Minulla on lämmöt noin 80 astetta. Tuntuu että lämpöä ei riittäisi riittävästi sisätiloihin. Tämä varmaan on normaali tilanne kun auto käy tyhjäkäyntiä niin lämmityslaite alkaa puhaltamaan kylmää. Pitäisikö vaihtaa termostaattia ?
W124 200D lämmöt
W124 200D lämmöt
Mitkä ovat normalit moottorin lämmöt näillä pakkasilla 124:ssa.
Minulla on lämmöt noin 80 astetta. Tuntuu että lämpöä ei riittäisi riittävästi sisätiloihin. Tämä varmaan on normaali tilanne kun auto käy tyhjäkäyntiä niin lämmityslaite alkaa puhaltamaan kylmää. Pitäisikö vaihtaa termostaattia ?
Minulla on lämmöt noin 80 astetta. Tuntuu että lämpöä ei riittäisi riittävästi sisätiloihin. Tämä varmaan on normaali tilanne kun auto käy tyhjäkäyntiä niin lämmityslaite alkaa puhaltamaan kylmää. Pitäisikö vaihtaa termostaattia ?
Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok? Edellisessä 200D:ssäni oli "kulkusten", tai millä nimellä niitä nyt halutaan kutsuakin, kanssa ongelmia ja autossa tahtoi paleltaa kylmällä, vaikka käyntilämpö oli ihan ok.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok? Edellisessä 200D:ssäni oli "kulkusten", tai millä nimellä niitä nyt halutaan kutsuakin, kanssa ongelmia ja autossa tahtoi paleltaa kylmällä, vaikka käyntilämpö oli ihan ok.
Tahtoo olla tuo kiertovesipummppu toimimaton jos tyhjäkäynnillä lämmönhönkäys laskee. Pumppu löytyy joko kuskinpuolen ööö "tulipellistä" tai sitten vänkärin puolelta siinä paisuntasäiliön lähimaastossa. Voipi testata siten, että laittaa virrat päälle, tuuletin ykköselle, ja pumpun pitäisi surista.
-risto
-risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Mitä tarkoittaa nuo kulkuset ?RH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok? Edellisessä 200D:ssäni oli "kulkusten", tai millä nimellä niitä nyt halutaan kutsuakin, kanssa ongelmia ja autossa tahtoi paleltaa kylmällä, vaikka käyntilämpö oli ihan ok.
Kulkuset eli ne magneettiventtiilit jotka säätelevät nesteen kiertoa lämmityslaitteen kennolle. Omassani akun vieressä sellainen paketti. Kooltaan apaut kolme cm halkaisijat ja kaksi vierekkäin. Sisälämmöt voivat heitellä monestakin syystä. Kiertovesipumppu jos lakkaa pyörimästä, kulkuset jumittaa, tinaukset lämmönsäätöpaneelin takaa hapertuneet, sisäanturi ei toimi. Hakua päälle ja sieltä löytyy aikas hyviä vinkkejä.
Nyt hokasin !miksei kirjoitti:Kulkuset eli ne magneettiventtiilit jotka säätelevät nesteen kiertoa lämmityslaitteen kennolle. Omassani akun vieressä sellainen paketti. Kooltaan apaut kolme cm halkaisijat ja kaksi vierekkäin. Sisälämmöt voivat heitellä monestakin syystä. Kiertovesipumppu jos lakkaa pyörimästä, kulkuset jumittaa, tinaukset lämmönsäätöpaneelin takaa hapertuneet, sisäanturi ei toimi. Hakua päälle ja sieltä löytyy aikas hyviä vinkkejä.
Löysin myös ne kulkuset. Voiko tuota pakettia mitenkään purkaa ?
Sama vika Rahikaisella, ei tunnu lämmintä riittävän pakkasilla vaikka koneen lämpötila on normaali.
Kokeilin sitä putkea joka lähtee termostaattin kannesta niin se on ihan hailukan lämmin. Vesi ei kierrä tarpeeksi lämppärin kautta.
Voiko niitä kulkusia ottaa auki ja putsata mahdollisesta kattilankivestä?
Kokeilin sitä putkea joka lähtee termostaattin kannesta niin se on ihan hailukan lämmin. Vesi ei kierrä tarpeeksi lämppärin kautta.
Voiko niitä kulkusia ottaa auki ja putsata mahdollisesta kattilankivestä?
luulisin sen olevan ihan normaalia, jos ei kovalla pakkasella -15 asteisella kelillä tuu kauheen kuumaa ilmaa sisään, kun pitää tyhjäkäynnillä. mulla jos on tyhjäkäynnillä ja puhallin pois päältä niin kone lämpiää yli 90 astetta, jos taas on puhaltimet täysillä niin laskee koneen lämmöt sinne 60 hujakoille ja puhaltimen ilma on kylmempää. mulla ei oo mitään kulkusia tässä 201:ssä. ja samalla koneella.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Se letku joka menee sinne termostaatti kotelon kylkeen laturin viereen on lämppärin paluu putki. Se on tietenkin viileämpi kuin menoletku.jartuo kirjoitti:Sama vika Rahikaisella, ei tunnu lämmintä riittävän pakkasilla vaikka koneen lämpötila on normaali.
Kokeilin sitä putkea joka lähtee termostaattin kannesta niin se on ihan hailukan lämmin. Vesi ei kierrä tarpeeksi lämppärin kautta.
Voiko niitä kulkusia ottaa auki ja putsata mahdollisesta kattilankivestä?
Kiertovesipumppu tekee tuon lämmön riittämättömyyden 124sissa. Siis silloin kun lopettaa pyörimisen. Yleensä hiilet kuluneet loppuun.
W124 -87 200D lämmöt
Meillä lämmöt reistaili aikalailla. Aluksi kaikki saattoi pelata ok, mutta vähä pitemmällä reissulla vänkärin puolelle ei tullut lämpöä. Vika paikallistui loppujen lopuksi lämpötilasäätimeen. Se kun vaihdettiin, alkoi homma toimimaan hienosti.
Sen huomasin, että jos "kulkusilta" (magneettiventtiilit) irroittaa kaapeliliittimen, alkaa neste kiertämään vapaasti. Voi olla pelastus pakkasella, jos sähköinen säädin reistaa.
Sen huomasin, että jos "kulkusilta" (magneettiventtiilit) irroittaa kaapeliliittimen, alkaa neste kiertämään vapaasti. Voi olla pelastus pakkasella, jos sähköinen säädin reistaa.
Eikö kiertovesipumppu ole laitettu jälkeenpäin taxi malleihin?
Pitäisihän koneen oman vesipumpun teho riittää kierrättämään vettä lämppärille, eikös?
Jos kiertoveripumpusta on mennyt hiilet niin eikö sen siipien silti pitäisi pyöriä vapaana? saako siitä hiilet pois niin ettei vesiä tarvitse valuttaa ensin pois?
Löytyyköhän täältä jostain hajotuskuvia pumpusta?
Pitäisihän koneen oman vesipumpun teho riittää kierrättämään vettä lämppärille, eikös?
Jos kiertoveripumpusta on mennyt hiilet niin eikö sen siipien silti pitäisi pyöriä vapaana? saako siitä hiilet pois niin ettei vesiä tarvitse valuttaa ensin pois?
Löytyyköhän täältä jostain hajotuskuvia pumpusta?
Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?
Itelläkin häikkää väykyssä, uusi termostaatti tuli haettua muun kulutusosan lisäksi, jos uskaltas huomenillalla vaihtaa kun ei perjantaina tärkeää menoa. Voi käydä vaihtamassa termarin kun kuulemma aina vääränlainen termostaatti vaikka PITÄISI olla oikeanlainen
Ei tahdo oma vesipumppu jaksaa pumpata (tyhjäkäynnillä ainakaan) vettä kennolle asti.jartuo kirjoitti:Eikö kiertovesipumppu ole laitettu jälkeenpäin taxi malleihin?
Pitäisihän koneen oman vesipumpun teho riittää kierrättämään vettä lämppärille, eikös?
Jos kiertoveripumpusta on mennyt hiilet niin eikö sen siipien silti pitäisi pyöriä vapaana? saako siitä hiilet pois niin ettei vesiä tarvitse valuttaa ensin pois?
Löytyyköhän täältä jostain hajotuskuvia pumpusta?
Ei tarvi irrottaa hiiliremonttia varten. Annat olla vaan letkut kiinni. Otat johdoista ja telineestä irti. Letkulähdöt toisessa päässä, avaat sen toisen pään. Löytyy hiilet.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.jpk kirjoitti:Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?Miksi rullia pitää pyöritellä lainkaan,samassa asennossa kesät talvet,noin suurin piirtein. Kesällä tulee kylmää ja talvella kuumaa. Ellei tosiaankaan tule kuumaa kylmässä autossa vaikkei olisi "täysilläkään",silloin jotain hämminkiä. Täysin kuumaa tulee vaikka olisi suht pienelläkin lämmöllä nuo rullat,kunnes asetettu sisälämpötila on saavutettu.
Tutut on vinkeetRH kirjoitti:Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.jpk kirjoitti:Esittäisin saman kysymyksenRH kirjoitti:Meitin diisseli käy noin 80-85 asteessa eli ihan normaalisti. Lämpöä piisaa niin, että pienemmälle saa säätörullia pyöritellä.
Toimiikohan sulla lämppärin vermeet kaikki ihan ok?Miksi rullia pitää pyöritellä lainkaan,samassa asennossa kesät talvet,noin suurin piirtein. Kesällä tulee kylmää ja talvella kuumaa. Ellei tosiaankaan tule kuumaa kylmässä autossa vaikkei olisi "täysilläkään",silloin jotain hämminkiä. Täysin kuumaa tulee vaikka olisi suht pienelläkin lämmöllä nuo rullat,kunnes asetettu sisälämpötila on saavutettu.
ei vaan tahdo 200d moottori lämmitä lähellekkään 85 astetta kaupunki ajossa kovemmilla pakkasilla.
puhallin asennossa 2 lämmöt täysillä ehkä lauhalla ilmalla saattaa noustakkin mutta ei -20 pakkasella.
tienpäällä välitön 85 astetta tasaisesti.
luulempa että kone ei jaksa tuottaa hukkalämpöä tarpeeksi,lämmityslaite ilmeisesti riittää teholtaan jäähdyttämään koneen kaupunki ajossa.
voisiko olla että esim pumpun säädöt ja ajoitukset vaikuttaisi myös lämmöntuottoon?
onko kellään kokemuksia?
tässä etsitään tekosyitä 7mm elementeille....................
puhallin asennossa 2 lämmöt täysillä ehkä lauhalla ilmalla saattaa noustakkin mutta ei -20 pakkasella.
tienpäällä välitön 85 astetta tasaisesti.
luulempa että kone ei jaksa tuottaa hukkalämpöä tarpeeksi,lämmityslaite ilmeisesti riittää teholtaan jäähdyttämään koneen kaupunki ajossa.
voisiko olla että esim pumpun säädöt ja ajoitukset vaikuttaisi myös lämmöntuottoon?
onko kellään kokemuksia?
tässä etsitään tekosyitä 7mm elementeille....................
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
liian monta subarua..
[Esittäisin saman kysymyksen
Miksi rullia pitää pyöritellä lainkaan,samassa asennossa kesät talvet,noin suurin piirtein. Kesällä tulee kylmää ja talvella kuumaa. Ellei tosiaankaan tule kuumaa kylmässä autossa vaikkei olisi "täysilläkään",silloin jotain hämminkiä. Täysin kuumaa tulee vaikka olisi suht pienelläkin lämmöllä nuo rullat,kunnes asetettu sisälämpötila on saavutettu.
[/quote]
Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.
[/quote]
Näinhän se menee,vaimot tuntuu ruuvailevan niitä herkemmin,mutta missä ovat termostaattien tuntoelimet?,ei kai vaan ilmakanavassa säätämässä puhallusilman lämpötilaa,en tuota tiedä
,kertokaapa joku tietoviisas,jos näin on,vaimothan on
eivoiolla, oikeassa..
[/quote]
Ei ole vaimoväki vielä uskonut, ettei niihin tarvihe koskea, jos ei ole omat mieltymykset auton sisälämmön suhteen muuttuneet.
Näinhän se menee,vaimot tuntuu ruuvailevan niitä herkemmin,mutta missä ovat termostaattien tuntoelimet?,ei kai vaan ilmakanavassa säätämässä puhallusilman lämpötilaa,en tuota tiedä
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.






