onko totta että 2.6l kone on periaatteessa sama kuin 3.0l kone, 2.6l olisi vain pienemmällä porauksella? jos näin niin onko mahdollista että 3.0 24v kannen voisi laittaa 2.6l koneeseen??
kyselen tätä sen enempää tietämättä kyseisistä moteista. mutta jos tämä olisi mahdollista olisi kiva tutkia mimoinen projekti se olisi ja paljonko se vaikuttaisi menoon.
Taitaa olla niin että 12V 260 ja 300 koneet on lähes samanlaisia mutta 300 24v on sitten ihan eri kone. Vähän mutua mutta noin luulen.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
tässä mitat: iskunpituus/sylinterin halkaisija
260E: 82,9mm/80,2
300E: 88,5/80,2
300E 24: 88,5/80,2
Ainakin noiden mittojen perusteella voisi sopia. Luulisi ettei tehtaalla ole mitään syytä lähteä muuttamaan lohkoa pelkän kannen takia.
260,300 ja 300/24 ovat olleet tuotannossa samaan aikaan 89-92.
Joo...eräs tuttu puheli jokin aika sitten että olisi kuullut että tolla kannella sais varmaan 20-30hv:tä lisää tohon 2.6:een...voi olla mutuu mut kiinnostais kyllä tommonen tehonlisäys
S124 300TD -90
E46 323 Cabrio -00
Ex 2x 190 2.6
-Ajaminen on vasta puoli autoilua-
lai kirjoitti: Ainakin noiden mittojen perusteella voisi sopia. Luulisi ettei tehtaalla ole mitään syytä lähteä muuttamaan lohkoa pelkän kannen takia.
260,300 ja 300/24 ovat olleet tuotannossa samaan aikaan 89-92.
Kannen sopivuuteen en ota kantaa, mutta eri lohko se on 24-venttiilisessä. Nuo 12-venttiiliset 2,6- ja 3,0-litraiset kulkevat moottorikoodin M103 alla, 24-venttiilinen taas on M104 ja uudempaa sukupolvea.
BTW M104:ssä on muuttuva imunokka-akselin ajoitus, joten voipi olla että sen kanssa tulisi ainakin ongelmia M103:n lohkoon kantta paritettaessa...
On se ihan eri lohko. Kumpaankin on omat erilliset varaosansa. Tuo nokka-akselin ajoitushomma tuli mieleeni siksi, että M103:n sähkölaitteissa ei ole sitä ajoituksen ohjausta.
Edit: Eipäs olekaan nokan ajoitusta tuossa ensimmäisessä M104:ssä (3,0) kuten ei myöskään muuttuvan mittaista imusarjaa.