Kannentiiviste
Kannentiiviste
Ternve
Seuraavana ohjelmassa on sitten kannen aukasu. Meinaan uusia kannentiivisteen, nostajat ja venttiilivarren kumit. Haeskelin tuossa tietoa projektista mutta empä hirveesti löytänyt. Ilmeisesti ainakin Hoon Maukka on tehny ittelleen kassiprojektin ja oli tuolla jotain juttua mahdollisista kuvistakin mutta empäs osannu niitä löytää.
Jos tämmöseen hommaan sais vähän tietoa eli tarviiko erikoisempia työkaluja hommata ja onko jotain "asia joka tehdään yleensä ensimmäisellä kerralla väärin" kokemuksia.
Seuraavana ohjelmassa on sitten kannen aukasu. Meinaan uusia kannentiivisteen, nostajat ja venttiilivarren kumit. Haeskelin tuossa tietoa projektista mutta empä hirveesti löytänyt. Ilmeisesti ainakin Hoon Maukka on tehny ittelleen kassiprojektin ja oli tuolla jotain juttua mahdollisista kuvistakin mutta empäs osannu niitä löytää.
Jos tämmöseen hommaan sais vähän tietoa eli tarviiko erikoisempia työkaluja hommata ja onko jotain "asia joka tehdään yleensä ensimmäisellä kerralla väärin" kokemuksia.
-300D -85
Moro moro.
Joo, kuvia löytyy, ei vaan ole netissä, heitä vaikka privana mailiosoite niin laitan kuvia tuklemaan.
Kummempia vehkeitä ei taida tarvita, kunhan kansipultteihin sopivan avaimen löydät.
Asiantunteva kaveri on korvaamaton noissa remoissa, varsinkin jos itse on hiukan epäilevä omien kykyjen suhteen. Itsellä oli Veholla ennen töissä ollut kaveri tekemässä ja otteista huomasi ettei ollut ihan eka mersu jonka kone avautui... Kaikki oikeat momentitkin löytyivät vihosta heti.
Joo, kuvia löytyy, ei vaan ole netissä, heitä vaikka privana mailiosoite niin laitan kuvia tuklemaan.
Kummempia vehkeitä ei taida tarvita, kunhan kansipultteihin sopivan avaimen löydät.
Asiantunteva kaveri on korvaamaton noissa remoissa, varsinkin jos itse on hiukan epäilevä omien kykyjen suhteen. Itsellä oli Veholla ennen töissä ollut kaveri tekemässä ja otteista huomasi ettei ollut ihan eka mersu jonka kone avautui... Kaikki oikeat momentitkin löytyivät vihosta heti.
Oletan että tarkoitat tuolla kannentiivisteellä venakopan tiivistettä
Venttiilikoppahan lähtee helposti pois tieltä. Aiemmista keskusteluissa "tupis" kertoi vaihtaneensa venttiilivarren kumit itse :
Noista nostajien vaihdosta osaa varmaan joku kertoa lisää.


Venttiilikoppahan lähtee helposti pois tieltä. Aiemmista keskusteluissa "tupis" kertoi vaihtaneensa venttiilivarren kumit itse :
Teetin tuon saman homman myös omaan autoon ja täytyy sanoa ihmeparantuminen! Ennen remppaa auto vei n. 1.2 litraa öljyä tuhannella kilometrillä ja tulpat olivat kaikki öljyisiä ja niihin paloi ns. "papukaijannokat". Jouduin puhdistamaan tulpat pari kertaa kun alkoi käymään viidellä pytyllä. Nyt 700 km kumien vaihdon jälkeen öljynpinta on hieman alarajan yläpuolella mihin se jäi ennen remppaa ja kas kummaa tulpat ovat siistit! tuohon 700 km mahtuu nopeaa ajamista 160-180 km/h joten öljynkulutus tuntui loppuvan kuin seinään.tupis kirjoitti:M103 moottori kulutti mobilin rallyformulaa .0.7l. /1000km. ja epäilin ohjurin kumeja . Pöläytti savuja tyhjäkäynnillä niinpä....![]()
Tuli itse vaihdettua Ohjurin kumi. Kumit maksoi 2.2€ kpl.
vanhasta syttytulpasta pakeliitti pois ja sorvilla siihen ylä puolelle vähän isompi reikä, sopiva putki 15.cm. ja ilmaletkun pää(liitin) . tämä yhdistelmä juotettiin hopealla yhteen.eli vanhatulppa/putki/letkuliitin.
Otin venttiilikoppan pois, keinupukit pois, että venttiilin jouset saa pois.
tämä yhdistelmä sytytys tulpan reikään, ja paine päälle, laitoin 8 bar.
Sitten jousenkiristimellä venttiilin jousi kiinni ja venttiilin yläpäästä varovasti sokat pois. (kartio sokkia) jousi ylös ,varren kumin voi nyt vaihtaa .
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä , mulla loppui öljyn kulutus
Noista nostajien vaihdosta osaa varmaan joku kertoa lisää.
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Juu ajattelin vaan kun luetteli nuo nostajat ja kumit että kyseessä olisi vain yläpuolinen remppa. 

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
oujee
Kyllä se menee kannentiiviste vaihtoon. Falskailee nimittäin nestettä sieltä pakosarjan alta.
Noi venttiilivarren kumit ajattelin vaihdattaa esim. Tammerissa kun tarvii se kansi kuitenkin viedä sinne tarkistettavaksi.
Kyllähän tuolta korjausoppaasta löytyy kiristysmonentit ja kiristysjärjestys. Onkos noi kannen pultit kuusiokolo kannalla vai jotain muuta.
Kyllä se menee kannentiiviste vaihtoon. Falskailee nimittäin nestettä sieltä pakosarjan alta.
Noi venttiilivarren kumit ajattelin vaihdattaa esim. Tammerissa kun tarvii se kansi kuitenkin viedä sinne tarkistettavaksi.
Kyllähän tuolta korjausoppaasta löytyy kiristysmonentit ja kiristysjärjestys. Onkos noi kannen pultit kuusiokolo kannalla vai jotain muuta.
-300D -85
Ne oli sellaisella hassulla Torx-typpisellä jossa taisi olla 10 tai 12 sakaraa...Kaitsu K kirjoitti:oujee
Kyllä se menee kannentiiviste vaihtoon. Falskailee nimittäin nestettä sieltä pakosarjan alta.
Noi venttiilivarren kumit ajattelin vaihdattaa esim. Tammerissa kun tarvii se kansi kuitenkin viedä sinne tarkistettavaksi.
Kyllähän tuolta korjausoppaasta löytyy kiristysmonentit ja kiristysjärjestys. Onkos noi kannen pultit kuusiokolo kannalla vai jotain muuta.
12 sakaraa ja sitten sen hylsyn täytyy olla sellainen pitkän mallinen. Tai hylsyn pitää olla erittäin ohut. Kannessa on muutama pultti syvällä ja tavallisen mittainen hylsy ottaa reunoista kiinni, eikä näin ollen yletä pohjaan. Kokemukset on nelos koneista, mutta en usko, että pitemmissa koneissa on eroa.Mauri H. kirjoitti: Ne oli sellaisella hassulla Torx-typpisellä jossa taisi olla 10 tai 12 sakaraa...
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*
Kansirempasta...
Kun alat tuota kantta kerran auki käyttämään, niin kannattaa samalla höyläyttää kansi suoraksi ja hioa/koneistaa venttiilit.
Ja koko tiivistesarja tietenkin uusiksi, sillä se ei todellakaan mikään kallis ollut ainakaan KL- varaosissa,,,ja uudet kansipultit tietenkin.
Mites mersun kansi muuten, vaatiiko jälkikiristyksen??
Itse kun olen tuosta kysellyt ns, ammattimiehiltä, niin joka toinen jälkikiristäisi ja joka toinen ei.....ottaa siitä sitten selvää...
Ja koko tiivistesarja tietenkin uusiksi, sillä se ei todellakaan mikään kallis ollut ainakaan KL- varaosissa,,,ja uudet kansipultit tietenkin.

Mites mersun kansi muuten, vaatiiko jälkikiristyksen??
Itse kun olen tuosta kysellyt ns, ammattimiehiltä, niin joka toinen jälkikiristäisi ja joka toinen ei.....ottaa siitä sitten selvää...

Japsit jo kolunnut, tämäkö hyväkö?
Re: Kansirempasta...
Ei tarvi kiristää. Kannessa käytetään ns. venytys pultteja (tai jotain sellaista), eli pultit on kavennettu keskeltä. Pultti kiristetään tiettyyn momenttiin ja sen jälkeen käytetään kiristyksessä asteita.akuaku kirjoitti: Mites mersun kansi muuten, vaatiiko jälkikiristyksen??
Itse kun olen tuosta kysellyt ns, ammattimiehiltä, niin joka toinen jälkikiristäisi ja joka toinen ei.....ottaa siitä sitten selvää...
Pultti kiristetään pultin ylemmän ja alemman myötörajan välimaastoon. Pultti elää kannen mukana pysyen sopivalla kireydellä. Tämän takia onkin tärkeää että pultit vaihdetaan aina uusiin.
Kalusto:
Mersu(ja)
*
Mersu(ja)
*