Mitä kannattaa tarkistaa w210:sta?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Mitä kannattaa tarkistaa w210:sta?

Viesti Kirjoittaja jarski »

Niin, mitä kannattaa erityisesti katsoa "sillä silmällä" w210:sta? Tuollaisella vekottimella tulee pihan Mersukanta ilmeisesti lisääntymään ja olis hyvä tietää mitä ostohetkellä kannattaa tutkailla?.. Koneena tulee olemaan 4-sylinterin diesel.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Voi prkl...Ja sillähän et sitten sinä ajele!! :shock: :oops:

Auto vissiin jo tiedossa kun kerran 4 sylinterinen?Muuta en osaa sanoa kuin että älkää ostako ensimmäisiä lucaksen pumpuilla olevia 8/98 muuttuu boschiksi vain miten oli?Muutenkin ne 220D:it ovat melko laiskoja.CDI vehkeet on sitten erikseen,niiden vioista ei kyllä hajuakaan...

Oishan se vihreä vm.98 300D:kin myynnissä!Oiskohan hinta tippunut... :?
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

No varmaan mää nyt alan ajelemaan jollain 4-sylinterisellä pöristimellä :wink: :lol:

Ei se auto ole vielä sen tarkemmin tiedossa, mutta kyllä se voi "pahimmillaan" olla 220D. Huomenna selvinnee asia lisää.. Täytyypä pitää varansa noiden Lucas-pumppuisten kanssa.
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
Kaizu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 147
Liittynyt: Pe 04.04.2003 07:47

Viesti Kirjoittaja Kaizu »

Ruosteet kannattaa katsoa.. Takaluukun aukaisimen ympäriltä ja lokasuojien reunoilta... Jostain syystä näissä "uudemmissa" on tuota vikaa... Oliskohan syynä se että autotehtaat "pakotettiin" käyttämään niitä vesiohenteisia maaleja vai huono ruoste suojaus... Mutta ainakin C malli ja ekat E:t on kärsineet luvattoman paljon ruostevikaa...
C 220cdi 4matic w205
E 250 cdi c207
Oswald
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ma 15.09.2003 15:28

Viesti Kirjoittaja Oswald »

Tutki ovien kumitiivisteiden alta ruosteet (yläreunoista). Yleensä helvetin ruosteessa. Käännä kumi niin paljon että näet aivan kumin juurelle.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

...

Viesti Kirjoittaja jarski »

Nyt saa tutkia autoa ihan rauhassa. Pihassa on nyt -97, 240000 tkm ajettu E 220 D.

Takaniskatuet löytyy, mutta siinäpä taitaa ollakin sitten luxus - lisävarusteet mitä löytyy :shock: Tuo takaniskatukien toiminta oli hieman pettymys; niskatuet olivat ylhäällä ja painoin sitä niskatukien nappulaa, tuet kyllä laskivat, mutta eivät enää nousseet nappulasta ( :shock: menikö ne rikki?..) Sitten vilasin käyttö-ohjekirjasta ja selvisi, että tuet piti nostaa käsin ylös... Minä kun olin aina luullut, että ne liikkuu ylös ja alas tuosta nappulasta :oops:
w115,123,124,126,210 yms.
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Re: ...

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

jarski kirjoitti: tuet kyllä laskivat, mutta eivät enää nousseet nappulasta ( :shock: menikö ne rikki?..) Sitten vilasin käyttö-ohjekirjasta ja selvisi, että tuet piti nostaa käsin ylös... Minä kun olin aina luullut, että ne liikkuu ylös ja alas tuosta nappulasta :oops:
Eipä tosiaan menneet rikki. Uusimmissa malleissa ne kyllä saa ylös ja alas nappia painamalla, mutta pointtinahan tässä on se, että jos joku takanaistuja haluaa niskatuen, niin saa itse nostaa sen ettei kuljettajan tarvitse vaivautua etsimään nappulaa.
Vastaa Viestiin