semmosta satasta jonku noin 5km niin kummasti oli vissiin puhistunu...

Savutuksesta tuli mieleen SAAVUTUS. Kauskohan tuolla 200 D koneella vois päästä ilman remonttia. Mulla on vm.-89 w124:lla yli 700.000 mittarissa, eikä mitään oireita ole - koneessa - normaalia huoltoa ja pikkukorjausta olen muuten kyllä harrastanut .
Yksi "neuvonantajistani" kertoi, että noilla voi ensin ajella huoletta miljoona kilsaa ja sitten miettiä, että tarttisko tehdä jo jotain. Miten lie...
Yksi "neuvonantajistani" kertoi, että noilla voi ensin ajella huoletta miljoona kilsaa ja sitten miettiä, että tarttisko tehdä jo jotain. Miten lie...
- - - - - - - - - -
MB W211 CDi
MB W211 CDi
No. "neuvonantajasi" on oikeilla jäljillä. 
Kyllähän noihin oikeasti remonttia välillä joutuu tekemään niinkuin muidenkin merkkien moottoreihin.
Esim. jakoketjun vaihtovali on 200tkm.
Ja kansi menee yleensä remonttiin siinä 500-600tkm paikkeilla. Mutta oikealla huollolla kyllä kestää pitkään. (öljyt, suodattimet. sun muut ajallaan)

Kyllähän noihin oikeasti remonttia välillä joutuu tekemään niinkuin muidenkin merkkien moottoreihin.
Esim. jakoketjun vaihtovali on 200tkm.
Ja kansi menee yleensä remonttiin siinä 500-600tkm paikkeilla. Mutta oikealla huollolla kyllä kestää pitkään. (öljyt, suodattimet. sun muut ajallaan)