300CEa 12V jatkokertomus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

300CEa 12V jatkokertomus

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Elikkä uusi sekä Mersun omistamisessa, että tällä foorumilla. Aikaisemmin on alla ollut muita saksalaisia, jenkkejä ja pari hairahdusta Japanin suuntaan, taisi yksi brittikin olla. Parilla kolmella eri autofoorumillakin on tullut pyörittyä. Eilen tuli sitten hankittua itselle joululahjaksi :D tavattoman siisti M-B 300CE vuosimallia 89. Saksasta tuotu kai 2003 ja sitten vaikuttanut tuolla Riihimäen / Hämeenlinnan suunnalla. Autoliikkeestä hain, kun ottivat Chevyn vaihdossa.

Elikkä Hyvää Joulua kaikille oli vain tarkoitus toivottaa!

Samalla kysyn pari kysymystä. (Ja kyllä koitin haulla ja jos koette, että näitä on kysytty ja vastattu loputtomasti, niin älkää vastatko, etsin lisää haulla.)

1.) Käykö tuon M103 mottiin 95E vai pitääkö olla 98E?
2.) Saako luistoneston pois päältä?
3.) Miten toimii käytännössä ns. Lumiketjukytkin? Suomalainen ohjekirja ei vähemmän yllättävästi kerro siitä mitään.

Auto on siis 3.0i Coupe, automaatilla ja tajuttomalla määrällä erilaisia hilavitkuttimia.

Muuttelin tuon otsikon kuvaavammaksi.
Viimeksi muokannut Tenox, Ti 21.03.2006 05:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-A-J-
Avatar
kleitos
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Pe 25.03.2005 17:48
Paikkakunta: Nummela

Re: Onnellinen uusi Mersun omistaja.

Viesti Kirjoittaja kleitos »

Tenox kirjoitti:Elikkä uusi sekä Mersun omistamisessa, että tällä foorumilla. Aikaisemmin on alla ollut muita saksalaisia, jenkkejä ja pari hairahdusta Japanin suuntaan, taisi yksi brittikin olla. Parilla kolmella eri autofoorumillakin on tullut pyörittyä. Eilen tuli sitten hankittua itselle joululahjaksi :D tavattoman siisti M-B 300CE vuosimallia 89. Saksasta tuotu kai 2003 ja sitten vaikuttanut tuolla Riihimäen / Hämeenlinnan suunnalla. Autoliikkeestä hain, kun ottivat Chevyn vaihdossa.

Elikkä Hyvää Joulua kaikille oli vain tarkoitus toivottaa!

Samalla kysyn pari kysymystä. (Ja kyllä koitin haulla ja jos koette, että näitä on kysytty ja vastattu loputtomasti, niin älkää vastatko, etsin lisää haulla.)

1.) Käykö tuon M103 mottiin 95E vai pitääkö olla 98E?
2.) Saako luistoneston pois päältä?
3.) Miten toimii käytännössä ns. Lumiketjukytkin? Suomalainen ohjekirja ei vähemmän yllättävästi kerro siitä mitään.

Auto on siis 3.0i Coupe, automaatilla ja tajuttomalla määrällä erilaisia hilavitkuttimia.
:lol: Tervetuloa foorumille ja onnea uudelle hienolle pelille :lol: 1) Molemmat oktaani arvot käyvät, ehkä ysikasilla hiukan paremmin tehoa :roll: 2-3) Eikös juuri tuosta lumiketjukatkaisimesta saa luistoneston pois päältä, ellei kojetaulussa ole erillistä ASD tai ASR tunnuksella varustettua katkaisinta :roll: Tuossa linkki mistä saa hyvin tietoa alustanumeron syöttämällä http://www.mbclub.ru/?lng=eng
mopo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ti 22.11.2005 11:22
Paikkakunta: piiru iästä läntheen

Viesti Kirjoittaja mopo »

Onnea autolle ja tervetuloa foorumille vääntämään.mopo
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Onnellinen uusi Mersun omistaja.

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

kleitos kirjoitti:
Tenox kirjoitti: 3.) Miten toimii käytännössä ns. Lumiketjukytkin? Suomalainen ohjekirja ei vähemmän yllättävästi kerro siitä mitään.
: 2-3) Eikös juuri tuosta lumiketjukatkaisimesta saa luistoneston pois päältä, ellei kojetaulussa ole erillistä ASD tai ASR tunnuksella varustettua katkaisinta
Autossasi on siis ASR. Sitä ei varsinaisesti kytkimestä saa pois päältä. Lumiketjukytkin sallii siitä painettaessa hieman enemmän luistoa, eli ASR ei puutu peliin heti luiston ilmaannuttua. Tällöin esim. auton heijaaminen kinoksesta onnistuu paremmin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Onnea vaan, joulupukki teki kunnon hankinnan.
Yksi mukavimmista autoista mitä maa päällään kantaa :wink:
MB W210 200cdi -01
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Onnea komean kulkineen johdosta!
Minkäs värinen peli on kyseessä, jos täällä päin on vaikuttanut?
Näissä vehkeissä tosiaan nauttii kyydistä keleillä kuin keleillä, pidetäänhän sitten coupet kunnossa eikös juu? :wink:
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Tomi S. kirjoitti:Onnea komean kulkineen johdosta!
Minkäs värinen peli on kyseessä, jos täällä päin on vaikuttanut?
Näissä vehkeissä tosiaan nauttii kyydistä keleillä kuin keleillä, pidetäänhän sitten coupet kunnossa eikös juu? :wink:
Hopeanharmaahan tuo on. 2003-2005 käsittääkseni ollut sielläpäin. Mustalla nahkasisustalla. Sen mitä nyt olen ajanut eilen ja tänään, niin tuosta voi kyllä tulla pysyväishankinta.. Aika kiva auto. 8)
Viimeksi muokannut Tenox, La 07.01.2006 15:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-A-J-
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Re: Onnellinen uusi Mersun omistaja.

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Timo L. kirjoitti: Autossasi on siis ASR. Sitä ei varsinaisesti kytkimestä saa pois päältä. Lumiketjukytkin sallii siitä painettaessa hieman enemmän luistoa, eli ASR ei puutu peliin heti luiston ilmaannuttua. Tällöin esim. auton heijaaminen kinoksesta onnistuu paremmin.
Joo, ASR tuossa näyttää tilauslomakkeessa seisovan. Aika vähän tuo lumiketjukytkin vaikuttaa. Noh, pitää sitten vain tyytyä siihen, ettei herrasmiesautolla yksinkertaisesti leikitä ja sladitella. :(


Millaisiin kulutusarvoihin olette noilla 12v Coupeilla päässeet? Netin kautta keskikulutusarvioksi sain 11l / 100km, mikä olisi aika kohtuullinen. Edellinen auto vei 15 ja kesäauto 24 sadalla.
-A-J-
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: Onnellinen uusi Mersun omistaja.

Viesti Kirjoittaja Matti R »

Tenox kirjoitti:Samalla kysyn pari kysymystä. (Ja kyllä koitin haulla ja jos koette, että näitä on kysytty ja vastattu loputtomasti, niin älkää vastatko, etsin lisää haulla.)

1.) Käykö tuon M103 mottiin 95E vai pitääkö olla 98E?
Onnittelut hienon auton hankinnasta!
EIkös konehuoneen puolelta löydy se pyöriteltävä namiskeli joka väännetään N- tai S-asentoon käytettävän oktaaniluvun mukaan?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Tomi S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1417
Liittynyt: Ma 13.09.2004 11:24
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tomi S. »

Käytetään sitä 98:a ja pidetään se "namiskuukkeli" sieltä konehuoneesta S:llä.

Kulutus on mulla ollu kaupungissa 15 ja maantiellä 8 litran tietämissä per 100km.

Tutunnäköinen on auto, on tullut vastaan täällä useampaan otteeseen.
MB EQC 400 4matic Edition AMG
MB 320 CE Sportline (C124)
MB Vito 111cdi (W447)
Ducati Diavel Dark

ex: S205 C63 AMG 2016, W176 A180 cdi AMG Styling 2013, C238 E220d Business AMG 2018, SL500 1994, E63 AMG 2011, E350cdi 2010, E300TDT 1998, 190E 2.3-16 1985, E300TDT 1997, 300CE 1988, 190E 2.5-16 1989
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Tomi S. kirjoitti:Käytetään sitä 98:a ja pidetään se "namiskuukkeli" sieltä konehuoneesta S:llä.
Miksi?

Pitää huomenna katsoa missä asennossa moinen kuukkeli on, kunhan sen löydän. Millaisiin oktaanilukuihin tarkalleen nuo eri asennot on tarkoitettu? Tankissa on joka tapauksessa 95E:tä ja auto käy ja kukkuu hienosti. Millaisia oireita tulee jos oktaaniluku ei ole tarpeeksi iso?

EDIT: Käväisin Nesteen sivuilla ja tein täällä haun ja sain seuraavanlaista faktaa (?) kerättyä asian tiimoilta:

Nesteen mukaan 95E käy kaikkiin Mersun katalysaattorimalleihin, myös 300e malleihin 85-> katiton '85 vuoden 300e taas vaatii 98E bensaa.

http://www.neste.fi/sivukartta.aspx?pat ... 881%3B2882 ja tuolta bensiinin valintaopas (pdf).

Samaa tuotiin esille fooruminkin keskusteluissa, joskin suositeltiin 98E:tä. Kytkimen asentona kuitenkin käsittääkseni ja foorumin tietoihin nojaten on aina Suomessa pidettävä S:ää. Se on tarkoitettu 95E ja 98E bensoille. N puolestaan Saksan 91E:lle.

Itse ajattelin puolestani tehdä niin, että tankkaan seuraavan tankillisen 98E:tä ja vertaan auton käyttäytymistä nykyiseen. Ellei eroa ole käyttelen pääasiassa 95E:tä ja silloin tällöin 98E:tä. Mikäli ero on huomattava siirryn 98E:hen.

Onkos muuten suosituksia seuraaviin huoltoihin.

1.) Nokkaketju - mikä on suositeltu vaihtoväli ja miten oireilee jos on kulunut?

Edit: Ja hakua taas aikani kuluksi täällä yövuorossa käyttelin ja karkeasti sain sellaisen käsityksen, että 200tkm kohdalla tuon voisi varmuuden vuoksi vaihtaa, vaikka ilmeisesti varsinaista vaihtoaikataulua ei ole. Tämä tarkoittaa siis käytännössä n. vuotta 2010. :shock:

2.) Peräöljyt - suositeltava vaihtoväli

3.) Nokka-akseli - miten oireilee kuluneena?
Edit: Oikeastaan tähänkin löysin haulla vastauksen. Ei välttämättä mitenkään, ehkä naputtaa. Oma kone käy hienosti, tosin tyhjäkäynti vaeltaa hiukan. Eli jään seurantalinjalle.

Moottoriöljyt kannattanee vaihtaa 10tkm välein tai 1x vuosi - kumpi ennen tuleekin ja automaattilootan öljyt ohjekirjan mukaan 30tkm välein. Tuleeko lootaan jokin sihti tahi siivilä tms. mikä kuuluu vaihtaa samassa yhteydessä.

EDIT: Huollon mukaan tulee suodatin.

Auton mukana tuli täydellinen huoltokirja ja auto on huollettu 10tkm välein tähän asti, mutta valitettavasti missään ei lue mitä on huollossa tehty.

Onko muuta huoltojuttua, joka tulisi mieleen tärkeänä. Seuraava huolto on 150tkm kohdalla, eli mun kilometreillä joskus maaliskuussa 2006.

EDIT:
Hemmetin hyvä foorumi tiedonhankintaan ja haku on kätevä kapistus. Ketään ei varmaan haittaa, että kasaan tähän ketjuuni näitä ko. Mersumallin itseä kiinnostavia asioita sitä mukaa kun niitä selvittelen. Oikaistakin saa jos olen jotain väärin käsittänyt.
Viimeksi muokannut Tenox, To 12.01.2006 18:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-A-J-
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Mä en kyllä ainakaan käytä 95E:tä. Kaveri sanoi omista kokemuksista että tehossa on huomattava ero. Mulla omassa ei todellakaan voi käyttää 95E:tä tulee karmeet jälkikäyntiongelmat. Muutenkaan moottori ei kyllä toimi kunnolla. Ohjekirjassaki muistaakseni lukee et 98E:tä pitäis laittaa. Tosin onhan mulla ihan eri moottoriki. :?
W201 (2.0 kaasarin rotjake, jospa tässä sais joku päivä vähän tuota tekniikkapuolta päivitettyä, kun vain aika ja raha on niissä määrissä)
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Sellainen ihmetys tässä heräsi, kun luin noita ohjekirjoja ja tutkin autoani, että olivatko 1989 300CE malliin ASD ja ASR vaihtoehtoiset valinnat, vai saiko molemmat? Nimittäin autossani ei ole mitään mikä kertoisi siitä, että siinä olisi ASD:tä. ASR siinä takuuvarmasti on ja se jopa toimii täysin foorumilla kuvatun kaltaisesti. Pienet luistot systeemi sallii, kun lumiketjukytkin on päällä ja em. lumik. systeemi sammuu 60km/h kohdalla. ASR valo on kojelaudassa alhaalla oikealla (syttyy kun laittaa virran päälle ja sammuu kun auto käynnistyy) ja lisäksi on se keltainen kolmio keskellä nopeusmittaria, joka taas ilmoittaa luistosta.

Eli olenko väärässä jos oletan, että autossani on vain ASR? Vai tuliko ASD vakiona noihin? Mietin vain, että ASD:stä ei tavallaan ole kauheasti hyötyä jos autossa on jo ASR?

Auto käy hienosti ja ilman ylimääräisiä ääniä, laatikko toimii kuten kuuluu, eli E asennossa lähtee aina kakkosella jne. S:llä on ripeämpi ja käyttää ykköstä. Luistonestostakin olen jotenkin oppinut pitämään. Ja autossa KAIKKI toimii! (paitsi digitaalinen ulkolämpömittari.)

EDIT: Jota autossa ei ole.. :roll:

Jo nyt täytyy sanoa, että pidän tästä autosta enemmän kuin mistään aikaisemmasta, kerrankin tuntuu, että kaikki on kuten haluan. :D

EDIT: Oktaanisäädin näytti olevan S asennossa ja pientä tyhjäkäynnin vaeltelua lukuun ottamatta 95E:lläkin toimii hyvin. Koitan kyllä seuraavan tankillisen 98:lla.
Viimeksi muokannut Tenox, Ke 15.11.2006 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-A-J-
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

ASR- on hyvä. 8) Vaimokin pärjää aivan missä vaan.
- ASD ja ASR ei ole koskaan samassa autossa. ASR on ollut kalliimpi systeemi aikoinaan.
250TD -86, 260E LANG -90
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

romu kirjoitti:ASD ja ASR ei ole koskaan samassa autossa. ASR on ollut kalliimpi systeemi aikoinaan.
Näin epäilinkin. Kiitos varmistuksesta.
-A-J-
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tenox kirjoitti:
romu kirjoitti:ASD ja ASR ei ole koskaan samassa autossa. ASR on ollut kalliimpi systeemi aikoinaan.
Näin epäilinkin. Kiitos varmistuksesta.
Systeemien tärkein ero on, että siinä missä ASD on pelkkä automaattisesti kytkeytyvä tasauspyörästön lukko, ASR rajoittaa jarrujen lisäksi myös moottorin tehoa elektronisesti. Molemmat tulivat saataville n. vuonna 1987 Mercedes-Benzin ajodynaamisen turvallisuuspaketin muodossa (ABS, ASD, ASR, 4Matic). Mutta tämän varmaan tiesitkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Timo L. kirjoitti: Mutta tämän varmaan tiesitkin.
Enpä tiennyt, kiitos tiedoista.

Ihmettelin autoa ostaessa, miten paljon on tuollaisia uudelta kalskahtavia varusteita noin vanhassa autossa. Mersuissa on näemmä aika aikaisessa vaiheessa noita ruvennut tulemaan. ABS, ASR, 2x Airbag yms.
-A-J-
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Hihhih, oletkos kuullut koskaan lausetta: maailma tarvitsee esikuvia. :D
Tenox kirjoitti: Ihmettelin autoa ostaessa, miten paljon on tuollaisia uudelta kalskahtavia varusteita noin vanhassa autossa. Mersuissa on näemmä aika aikaisessa vaiheessa noita ruvennut tulemaan. ABS, ASR, 2x Airbag yms.
Ex monta W-kirjainta.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Joo, ensimmäisenä sarjavalmisteisesti silloin joskus aikanaan. Ja absithan tuli jo eri vuosikymmenellä optiolistoille.
Timo L. kirjoitti: Molemmat tulivat saataville n. vuonna 1987 Mercedes-Benzin ajodynaamisen turvallisuuspaketin muodossa (ABS, ASD, ASR, 4Matic)
Eikös se ASD ollut alusta alkaen 1984 saatavana? Olen ajanut ASD:llä varustettua kasivitosta.

EDIT: Ei kun se lavetti olikin kasikutonen :lol:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

No niin tietäjät. Utelen sellaista, että mikäs systeemi siellä on tuon c200 cdi perämurikassa, kun tuon luistoneston (ASR) kytkee pois päältä, niin ei rajoita kierroksia ja tarvittaissa rillakin jauhaa.Takapyörät vetävät kuitenkin yhtämatkaa. Sama homma, kun takapyörät ilmassa ja pyörität toista rengasta, niin toinenkin pyörii samaan suuntaan. Jotenka siellähän täytyy olla ASD systeemi. Samaten silloin vilkkuu kolmio mittaristossa, mutta ei rajoita kierroksia. Ei ymmärrä, jos ei ole molempia yhtaikaa samassa autossa siis ASR+ASD vai onko siinä tuossa farkussa kaikesta huolimatta sittenkin ESP, kun on uuden vuosimallin sarjaa vaikka onkin W202 vm. 2000 . Kojelaudassa lukee merkkivalossa ASR, mutta siellä ABS jarrusysteemeissä tarrassa lukee taas ABS/ESP. Olen pihalla, kuin lumiukko. :shock:
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Tenox kirjoitti:Ihmettelin autoa ostaessa, miten paljon on tuollaisia uudelta kalskahtavia varusteita noin vanhassa autossa. Mersuissa on näemmä aika aikaisessa vaiheessa noita ruvennut tulemaan. ABS, ASR, 2x Airbag yms.
Mersu onkin ollut muita 10v edellä :)
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

petri.n kirjoitti:No niin tietäjät. Utelen sellaista, että mikäs systeemi siellä on tuon c200 cdi perämurikassa, kun tuon luistoneston (ASR) kytkee pois päältä, niin ei rajoita kierroksia ja tarvittaissa rillakin jauhaa.Takapyörät vetävät kuitenkin yhtämatkaa. Sama homma, kun takapyörät ilmassa ja pyörität toista rengasta, niin toinenkin pyörii samaan suuntaan. Jotenka siellähän täytyy olla ASD systeemi. Samaten silloin vilkkuu kolmio mittaristossa, mutta ei rajoita kierroksia. Ei ymmärrä, jos ei ole molempia yhtaikaa samassa autossa siis ASR+ASD vai onko siinä tuossa farkussa kaikesta huolimatta sittenkin ESP, kun on uuden vuosimallin sarjaa vaikka onkin W202 vm. 2000 . Kojelaudassa lukee merkkivalossa ASR, mutta siellä ABS jarrusysteemeissä tarrassa lukee taas ABS/ESP. Olen pihalla, kuin lumiukko. :shock:
- Kait siellä normaali kitkalukko voi olla. ASD on eri systeemi.
- Miksei se kokonaisuus voisi olla esp myös, en tiedä noista vuosimalleista.
Viimeksi muokannut romu, Ma 26.12.2005 14:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Kyllä on ilo lukea Tenoxin hyvää mieltä uudesta autosta. On kyllä niin vahva samaistuminen miehen tunteisiin, siitä kun itse ostin ton isännän liikuttimen. Tervetuloa vaan joukkoon!
Varmasti ajomukavuutta pelissä piisaa, kun on vielä madaltamaton, mutta ei se sarjallakaan kovin epämukavaksi tule. Mulla on KW alusta ja meno on siltikin miellyttävän pehmeää. Kesällä sitten huomaa sporttialustan toiminnan paremmin.
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

ISÄNTÄ kirjoitti:Varmasti ajomukavuutta pelissä piisaa, kun on vielä madaltamaton, mutta ei se sarjallakaan kovin epämukavaksi tule.
Mulla on tässä ensimmäisen omistusviikon aikana tullut sellainen hullu ajatus mieleen, että josko pitäisi tuon vanteita lukuun ottamatta täysin originaalina, kun se kerran ehjä sellainen on. Eli ei mitään tuunausta ulkokuoreen, ei edes kirkkaita vilkkuja tms. Ei alustasarjaa jne. Ainoastaan soittimen ajattelin vaihtaa ja kesäksi tuohon on 16" alut, joihin täytyy renkaat ostella. Soitin on jo nyt ei orkkis, joten se ei asiaa hetkauta ja jos joskus haluan originaalit alut tuohon, niin sitten pitää moiset ostaa.

On vaan niin nätti noinkin ja taitaa olla harvinaisempaa tuollainen orkkistyylin ylläpito näinä päivinä.
-A-J-
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Tenox kirjoitti:On vaan niin nätti noinkin ja taitaa olla harvinaisempaa tuollainen orkkistyylin ylläpito näinä päivinä.

Oikein hyvä idea, keltavilkkuiset yksilöt erottuvat nykyään hienosti massasta 8)
230 C 1978
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1515
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tenox kirjoitti:On vaan niin nätti noinkin ja taitaa olla harvinaisempaa tuollainen orkkistyylin ylläpito näinä päivinä.
Kannatan myös orkkistyyliä! 8)
1991 420 SE
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Erittäin kunnioitettavaa toimintaa.. Ei noita alkuperäsiä paljoa vastaan tule. Jossain autoliikkeessä pakilassa oli samanmoinen myynnissä kesällä. Mittarissa oli jtn 40t ja oli kyllä, kuin pakasta vedetty. Mahtavan näköinen. Melkein pystyi kuvittelemaan itsensä vuoteen 90 tai jotain.
Mulla olis muuten omastani jäänyt beccerin kasettisoitin, jos kiinnostaa.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Wikke kirjoitti: Kannatan myös orkkistyyliä! 8)
<--- 8)
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Luomu on ihan jees... :wink:
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Kävinpä ostamassa yhden tunkinreiän suojamuovin (maalaamaton 13e) ja iski sellainen ongelma, että tuohon muovihelmaanhan ei ole sitten minkäänlaista värikoodia... Elikkä vertailemalla ja arvailemalla lienee pakko maali ostaa?
-A-J-
Vastaa Viestiin