Kylmäähän se raaka pakkasilma on kohdatessaan kuuman sylinterikannen.
Mutta onko kenelläkään konkreettista kokemusta liian kylmän imuilman aiheuttamista mahdollisista vaurioista?
Pitäisikö välijäähdytin peittää pakkasella?
Pitäisikö välijäähdytin peittää pakkasella?
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Näinpä. Kylläpähän taitaa turbon tuloilma olla aina lämpimämpää kuin ulkoilma. Tai kai Raatikaiselta sellaisenkin coolerin saisi, joka jäähdyttäisi niinkin paljonMika.T kirjoitti:Voihan sitä välijäähdytintä hieman peittää pakkasilla. Mutta vetäähän vaparit kokoajan raakaa pakkasilmaa koneeseen eikä ole ongelmia.

ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10
Vito 111 CDI -04
ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Oikein kovilla pakkasilla vois peittää koko keulaa jonkin verran ettei vedä liikaa kylmää konehuoneeseen. Ahtopaineet voi karata liian ylös, tuo on ainoa vaara jonka tuosta keksin.
Tuokaan ei ole vaarana jos riittävän iso hukkaportti, ja toisaalta kovalla pakkasella harva muutenkaan polkee autoaan liikaa.
Tuokaan ei ole vaarana jos riittävän iso hukkaportti, ja toisaalta kovalla pakkasella harva muutenkaan polkee autoaan liikaa.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"