tuli tossa vähän säädeltyä pumppua ja sen seurauksena meni nopeusmittari. olin laittamassa pumpun takakantta kiinni, kun se otti johkin kontaktia ja kipinät vaan lenteli! eli voimakas oikosulku sähkövirta tuli jonnekkin pumpun takakannen ja jonkun muun väliin vaikuttaen nopeus mittariin. akun-navat oli kiinni. mittaristossa kaikki muu pelaa ihan normaalisti, mutta nopeusmittarin viisari ja matkamittari lakkas pelittämästä. onko noille mittareille jotkut omat sulakkeet tai releet jossain? mikähän mahtaa olla kyrvähtäny? katoin sulakerasiasta ja kaikki näytti ehjältä. huanompi homma, nyt on pallo hukassa ja apu on tarpeen.
voihan se tietenkin sattua noinkin. siis että luulee johtuneen oikkarista, mutta onkin vaan vaijeri mennyt. onko noissa mittareisssa mitään sähkösiä osia, muuta kun valoja?
Mika.T kirjoitti:
Varmaan seuraavalla kerralla osaat varoa startin perässä olevaan paksua plus johtoa
no sepä se tais ollakkin! eipä siä kait muita plus napasia osia ihan lähettyvillä ookkaan. kiitos vinkeistä. se muuten rupes se mittari toimiin ittestään. toimi ehkä noin minuutin ajan ja sillonkin huanosti, vaelsi kauheeta rataa ja lopulta tipahti alas. täytyy varmaan vaihtaa vaijeri.
en oo viä jaksanu tutkia koko juttua, mutta ei taida olla vaijeri poikki, ku välillä toimii ja välillä ei. mikähän mahtaa olla menny? onko siä jotain rataksia tai vastaavaa? vaihdelaatikostako toi sen nopeuden mittaa?
Mulla ilmeni samanlainen ongelma... ehdotan, että otat koko taulun irti ja katot että se vaijeri menee kunnolla sinne tauluun. Se mittari on helppo irrottaa ja kasata. Ainoa on se vaijeri mihin pitää vähän peukaloakin käyttää. Jos ajat ilman mittaristoa niin siitä näet ainakin että toimiiko vaijeri... Eiköhän se vaijeri tule vaihdelaatikon ja kardaanin välistä uskoisin.