W201 takaluukun vaimennus
W201 takaluukun vaimennus
Tehdääs tällänen vinkkipalsta tänne. Olis toi takaluukun vaimennus seuraavaksi projektin alla. Laittakaapas kuumat vinkit mitkä kohdat on herkkiä pörisemään eli minne kaikkialle kannattais bitumia ja muuta kuraa levittää, että sais kerralla kuntoon eikä tarvis niitä muoveja sun muita purkaa moneen kertaan.
MB 190E 2.3 -92
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Ja tosiaan kannattaa kattoa, ettei laita silikoonia missä on etikkaa, koska silloin rupee ruostetta ilmenemään. Ennemmin vaikka jotai koriliimaa sinne väliin jos ei tosiaan mitään muuta keksi sinne väliin..ainoa mikä ääntää on rekisteri kilpi, vaikka sielläkin takana on silikonit ym.....mutta se ääntelee edelleen
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97
Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
tarkennan hieman tuota aikaisempaa mitä kirjotin....eli silikooni on rekisteri kilven ja semmosen rosterisen pellin välissä...mitä kaiketi kutsutaan kilven aluslevyksi/telineeksi.......aluslevy/teline on 4 ruuvilla tiukasti kiinni, mutta sinne taakse varmaan vielä tarvisi koriliimat laittaa....sen jälkeen pitäisi hiljentyä^Club kirjoitti:Ja tosiaan kannattaa kattoa, ettei laita silikoonia missä on etikkaa, koska silloin rupee ruostetta ilmenemään. Ennemmin vaikka jotai koriliimaa sinne väliin jos ei tosiaan mitään muuta keksi sinne väliin..ainoa mikä ääntää on rekisteri kilpi, vaikka sielläkin takana on silikonit ym.....mutta se ääntelee edelleen

3mm bitumimattoa laitoin kannen suoriin pelteihin, muotoon leikattuna. En kylläkään tehnyt tuota peltejä pärisyttävän amisbasson takia, vaan vaan öö tekemisen ilosta ?
Mersuihin laitetaan etusubi
Painoa tuli sen verran, että nyt kontti aukeaa arvokkaan hitaasti ja kiinni laittaessa ei enää rämähdä, vaan "tumahtaa".
Onpahan edes jotain mersumaisuutta w201:seen keulatähden lisäksi

Mersuihin laitetaan etusubi

Painoa tuli sen verran, että nyt kontti aukeaa arvokkaan hitaasti ja kiinni laittaessa ei enää rämähdä, vaan "tumahtaa".
Onpahan edes jotain mersumaisuutta w201:seen keulatähden lisäksi

On kyllä kanssa vähän häirinnyt toi 201:en takaluukku kun se heiluu hullun ******. tuntuu että mersulla taitaneet hieman oikaista sitä tehdessä. 124 toimii aivan eri tavalla.MiQu kirjoitti: Painoa tuli sen verran, että nyt kontti aukeaa arvokkaan hitaasti ja kiinni laittaessa ei enää rämähdä, vaan "tumahtaa".
MB 190E 2.3 -92
Nyt tuli vaimennettua tuo takakontti. 3mm bitumimattoa meni noin 2,5 neliötä. Kylkipintoihin laitoin aikaisemmin muutaman soiron mattoa, mutta päätin lisätä vielä niiden päälle yhden ison kerroksen. Sama homma varapyöräkotelon pohjalle ja lokarikaarille. eli yhteensä siellä on mattoa noin 6mm. Tuli mielestäni varsin hyvä ja jämäkkä. Ehkä pahin paikka rämisemään takaluukussa on tuo rekkarin takana oleva suora pellin pätkä, sen vaimentamistä suosittelen erityisesti. Ja tietysti rekisterilaatan taakse kannattaa kehitellä jotain. Toinen mikä on varsin herkkä resonoimaan on takaluukun kansi, johtunee pellin suoruudesta, kun siinä ei ole mitää pokkauksia.
Suosittelen kyllä kaikille kyseistä käsittelyä jos on viitselijäisyyttä, rengasmelutkin vaimeni mukavasti.
Ja Turun seudulta kannattaa bitumimattoa ostaa Muovikumista, on edullista 18e 1,2 neliötä 3mm matto (miinus alennukset)
Suosittelen kyllä kaikille kyseistä käsittelyä jos on viitselijäisyyttä, rengasmelutkin vaimeni mukavasti.
Ja Turun seudulta kannattaa bitumimattoa ostaa Muovikumista, on edullista 18e 1,2 neliötä 3mm matto (miinus alennukset)

MB 190E 2.3 -92