Hooh, olen lykännyt ketjun tekoa jo kauan ja unohtnutkin asian jo muutamaan kertaan, mutta nyt ajattelin sitten kysyä.
Eli ässässä on pari ruuvinreikää keskikonsolissa, vänkärin puolella vähän radioa ylempänä. Luultavasti siinä on ollut kännykkäteline/sisäpuhelin. Sisäpuhelinta puoltaa e, että autossa on kaksi antennia-
Npä ajattelinkin, että olisi mukava laittaa siihen sisäpuhelin, ellei homma liian vaikea ole/mahdoton.
Eli mistä voisi saada vanhan autopuhelimen, mieluiten ässässä olleen ja miten se yhdistetään ja minne? Autossa on kaksi antennia, katolla takana keskellä, lyhyt antenni ja sitten radiolle.
¨Ässään sisäpuhelin?
¨Ässään sisäpuhelin?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: ¨Ässään sisäpuhelin?
Hou hou, minulla oli tuo puhelimen antennireikä takapaksissa mutta hitsattiin umpeen kylkimaalauksen yhteydessä. Luulen että sisäpuhelimesta ei ollut kyse vaan autopuhelimesta. Silloin (ennen) nääs kun ne oli/saattoi olla kiinteäksi asennettuja, ja se luurin pidike oli ruuvattu siihen konsoliin.Ere866 kirjoitti: Eli ässässä on pari ruuvinreikää keskikonsolissa, vänkärin puolella vähän radioa ylempänä. Luultavasti siinä on ollut kännykkäteline/sisäpuhelin. Sisäpuhelinta puoltaa e, että autossa on kaksi antennia-
Mielestäni jos haluat alkuperäisen tyylisen niin hommaa HandsFree sarja kännykällesi, jonka ns. kylmän luurin pidike laitetaan niihin entisten reikien kohdille ja se kännykkä piiloon johonkin .
Ei taida enää ne analoogiset verkot pelittää...jos meinaa vaikka museomielessä sellaisen kiinteän meinaisi asentaa. Nokian museosta voisi kysellä...no asiaakin sen verran että olikohan sen puhelimen keskusyksikkö siellä oikeassa takakontin kaukalossa - sieltä meinaan hitsattiin mulla kolme ruuvinreikää umpeen samassa yhteydessä.
Mele Kalikimaka!
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
[quote="Ere866"]Niin, siis jotain tähän tyyliin tarkoitin.
Tuossa samalla korkeudella minulla ne reiät on. Mikä tuon foonin tarkoitus on ollut? Siis sillä pystyi puhumaan liikepuheluita nkö?
Kyllä tuo on NMT 450 tai 900 luuri,eipä ole enää noille verkkoja eli käyttökelvottomia ovat,itse Radio-osa piilotettiin useimmiten jonnekin taakse,siinä ei ollut käyttäjälle näpelöitäviä osia.
Jos haluat museomielessä tuollaisen luurin,taitaa noita olla minulla tallessa,ainakin Benefon Forteen,joka on jotakuinkin samannäköinen kuin kuvan olisikohan se Siemens.
Tuossa samalla korkeudella minulla ne reiät on. Mikä tuon foonin tarkoitus on ollut? Siis sillä pystyi puhumaan liikepuheluita nkö?
Kyllä tuo on NMT 450 tai 900 luuri,eipä ole enää noille verkkoja eli käyttökelvottomia ovat,itse Radio-osa piilotettiin useimmiten jonnekin taakse,siinä ei ollut käyttäjälle näpelöitäviä osia.
Jos haluat museomielessä tuollaisen luurin,taitaa noita olla minulla tallessa,ainakin Benefon Forteen,joka on jotakuinkin samannäköinen kuin kuvan olisikohan se Siemens.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.