Oudoimmat viat Mersussasi??????

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Oudoimmat viat Mersussasi??????

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Itse olen törmännyt peräti kahteen outoon vikaan vuosien saatossa, joita
ei heti varmastikkaan korjaamossa olisi osattu etsiä oikeasta paikasta.

1. Ensimmäisen mersuni ( W123 250 autom. -78) alkoi yhtä äkkiä savuttamaan valkoista savua pakoputkesta. Ensin ajattelin että "p****le", kansipahvi meni ja kone "polttaa" syylarin nesteet. Ei muuta kuin auto
tien pientareelle ja käsi pakoputken eteen ja sitten haistamaan kättä. Ei haissut makealle, vaan öljylle ( moottoriöljyn savu on sinistä, ei valkoista!!! ).
Joten matkan jatkaminen jäi haaveeksi. Hinurilla kotipihalle ja vian etsiminen alkoi. Usean tunnin etsimisen jälkeen, huomasin katsoa Automaatilaatikon öljytikkua, ja kas kummaa, öljyn pinta oli mystisesti vajennut selvästi. Eli vika liittyy jotenkin vaihdelaatikon öljyyn. titkin laatikon yhteyttä moottoriiin, ja ainoaksi mahdolliseksi yhteydeksi jäi laatikonalipaine kellon letku, joka meni pakosarjaan..........Vikana oli rikkoutunut alipainekellon kalvo, jolloin kone imi laatikon öljyä letkua pitkin ja poltti sen.

2. Viimeeisin kummajainen oli, kun ihmettelin, mihin C126 560SEC:n jäähdyttimen neste katoaa ( noin 1 litra päivässä )......... Kone ei savuta eikä neste sekoitu moottoriöljyyn, eikä auto laske "alleen". eikä lämppärinkään kenno vuoda sisään. Viikon päivittäisen nesteen lisäämisen jälkeen huomasin kumman ilmiön, pissapojan säiliön nesteen pinta ei vajene, vaikka sitä käyttää päivittäin. Säiliötä tutkiessa huomasin että pissapojan nesteppä "maistuu" makealle, eli se ei olekkaan pelkästään pesuainetta, vaan siinähän onkin myös pakkasnestettä........Vikana oli vuotava pissapojan säiliön alumiininen lämmitys kierrukka, jonka sisällä kulkee jäähdyttimen neste, reikä oli juuri ja juuri 1mm kokoinen.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

w124: se perhanan sammuneen valon varoitusvalo elää ihan omaa elämäänsä, vilkkuu milloin mitenkin, vaikka näyttää kyllä heti jos valo oikeasti rikki->eli palaa herkeämättä.

tänään aamulla huomasin uuden ominaisuuden tuossa, laitoin takalasin lämmittimen päälle ja samalla se valo sammuu/syttyy :roll:
Avatar
tupis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 676
Liittynyt: Su 20.04.2003 21:58
Paikkakunta: JNS

Viesti Kirjoittaja tupis »

W124 kerran huomasin kun nuo lämpösäätimen valot olivat pimeät ja siinä ihmettelemään , missä vika. :roll:
Polttimot uudet , eikä edellisenä päivänä ollut mitään vikaa polttimoissa.
seuraavana päivänä kaikki taas toimi niinkuin ennenkin.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

tupis kirjoitti:W124 kerran huomasin kun nuo lämpösäätimen valot olivat pimeät ja siinä ihmettelemään , missä vika. :roll:
Polttimot uudet , eikä edellisenä päivänä ollut mitään vikaa polttimoissa.
seuraavana päivänä kaikki taas toimi niinkuin ennenkin.

mallivika, niitä kun koputtelee niin johan toimii :wink: sama homma w201
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Hmmh. Aika usein kaikki mystiset häiriöt selittyvät kyllä sillä, että väärään väliin on pesiytynyt lunta/kuraa/muuta saastaa tai kosteutta.

Vielä on toki selvittämättä mm. W201:n alipainemittari, joka ei eräänä aamuna lähtenytkään toimimaan, vaan neula osoitti punaiselle koko ajan. Ihme ja kumma, pissapojan käytttäminen herätti neulan eloon ja se toimi loppupäivän kunnialla. Sama toistui muutaman kerran, aina lasin peseminen sai aikaan sen että viisari alkoi valua pois punaiselta ja totella taas kaasupolkimen liikkeitä. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Öljynpaineen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Kun kaartaa kunnon vauhdilla vasemmalle niin öljynpaineen varoitusvalo syttyy, oikealle voi kaartaa vaikka millaisilla G-voimilla muttei syty ikinä. Taitaa yliherkkä anturi sijaita koneen vasemmalla puolella...

Asensin etukaiuttimet ja mittaristo oli irti kun vedin hifipiuhoja woofereille (orggispaikalla kojelaudassa W124). Sain homman valmiiksi ja mittarinvalot eivät toimineet vaan joitakin varoitusvaloja paloi. Oli joku himmeä maadoitusongelma, vieläkään en ole varma miten homma korjaantui mutta irroitettuani mittariston pari kertaa se loppui. Eikä ole palannut vaikka mittari on ollut irti useamman kerran, viimeksi kk sitten ku nvaihdoin mittarinvaijerin.

Kyllä kai näitä henkimaailman juttuja autoihinkin tulee...

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Re: Oudoimmat viat Mersussasi??????

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

adenauer300 kirjoitti:2. Viimeeisin kummajainen oli, kun ihmettelin, mihin C126 560SEC:n jäähdyttimen neste katoaa ( noin 1 litra päivässä )......... Kone ei savuta eikä neste sekoitu moottoriöljyyn, eikä auto laske "alleen". eikä lämppärinkään kenno vuoda sisään. Viikon päivittäisen nesteen lisäämisen jälkeen huomasin kumman ilmiön, pissapojan säiliön nesteen pinta ei vajene, vaikka sitä käyttää päivittäin. Säiliötä tutkiessa huomasin että pissapojan nesteppä "maistuu" makealle, eli se ei olekkaan pelkästään pesuainetta, vaan siinähän onkin myös pakkasnestettä........Vikana oli vuotava pissapojan säiliön alumiininen lämmitys kierrukka, jonka sisällä kulkee jäähdyttimen neste, reikä oli juuri ja juuri 1mm kokoinen.
Kas, kas.....Jollekkin muullekkin on käynyt samanlailla :)
Minullakin pissapojan nesteet muuttui mystisesti viheäksi mömmöksi. Samalla kumpikin pissapojan moottori kai hajosi, sillä enään ei pissapoika toimi. olisko ottanut itteensä kuumasta jäähdytinnesteestä.

Ajattelin muuten laittaa sinne säiliöön uuden kierukan. Pelkän kuparisen putken pätkän kiertämään. Alkuperäisessä on termari, mutta ei se sitä kai tartte...kiertäköön vaan lämmin neste vapaasti. Tarpeeksi lyhyt kierukka, niin ei jäähdytä moottoria liikaa eikä lämmitä pissapojan säiliötä turhan tehokkaasti.
Avatar
Jussi T
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ke 02.07.2003 19:57

Viesti Kirjoittaja Jussi T »

No minulla kummitteli nuo mittarit elikkä öljynpaine,lämpö,polttoaine.Poltti sulakkeen kaksi kertaa puolen tunnin sisään ja tietysti tuli ostettua hanskalokeroon varasulakkeita kourallinen vaan eipä oo polttanut sen jälkeen tietenkään, :roll: mersu on niin hyvä auto että viatkin korjaantuu ittestänsä ainakin jotku :lol:
190D -87
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Pissapojan suuttimet...

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

Jonkinasteinen kummallisuus se oli sekin, kun joitakin vuosia sitten 250D:stä kärähti pissapojan suuttimien lämmitys. Järkyttävä käry ja savu puski sisään, kun sisäilmanotto on siinä vieressä ja puhallin imi savut kabiiniin... :? Hetken jo pelkäsin, että nyt palaa kojelauta jostain sieltä sisältä tms. No, ei muuta kuin virrat pois, pelti pystyyn ja piuhat poikki (+eristys). Eipä ole tullut ongelmia siitä, että nuo suuttimet eivät autossa enää lämpenekään. Onko muilla esiintynyt tällaista ilmiötä?
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14211
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Mystisen vian huomasin taas tänä aamuna. Kotipaikan pihasta kylätielle on n. 200 m ylämäkeä, jonka jälkeen käännytään oikealle, jos mielii ihmisten ilmoille eikä "veskansan" pariin. Juuri tuossa oikealle käännyttäessä olen monesti huomannut, että öljynpainemittari tipahtaa hitaahkosti kakkoseen nousten sieltä kuitenkin heti takaisin kolmoseen. Mielestäni auton seisomisella tätä ennen ei ole merkitystä... ehkä vika esiintyy enemmän auton seistyä pitempään, esim. yön yli. Vaan kesäaikana minusta sitä ei esiintynyt niinkään. Öljyt ovat samanlaiset ympäri vuoden, Mobil 10W40.

Nopeutta tuossa paikassa on ehkä n. 40 km/h. Vaihdekepin ollessa D:llä laatikko voi joskus vaihtaa jo nelosta tuossa samaisessa paikassa, mutta yleensä hitaassa vauhdissa suuremmalle vaihtaminen ei tiputa öljynpainetta.

Heikki Kinnusen laulun sanoin "Eikö olekin mieelenkiintoista..."
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

.

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Day Downhill, mikäli laitat uuden kierukan ilman termaria, laita todellakin lyhyt ( noin 30cm max, muuten käu liian kuumana ja pesuneste haisee ilkeästi nenään.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Timo L. kirjoitti: Juuri tuossa oikealle käännyttäessä olen monesti huomannut, että öljynpainemittari tipahtaa hitaahkosti kakkoseen nousten sieltä kuitenkin heti takaisin kolmoseen. Mielestäni auton seisomisella tätä ennen ei ole merkitystä... ehkä vika esiintyy enemmän auton seistyä pitempään, esim. yön yli. .."
Samaahan tekee M102 meilläkin -- ensin on 200 m tasaista, sitten ylämäki jossa oikealle kaartuva mutka ja juuri mutkassa öp-mittarin viisari tipahtaa kakkoseen -- puoleentoista.
Kerran ilmiö on paikannettu siihen, että öljy oli ihan alamerkissä. Lisäyksen jälkeen oire oli päivän - pari poissa, alkaakseen sitten taas uudestaan. Eipä tuosta näy kummempaa haittaa kuitenkaan olevan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
ADahlber
Valvoja
Valvoja
Viestit: 47
Liittynyt: Ti 18.03.2003 14:27

Viesti Kirjoittaja ADahlber »

epk kirjoitti:w124: se perhanan sammuneen valon varoitusvalo elää ihan omaa elämäänsä, vilkkuu milloin mitenkin, vaikka näyttää kyllä heti jos valo oikeasti rikki->eli palaa herkeämättä.

tänään aamulla huomasin uuden ominaisuuden tuossa, laitoin takalasin lämmittimen päälle ja samalla se valo sammuu/syttyy :roll:
Jep ja samaa vikaa plus vielä että pissapojan nesteen varoitusvalo vilkuu ja sammuu välillä vaikka säiliö olis täys. Anturi on kunossa ja mitään syytä ei siihen löydy. Sen olen huomannut että jotenkin se liitty ajovaloihin koska kun pistää valot päälle niin se syttyy ja jos pistää pitkät päälle niin sammuu.
Todella ärsyttävä kun kaksi varoitusvaloa palaa miten sattuu :x
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

adenauer300 kirjoitti:Day Downhill, mikäli laitat uuden kierukan ilman termaria, laita todellakin lyhyt ( noin 30cm max, muuten käu liian kuumana ja pesuneste haisee ilkeästi nenään.
Juu. Tänään mietin asiaa ja ajattelin laittaa sen vanhan termarin. Jättää termarin molemmille puolille 2cm pätkät ja klemmareilla liittää uusiin putkiin.
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kerran kävi w123:ssa sellainen juttu, että aina kun auton pysäytti, niin hetkenaikaa tuli muovinkäryä, ihan kuin johdoissa olisi eristeet kärynneet. :shock: Syyksi paljastui lopulta pakoputkeen kiinni sulanut muovipussi :lol:

Kesällä taas alkoi oikean takapyörän luota kuulumaan mieletöntä kitinää, kuului sisälle autoon 120:n vauhdissakin. Arvasin mikä on "vialla", pyörä ylös tunkilla ja muutaman kertaa pyöräytti rengasta edestakaisin ja pieni kivi putosi pois jarrukilven ja levyn välistä.
Mutta sitä meteliä ei voi uskoa ennen kuin sen itse kuulee, arvatkaa hävettikö ajaa autolla silloin? Katseenvangitsija joo... :oops:
w115,123,124,126,210 yms.
Avatar
PepeKyy
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 932
Liittynyt: Pe 15.08.2003 19:42
Paikkakunta: Koria

Re: Öljynpaineen varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja PepeKyy »

Henri Junkkala kirjoitti:Kun kaartaa kunnon vauhdilla vasemmalle niin öljynpaineen varoitusvalo syttyy, oikealle voi kaartaa vaikka millaisilla G-voimilla muttei syty ikinä. Taitaa yliherkkä anturi sijaita koneen vasemmalla puolella...
Anturi tosiaan on toisella puolella, öljypohjan kupeessa. Vielä jos sattuu öljyn pinta olemaan lähämpänä tikun alarajaa, ei kaarre nopeuden tarvitse olla edes suuri. :shock:
Ja eikös se anturi ole sen verran tärkeä kapistus, että parempi vähän herkempi ku ei toimi olleskaa. :wink:
Kalusto:
Mersu(ja)

*
Avatar
juha
Mersumies
Mersumies
Viestit: 749
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:18
Paikkakunta: Lahti

lämppärin moottori

Viesti Kirjoittaja juha »

Toissa päivänä ei lämmitylaitteen puhallin pyörinyt millään nopeudella. Nyrkillä kun koputtelin säätöpanelia missä nopeuskatkaisia on niin alkoi puhallin pelittämään. Vika uusiutui saman päivän aikana pari kertaa mutta esim. tänään pelasi ihan ongelmitta...
--
Mercedes Benz 220E
Honda Africa Twin 750

--Rättivaraston hoitaja--
pk62
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 07.10.2003 21:44
Paikkakunta: Pyhäntä

Mystiikkaa

Viesti Kirjoittaja pk62 »

Aina kuitenkin löytyy selitys mystisiinkin ongelmiin. Mulla oli kumma palaneen haju auton sisällä aina kun ajoin vähän lujempaa(MB 250 d 124) Vika selvisi rahalla Vaihdelaatikon laakerit ja stefat n. 100 ekua. Oli särkynyt takapään stefa laatikosta ja öljyt levisi pakoputkelle.
Avatar
takkanen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Ke 29.10.2003 16:35
Paikkakunta: Väylänvarsi

Re: lämppärin moottori

Viesti Kirjoittaja takkanen »

juha kirjoitti:Toissa päivänä ei lämmitylaitteen puhallin pyörinyt millään nopeudella. Nyrkillä kun koputtelin säätöpanelia missä nopeuskatkaisia on niin alkoi puhallin pelittämään. Vika uusiutui saman päivän aikana pari kertaa mutta esim. tänään pelasi ihan ongelmitta...
Kuulostaa siltä, että sinulla on lämmityslaitteen moottori finaalissa. Minulla oli viime jouluna just sama vika 124:ssa. Ei ollut mukava, kun lämppärin moottori meni lopullisesti rikki, (ei enää nyrkillä koputtelu auttanut). Oli Joulun pyhät, pakkasta -30, varaosaliikkeet ja korjaamot kiinni. Suosittelen vaihtamaan hyvän sään aikana.

Jostain täältä varmaan löytyy neuvo, miten lämppärin moottori vaihdetaan. (Sehän vaihtuu konehuoneen puolelta: tuulilasin alalistat pois, pyyhinkoneisto pois ja niin edelleen.) Tunnissa parissa sen vaihtaa melko kätevästi itsekin.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

No liekkö vika, mutta ihmetyttää, kun on viimepäivinä alkanut tuo W210 näyttö valittaa kokoajan ''Lamp defective''. Eli suomeksi ''lamppu viallinen/puutteellinen'' tms. Kaikki ulkolamput toimii sekä sisälamput. Ainoastaan yksi mittarinpolttimo palanut. Liekkö sitä jaksaa valittaa? Ikävää kun joka kerta kun starttaa auton joutuu kuittaamaan tuon näytön.
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

:roll: W201:sen "kickdown" Rele! Ei löydy koko autosta eikä ole paikkaa laittaa minnekkään? :shock:
Etsitty jopa merkkikorjaamolla! :lol: :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Viesti Kirjoittaja Jack »

JoniAskola kirjoitti:No liekkö vika, mutta ihmetyttää, kun on viimepäivinä alkanut tuo W210 näyttö valittaa kokoajan ''Lamp defective''. Eli suomeksi ''lamppu viallinen/puutteellinen'' tms. Kaikki ulkolamput toimii sekä sisälamput. Ainoastaan yksi mittarinpolttimo palanut. Liekkö sitä jaksaa valittaa? Ikävää kun joka kerta kun starttaa auton joutuu kuittaamaan tuon näytön.

Ei se itsediagnoosi järjestelmä tarkasta mittariston polttimoita.

sinuna tarkastaisin vielä takavalot ja rek. kilven valot uudelleen. (sumuvaloja yksi klp,. pakkivaloja 2 kpl )

eli takavaloissahan on kaksi "parkki polttimoa" puolellaan. (ne alimmat )

ja jos en ihan väärin muista niin 210:ssä jonkun takavalon polttimon palaessa, järjestelmä vaihtaa automaattisesta toisen polttimon palamaan.
mutta tästä en nyt mene vannomaan, ulkomuistista kun joutuu kirjoittelemaan =) (riippuu tietenkin vielä vuosimallista jne jne ).


jaahas että minkälaisia vikoja on ollut mersuissa noh tuota :D

no tossa mennä päivänä, tutkin jostain mersusta että miksi sisävalot eivät toimii niiin kuin pitäisi.
siinä sitten testerin kanssa tunnin mietin ja selailin toimintakuvauksia sisävaloille (kyseisessä autossahan on ns "kattoyksikkö" jossa on ajastin jen jne)
ja useasti tämä kattoyksikkö joka hoitaa valojen sammutuksen ja ajastamisen menee rikki.
noh kuitenkin jatkoin propaamista, enkä lähtenyt heti tilaamaan uutta kattoyksikköä.

loppujen lopuksi viaksi selvisi rikki mennyt ovikatkaisin (joka oli vielä uponnut pilarin sisään) :D vikamuistissa ei ollut mitään tähän viittaavaa tietenkään.

että semmosta, se on tämmöstä nykyään tämä autojen laitto.
joskus ihmiset pääsisivät halvemmalla, jos veisivät auton huoltoasemalle laitettavaksi.

tälläisista tapauksistahan ihmisille on jäänyt huono kuva esim kenties VEHOsta, tai muista merkkikorjaamoista.

tyyliin "parin euron katkaisin., ja tunti vian etsintää "

tai vielä parempi " siis ei ole totta, joku pieni liitin oli rikki, ja te etsitte vikaa 5 tuntia ?!!!??! en varmana maksa minä viittä tuntia liittiminen korjaamisesta"

mutta kun se PER*ELEEEN liitinvika ei ole asentajan tiedossa, ennekuin hän etsii sen. :D

jokainen voi varmaan arvata minkälainen homma (jos se on edes mahdollista) etsiä jotain liitin vikaa 211 mersuista vaikka. autoon on työnnetty 5 Km johtoa, sitten duunareiden pitäisi 10 euron tuntipalkalla osata laittaa nämä autot kuntoon ???.

ei voi kun nauraa :D

tähän olisi mielenkiintoista kuulla mersumiesten mielipiteitä, mikäli sikäli kiinnostaa kommentoida-
=)
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
tapioh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 09.11.2003 21:06

Re: Oudoimmat viat Mersussasi??????

Viesti Kirjoittaja tapioh »

Outo vika , joka seuraa edellen 230 E-89, sen lähtiessä kiertoon kesällä.
alkoi n. 250tkm: mittarin merkkivaloista vain ABS, ASD ja kolmio syttyivät
virran kykennässä , mutta kun liikautti vaihdekeppiä saattoi valot syttyä tai vilkkua.Kaikki hälytykset kuitenkin toimi tarpeen mukaan ja testatessa. Vikaa ei koskaan saatu paikallistettua, mutten pitänyt pahana , koska hälyt toimi.

toinen koski ASD hälyä , joka seurasi uudesta asti . Kun hälytys jäi päälle
ilmoitti dignoosi vian olevan jarruvalokytkimessä , joka vaihdettiin takuuaikaan.
Joskus hälyt vain kuitattin pois ja kesti kuukausiakin, ennenkuin uusi.
Kerran ei ollut mahdollista mennä kuittauttamaan ja häly hävisikin noin viikon
päästä, jonka jälkeen en enää kuitauttanut ja vian toistumiskerrat harveni auton vanhetessa.

Toisaalta MB tehtaaalla on otettu ilm. kaikki mahd. töppäilijät huomioon. Annoin nimittän kerran valojen jäätyä päälle apuvirtaa väärinpäin. :oops: ja kalpenin kauhusta. että nyt tuli kallista lystiä. Kone kuitekin lähti oikein avustettuna ontuen käyntiin ja tyhjäkäynti oli lähes 1500. Seuraavana aamuna
huonostii nukutun yön jälkeen nilkutin Veholle . ja kas kummaa .. tarvisi uusia vain n. 10markan etusulake ja kaikki toimi senjälkeen 100% :sesti i :P
Avatar
Kalle
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 28.07.2003 18:47
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Mulla W201 2.0 kaasarilatteessa yks päivä öljynpaineet ei noussu ollenkaan sitte pysöhdyin sammutin auton kävin vilkasee konehuoneesta ettei mitään isompaa ollu rikki ja menin takasin autoon ja käynnistin uudestaan ni jo nousi et kai siel oli joku kosketushäiriö tai jotain.
Sitte joskus toi ei oikeen kosteella ilmalla tykkää käynnistyy kovin helposti varsinkaan jos se on seisonu päivän tai pari. Ku rupee starttaamaan ni kaasarista irtoo semmonen joku 10cm letkunpätkä joka on kaasarin toisesta kyljestä toiseen kylkeen. En sitte tiiä mikä letku se on :)
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Itselläni oli parisen vuotta 123 korinen farmari, jossa oli 124 korisen 250 D moottori. Syyläri oli 123 mallista ja paisuntasäiliö 124 mallista. Tuolla autolla oli sitten talvella sellainen ominaisuus, että kohtuullisella pakkasella pitkässä maantieajossa tuo sylkäisi jäähdyttimen vedet mäkeen syylärin paisuntakorkin kautta. Auton perässä oli valtava höyrypilvi ja sitä en sitten tiedä mitä takana tulijan tuulilasiin jäi. Vettä häipyi järjestelmästä pari litraa, mutta moottorin lämmöt eivät nousseet tuonkaan jälkeen minnekään.

Ensimmäisen kerran tuo tapahtui Rukan reissulla mennessä. Oltiin melkein perillä ja täytin syylärin sitten siellä. Vähän huoletti koko viikon tuo asia, että miten sieltä pääsee tuolla autolla vielä kotiin. Paluumatkalle varasin sitten riittävästi vettä sekä jäähdyttäjän nestettä ja aina höyrypilven tullessä kävin uskollisesti täyttämässä järjestelmän. Ajaa sai 100 - 200 km ennen seuraavaa höyrypilveä.

Kotona vaihoin nesteet, huuhtelin järjestelmän ja laitoin varmasti riittävän vahvat litkut. Ja seuraavalla pidemmällä maantielenkillä tuli taas höyryt ulos. Syy jäi lopulta selvittämättä kun auto meni vaihtoon. Kesällä ei ollut mitään ongelmaa, mutta talvella oli turha pitää syyläriä täynnä. Moottorin lämmön kanssa ei kuitenkaan ollut koko aikana mitään ongelmia, joten ajelin vajailla nesteillä sitten seuraavan talven.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Tuplawee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: To 03.04.2003 12:30
Paikkakunta: riihimäki

Viesti Kirjoittaja Tuplawee »

Jossi hei, kerropas lisää ex-autostasi!! Oliko automaatti vai manuaali?
Kun nimittäin mullakin on tällainen kori-moottorivaihdokki, ettei olisi sama auto kyseessä?Omastani muutama kuva tähtiklubin sivuilla.
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Tuskin on sama auto kun olen nähnyt sen aika usein Seinäjoella liikenteessä. Mutta oli manuaali 123 korinen farmari, väriltään sininen. Alkuperäinen auto oli 240 D sedan, johon sitten oli tuotu saksasta -81 mallin farkkukori. Moottorin alkuperämaata en tiedä, mutta oli se uudempi (tehokkaampi) 250, olisikohan ollut sitten -88 vai -89 kun malli vaihtui syksyllä.

Oli muuten rivakka peli. Välitykset vähän turhan tiheät, viides vaihde ei olisi ollut yhtään hassumpi.

Kuulostaako tutulta?
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1693
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Jossi kirjoitti:Tuskin on sama auto kun olen nähnyt sen aika usein Seinäjoella liikenteessä. Mutta oli manuaali 123 korinen farmari, väriltään sininen. Alkuperäinen auto oli 240 D sedan, johon sitten oli tuotu saksasta -81 mallin farkkukori. Moottorin alkuperämaata en tiedä, mutta oli se uudempi (tehokkaampi) 250, olisikohan ollut sitten -88 vai -89 kun malli vaihtui syksyllä.
Miten tollaisessa voi riittää kanta-auton prosentit? :roll:
230 C 1978
Avatar
Jossi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 470
Liittynyt: Ti 25.11.2003 08:50
Paikkakunta: Pohojammaa

Viesti Kirjoittaja Jossi »

Jaa-a. En rakentanut autoa itse, mutta rekisteriotteessa komeili vaihdetuiksi osiksi 49 %. Auto oli rakennettu Tampereen lähistöllä ja oli kuulemma sama kaveri tehnyt muutaman tuollaisen vastaavan.
S211 E 270 CDIA -04, W639 Vito 115 CDIA -07
Vastaa Viestiin