Kuuluuko flektin pyöriä koko ajan???
Kuuluuko flektin pyöriä koko ajan???
auto on W201 2.3 8v
aamulla huomasin seuraavanlaisen asian.
itselläni on jo jonkin aikaa ollut toi ongelma ett ei auto oikeen tahdo sisältä lämmetä, josta olen jo kirjoittanut toisaalla.
Aamulla auto oli roikassa.
Pakkasta oli semmoset -10 astetta
Laitoin auton käyntiin ja laitoin ite tupakaks ett oottelen tupakka tauon verran ett vähän öljyt notkistuis ja muutenki ikkunat vähän sulais vähäisestä kuurasta.
....no sitten siinä ajattelin että vilkasen konepellin alle huvikseen siin joutessa niin huomasin ett flekti pyöri koko ajan........eikös sen pitäis mennä sitten vasta päälle ku lämmöt nousee tarpeeks korkeelle....että muuten sen ei pitäisi pyöriä......onko näin???
aamulla huomasin seuraavanlaisen asian.
itselläni on jo jonkin aikaa ollut toi ongelma ett ei auto oikeen tahdo sisältä lämmetä, josta olen jo kirjoittanut toisaalla.
Aamulla auto oli roikassa.
Pakkasta oli semmoset -10 astetta
Laitoin auton käyntiin ja laitoin ite tupakaks ett oottelen tupakka tauon verran ett vähän öljyt notkistuis ja muutenki ikkunat vähän sulais vähäisestä kuurasta.
....no sitten siinä ajattelin että vilkasen konepellin alle huvikseen siin joutessa niin huomasin ett flekti pyöri koko ajan........eikös sen pitäis mennä sitten vasta päälle ku lämmöt nousee tarpeeks korkeelle....että muuten sen ei pitäisi pyöriä......onko näin???
Flektin kuuluu pyöriä kevyellä kosketuksella jatkuvasti, eli kuitenkin niin että voit esim. kädellä sen pysäyttää. Sähkömagneettiohjattu flekti lyö kiinni 103 asteessa, anturi venttiilikopan etureunassa, silloin ei laiteta sormia väliin. 
Jos sisätilat ei meinaa lämmetä... oletko tarkistanut
-jäähdytysnesteen laadun ja määrän
-termostaatin
-jäähdytysjärjestelmän kierron
-puhaltimen kunnon
Kuinka pitkän ajon jälkeen veden lämmöt on mittarin mukaan normaalit? (78-87 astetta)

Jos sisätilat ei meinaa lämmetä... oletko tarkistanut
-jäähdytysnesteen laadun ja määrän
-termostaatin
-jäähdytysjärjestelmän kierron
-puhaltimen kunnon
Kuinka pitkän ajon jälkeen veden lämmöt on mittarin mukaan normaalit? (78-87 astetta)
Noista termareista on täällä puhuttu muissakin topikeissa ja monen mielestä eivät ole välttämättä ainakaan tarviketermostaatit kestävää tavaraa. Itse juuri menossa hakemaan Veholta 87° termaria 123:seen. Ostin sieltä kun ei ollut kuin 22 e ja risat. Josko sitten tulisi hyvälaatuinen. 

S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
Termariaiheesta sen verran että voiko termostaattikotelo olla osasyyllinen vaikka termari oiski toimiva.. Joskus kuullu jotai semmosta et koteloki vois aiheuttaa termarin toimimattomuutta..? Eli kannattas mahollisesti vaihtaa molemmat? Ite just kattelin hintoja ku omassaki lämpövajausta niin kotelo makso jotai parikymppiä.
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Kyllä kylmä viimakin jäähdyttää konetta jo niin paljon että siinä ei termarin vaihto välttämättä auta. Jos on flekti joka menee sähkömagneetilla kiinni niin sen pitää mennä kangelle vasta kun lämpökytkin antaa kelalle virtaa, eli sen ei pidä pyöriä täysillä koko aikaa.
Visco nyt ei sitten oikeen pakkaseen sovellu, kun viima pidentää koneen lämpenemistä >> polttoaineenkulutus kasvaa...
Harvoja autoja on suunniteltu koviin pakkasiin -20 ja siitä alas.
Visco nyt ei sitten oikeen pakkaseen sovellu, kun viima pidentää koneen lämpenemistä >> polttoaineenkulutus kasvaa...
Harvoja autoja on suunniteltu koviin pakkasiin -20 ja siitä alas.
mitenkäs vois tarkistaa että "kulkuset" toimii niin kuin kuuluu toimia.
onko kellään siihen mitään niksiä miten sen vois tarkistaa.
ja sit viel sellanen ett yheltä tyypiltä kuulin myös sellasta ett noissa saksasta tuoduissa autoissa ois pienempi lämppärinkenno kuin suomiautoissa?
voiko olla mahdollista.
onko kellään siihen mitään niksiä miten sen vois tarkistaa.
ja sit viel sellanen ett yheltä tyypiltä kuulin myös sellasta ett noissa saksasta tuoduissa autoissa ois pienempi lämppärinkenno kuin suomiautoissa?
voiko olla mahdollista.
Eiköhän nuo kulkuset pitäis olla auki kun ei ole sähköä/ piuhat irti.Sumppi kirjoitti:mitenkäs vois tarkistaa että "kulkuset" toimii niin kuin kuuluu toimia.
onko kellään siihen mitään niksiä miten sen vois tarkistaa.
ja sit viel sellanen ett yheltä tyypiltä kuulin myös sellasta ett noissa saksasta tuoduissa autoissa ois pienempi lämppärinkenno kuin suomiautoissa?
voiko olla mahdollista.
Meidän -92 250D on aika lämpöinen ainakin (tuotu Itzehoesta Pohjois-Saksasta),enpä usko,että eroaa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.