e 290 td-97 tihkuu/liruttaa nesteitä kytkinkopan päälle!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

e 290 td-97 tihkuu/liruttaa nesteitä kytkinkopan päälle!

Viesti Kirjoittaja oilhand »

Ja ajettu vasta 180tkm...mittarin mukaan. omien rassailuiden mukaan ei ainakaan paljoo yli.
Vai onko se automaatissa joku muu "koppa"?
Avatar
TIMO T T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 344
Liittynyt: Su 20.02.2005 11:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TIMO T T »

Mitäköhän nestettä
Öljyä, glygolia, vettä, jarunestettä, naftaa, ohjaustehostistimen öljyä? :roll:
Vuotaako paljonkin?
W210 290TD T
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Jos on jäähdytysnestettä eli kuivuu valkoiseksi tatinaksi, niin voipi kansipahvi vuotaa oikealta takareunasta mehut ulos.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

kansipahvistapa juu. valitettavasti. onkohan tyypillistä? :?: ei vuotanut ennen, mut kun mittasin pakkasenkestot (näytti vaan muutamaa astetta) ja
vaihdoin uudet aineet. Oliskohan ollut myyntikorjaus..ken tietää.
Avatar
10jykä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 13.08.2003 11:10
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja 10jykä »

oilhand kirjoitti:kansipahvistapa juu. valitettavasti. onkohan tyypillistä? :?: ei vuotanut ennen, mut kun mittasin pakkasenkestot (näytti vaan muutamaa astetta) ja
vaihdoin uudet aineet. Oliskohan ollut myyntikorjaus..ken tietää.


Pakkasneste (vesi/glykoliseos) eli normaali n. -35 °C kestoinen tulee "pienemmästä" läpi kuin liki puhdas vesi.
Toisinsanoen vesi ei vuoda mutta sekoitettu pakkasneste vuotaa - kemiaa.
... kaikkee se saksalainen keksii ....
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

oilhand kirjoitti:kansipahvistapa juu. valitettavasti. onkohan tyypillistä? :?: ei vuotanut ennen, mut kun mittasin pakkasenkestot (näytti vaan muutamaa astetta) ja
vaihdoin uudet aineet. Oliskohan ollut myyntikorjaus..ken tietää.
Mulla samanlainen auto ja mittarissa oli 203 tkm kun pistin uuden tiivisteen ja venttiilin nostajan kupit. Kyllä sitä vähän saa ihmetellä ku noissa kilometreissä joutuu kannen repii auki, mutta ei se paljo auta. Sielä on vesikanava, jossa on huulitiiviste rengas, joka litistyy ajan kanssa ja alkaa vuotaan, uudessa tiivisteessä oli parempi ratkaisu, että sillä vois päästä jo 500tkm.

Ei ole paha remppa jos on aikaa ja mahdollisuuksia itse tehä.
Osat n.250e . ( kannentiiviste + kupit + kopantiiviste )

Ps. Nyt on mittarissa 2000km enemmän ja laturi on pajan pöydällä levällään :)
Että pistä sekin samalla kuntoon , niin ei jää matka ikävästi kesken kuten mulla.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mikä sulla oli laturista rikki, vaihdoin meinaan diodisillan pari viikkoo sitten! liukupinnat oli liki uudenveroiset!
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

pikku laakeri ( 6203 ) alko kiljuun pakkasilla, ja päätin sitten pistää kaikki osat kerralla, liukupinnat olis nyt menny vielä toiset 200 mutta tulipahan laitettua kun ei maksanutkaan ku 8 e.
Vastaa Viestiin