W201 takaluukun vaimennus

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

W201 takaluukun vaimennus

Viesti Kirjoittaja pinion »

Tehdääs tällänen vinkkipalsta tänne. Olis toi takaluukun vaimennus seuraavaksi projektin alla. Laittakaapas kuumat vinkit mitkä kohdat on herkkiä pörisemään eli minne kaikkialle kannattais bitumia ja muuta kuraa levittää, että sais kerralla kuntoon eikä tarvis niitä muoveja sun muita purkaa moneen kertaan.
MB 190E 2.3 -92
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

itse laitoin bitumimattoa takaluukun kanteen....sillä sain suurimmat ylimääräiset äänet pois......ainoa mikä ääntää on rekisteri kilpi, vaikka sielläkin takana on silikonit ym.....mutta se ääntelee edelleen :(
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Ite pistin fillarin sisäkumia jotain 6 kerrosta sinne kilven taakse, niin äännä pahemmin enää, erittäin vähäistä ääntelyä jos oikein luukuttaa 8)

(kyllähän se melkein kilowatti tuol aika hauskasti jauhaa :P )
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
babsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 22.11.2005 20:18
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja babsu »

Tänään mä laitoin koko takakontin pohjan täyteen bitumimattoa. Saa nähdä rämiseekö, kun joskus saa ton projektin päätökseen.
Avatar
^Club
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 289
Liittynyt: To 20.01.2005 22:46
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja ^Club »

.ainoa mikä ääntää on rekisteri kilpi, vaikka sielläkin takana on silikonit ym.....mutta se ääntelee edelleen :(
Ja tosiaan kannattaa kattoa, ettei laita silikoonia missä on etikkaa, koska silloin rupee ruostetta ilmenemään. Ennemmin vaikka jotai koriliimaa sinne väliin jos ei tosiaan mitään muuta keksi sinne väliin.
Kesäauto: Mercedes Benz w123 300DA -77
Ikuisuus projekti: Mercedes Benz w123 200D -77
Talvipiiska: Mazda 323 -97

Ex: Mercedes Benz w201 2.5D -87
Ex: Mercedes Benz w123 240TD -79
Ex: Mercedes Benz w123 240D -84
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

^Club kirjoitti:
.ainoa mikä ääntää on rekisteri kilpi, vaikka sielläkin takana on silikonit ym.....mutta se ääntelee edelleen :(
Ja tosiaan kannattaa kattoa, ettei laita silikoonia missä on etikkaa, koska silloin rupee ruostetta ilmenemään. Ennemmin vaikka jotai koriliimaa sinne väliin jos ei tosiaan mitään muuta keksi sinne väliin.
tarkennan hieman tuota aikaisempaa mitä kirjotin....eli silikooni on rekisteri kilven ja semmosen rosterisen pellin välissä...mitä kaiketi kutsutaan kilven aluslevyksi/telineeksi.......aluslevy/teline on 4 ruuvilla tiukasti kiinni, mutta sinne taakse varmaan vielä tarvisi koriliimat laittaa....sen jälkeen pitäisi hiljentyä :?
Avatar
MiQu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Ti 18.11.2003 15:43
Paikkakunta: Tampere / Valtimo

Viesti Kirjoittaja MiQu »

3mm bitumimattoa laitoin kannen suoriin pelteihin, muotoon leikattuna. En kylläkään tehnyt tuota peltejä pärisyttävän amisbasson takia, vaan vaan öö tekemisen ilosta ? :roll:
Mersuihin laitetaan etusubi :D
Painoa tuli sen verran, että nyt kontti aukeaa arvokkaan hitaasti ja kiinni laittaessa ei enää rämähdä, vaan "tumahtaa".
Onpahan edes jotain mersumaisuutta w201:seen keulatähden lisäksi :wink:
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

Viesti Kirjoittaja pinion »

MiQu kirjoitti: Painoa tuli sen verran, että nyt kontti aukeaa arvokkaan hitaasti ja kiinni laittaessa ei enää rämähdä, vaan "tumahtaa".
On kyllä kanssa vähän häirinnyt toi 201:en takaluukku kun se heiluu hullun ******. tuntuu että mersulla taitaneet hieman oikaista sitä tehdessä. 124 toimii aivan eri tavalla.
MB 190E 2.3 -92
pinion
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: La 30.07.2005 13:49

Viesti Kirjoittaja pinion »

Nyt tuli vaimennettua tuo takakontti. 3mm bitumimattoa meni noin 2,5 neliötä. Kylkipintoihin laitoin aikaisemmin muutaman soiron mattoa, mutta päätin lisätä vielä niiden päälle yhden ison kerroksen. Sama homma varapyöräkotelon pohjalle ja lokarikaarille. eli yhteensä siellä on mattoa noin 6mm. Tuli mielestäni varsin hyvä ja jämäkkä. Ehkä pahin paikka rämisemään takaluukussa on tuo rekkarin takana oleva suora pellin pätkä, sen vaimentamistä suosittelen erityisesti. Ja tietysti rekisterilaatan taakse kannattaa kehitellä jotain. Toinen mikä on varsin herkkä resonoimaan on takaluukun kansi, johtunee pellin suoruudesta, kun siinä ei ole mitää pokkauksia.

Suosittelen kyllä kaikille kyseistä käsittelyä jos on viitselijäisyyttä, rengasmelutkin vaimeni mukavasti.

Ja Turun seudulta kannattaa bitumimattoa ostaa Muovikumista, on edullista 18e 1,2 neliötä 3mm matto (miinus alennukset) :wink:
MB 190E 2.3 -92
Vastaa Viestiin