Koodi 563: vahvistetut penkit

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Koodi 563: vahvistetut penkit

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Moi,

Ok, ehkä miljoonas kysely auton X varustelukoodin Y merkityksestä, mutta nämä vaan ainakin allekirjoittanutta kiinnostavat. Vin Diesel kertoi autostani seuraavaa:

563 front seats, left and right, reinforced (с 01.04.1970)

Onko tuo vain jonkun uudemman penkin esittely ja kaikissa sama koodi (haulla ei löytynyt 563:a mersuforumilta ainakaan) vai onko joku superraskas Horst tilannut itselleen ja Giselalle tukevammat jakkarat? VIN-dekooderi muuten väittää tankkia 70-litraiseksi, vaikka kyseessä on 90-litrainen. Onko isompi tankki ollut joskus jotenkin automaattisesti napsahtava optio, samoin kuin vaihteistoöljyn jäähdytin peräkoukun ja ilmastoinnin kaverina?
W124 300 Turbodiesel -92
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14210
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tervehdys,

kyseessä on nimenomaan vahvistettu istuin, sen sai lisävarusteena (Suomeen 1994 +500 mk/puoli). Sitä, kuinka vahvistus on toteutettu, en tiedä. Ei kuitenkaan mikään "2. sarjan penkki".

Isompi tankki oli vakiona V8-malleissa (mahd. myös 320 E/E 320).
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Timo L. kirjoitti:Tervehdys,

kyseessä on nimenomaan vahvistettu istuin, sen sai lisävarusteena (Suomeen 1994 +500 mk/puoli). Sitä, kuinka vahvistus on toteutettu, en tiedä. Ei kuitenkaan mikään "2. sarjan penkki".

Isompi tankki oli vakiona V8-malleissa (mahd. myös 320 E/E 320).
Arvasinkin melkein kuka vastaa :) Kiitokset tiedoista! Ihan jämäkkä on penkki ollutkin, kai se on jotain 160 kg sakemannia kuskannut ja hyvin jaksaa puolet pienemmänkin sitten. Mikä lie ollut tilausperuste.

Jatketaanpa kyselyä: onko jytkyakku ollut dieseleissä vakiona?

673 high-capacity battery
W124 300 Turbodiesel -92
Avatar
Jani Haataja
Mersumies
Mersumies
Viestit: 588
Liittynyt: Ti 09.12.2003 10:23
Paikkakunta: Eura
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jani Haataja »

High kapasity battery on ollut kaikissa uutena suomeen tuoduissa vakio-optio, ainakin W123 diisseleissä, muista en ole varma.
Vaihteistoöljyn lauhdutin taas on aina automaattivaihteiston mukana kulkenut, itseltänikin sellainen löytyy vaikka automaattilaatikko onkin kadonnut vuosien varrella...
MB W124 230EA 1986
Audi 100 2.0 1986

Ex MB:
W201 190D -84
W123 300D -81
W123 240D -79
W123 220D -78
W124 200D -88
W123 300D -85

http://w123club.digitalfinland.net/
http://sekuvain.com
Avatar
j.s.lehti.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 915
Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
Paikkakunta: salo

Vahvistettu penkki

Viesti Kirjoittaja j.s.lehti. »

Kyllä sitä sai vahvistettua penkkiä hetken aikaa ja se oli toteutettu sillä tavalla. Että se jousitus oli sen pohja aukon päällä muutama sik sak jousi ja loppu oli paksu istuimen muotoinen tukeva tyyny.. Joka oli tosiaan hyvän tuntunen ja varmaan kestävä mutta ei niitä tullut kuin pienen aikaa niin se muuttui takaisin vanhaan jousitukseen tosin siellä on pari lisäjousta poikittain että kyllä se vähän vahvempi on kuin alkujaan mutta kyllä se tyynyhomma olisi ollut paras mutta se siitä Sillä INSINÖÖRI on viisas Ei se yhrestä verhoilijasta auta!!!!
Vastaa Viestiin