slk ja sl 300
slk ja sl 300
onkos noista kokemuksia? onkos nuo kompressoriaahdettuja kun nettiautos niin luki ainakin yhden kohdalla? tommonen kovakattonen avo on aika hot.
wannabee mersusti
Tervehdys, ilmeisesti tarkoitat R 170 SLK:ta ja R129 300 SL:ää?
1989-2001 R129 SL:ää ei ole saanut kompressoriahdettuna (mallimerkintä 3-litraisessa 300 SL).
1996-2004(?) SLK:ta taas on saanut kompuralla, malli SLK 230 K.
1989-2001 R129 SL:ää ei ole saanut kompressoriahdettuna (mallimerkintä 3-litraisessa 300 SL).
1996-2004(?) SLK:ta taas on saanut kompuralla, malli SLK 230 K.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: slk ja sl 300
Minulla on tuollainen SLK ja suosittelen sitä lämpimästi. R129-SL:stä löytyy Koeajot-puolella kirjoittamani raportti.mika, kirjoitti:onkos noista kokemuksia?....
Lisäksi Haku-toiminnolla löytyy aika hyvin tietoa. Jäsen jva:n kanssa olemme aika paljon SLK-aiheesta kirjoitelleet. Eli laita hakusanaksi SLK ja nimimerkiksi joko minut tai jva.
Tässä vielä lista "pikalinkkejä":
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Jep..ollaanhan noista ehditty jo turista yhtä jos toistakin..
SLK:ta (R170) on tehty kompura-ahdettuina sekä 200K:na että 230K:na, sekä myös 32AMG on kompura-ahdettu.
Ahtamattomia SLK-malleja ovat 320, sekä myös valmistusvuosien alkupäästä (1996-1997) taisi muistaakseni löytyä myös ahtamaton SLK 200..
Jos minulta kysyttäisiin neuvoa valintaan välillä SLK vs R129 SL niin minun valintani olisi ilman muuta SLK.
Vaikka SL hieno auto yhä edelleen onkin niin varsinkin ulkonäöllisesti se on mielestäni pahasti vanhentunut..kun taas SLK R170 kestää ajan hammasta vielä varsin mainiosti.
Lisäksi varsinkin kompura-SLK:t ovat melko taloudellisia ajaa mitä tulee bensankulutukseen, vakuutukset ovat suht siedettävissä hinnoissa, kuten myös huoltohinnat ovat samalla tasolla muiden, tavallisempien Mersumallien kanssa. SL on noiden kaikkien kohtien täydellinen vastakohta..
Lisäksi kova katto tekee SLK:sta avoauton lisäksi 100%:sen talviauton..mitä ei mielestäni SL R129:stä saa millään ilveellä.
Kyllähän SL:ssä oma fiiliksensä on, mutta SLK tarjoaa mielestäni ratkaisevasti enemmän tunteen ja järjen yhdistelmää.
SLK:ta (R170) on tehty kompura-ahdettuina sekä 200K:na että 230K:na, sekä myös 32AMG on kompura-ahdettu.
Ahtamattomia SLK-malleja ovat 320, sekä myös valmistusvuosien alkupäästä (1996-1997) taisi muistaakseni löytyä myös ahtamaton SLK 200..
Jos minulta kysyttäisiin neuvoa valintaan välillä SLK vs R129 SL niin minun valintani olisi ilman muuta SLK.
Vaikka SL hieno auto yhä edelleen onkin niin varsinkin ulkonäöllisesti se on mielestäni pahasti vanhentunut..kun taas SLK R170 kestää ajan hammasta vielä varsin mainiosti.
Lisäksi varsinkin kompura-SLK:t ovat melko taloudellisia ajaa mitä tulee bensankulutukseen, vakuutukset ovat suht siedettävissä hinnoissa, kuten myös huoltohinnat ovat samalla tasolla muiden, tavallisempien Mersumallien kanssa. SL on noiden kaikkien kohtien täydellinen vastakohta..
Lisäksi kova katto tekee SLK:sta avoauton lisäksi 100%:sen talviauton..mitä ei mielestäni SL R129:stä saa millään ilveellä.
Kyllähän SL:ssä oma fiiliksensä on, mutta SLK tarjoaa mielestäni ratkaisevasti enemmän tunteen ja järjen yhdistelmää.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 137
- Liittynyt: La 12.11.2005 19:14
Hyvä aika ostaa?
Suosittelen lämpimästi - varsinkin SLK sopii myös mainiosti Suomen olosuhteisiin. Tuohon SL:ään (R129) kuului aikanaan vakiona myös erillinen ns. kovakatto - piti nostaa itse irti ja säilyttää autotallissa tms. Joten kattomekanismiltaan R170 on suvereenisti parempi kuin R129.
Itse omaan kokemuksia SLK:sta (R170) viime kesästä lähtien, talvikokemuksia en aio hankkia - mikäli asuisin Lapissa suolarajan yläpuolella niin tilanne olisi toinen.
Muutamia havaintoja: Katto alhaalla tarvitsee jopa Suomen suvessa ilmastoinnin -istutaan sen verran alhaalla,että varsinkin ikkunoiden ollessa ylhäällä autossa tulee kuuma
Eli ilmastointia suosittelen lämpimästi! Ja aurinkorasvaa isolla suojakertoimella mukaan ja käytettäväksi -:)
Omassani on ns. sekarengastus ja Suomen uraisilla teillä ohjauspyörästä saa pitää kiinni ja autoa pitää "ohjata" aktiivisesti. Saksassa ei moista efektia hyvillä teillä havainnut lainkaan. Uudella asfaltilla ja vähemmän liikennöidyillä mutkaisilla teillä ei ko. hakemista havaitse - ja mielestäni SLK on omassa elementissään mutkaisilla asfalttiteillä ja ns. bulevardikruisailussa. Mainio kahden hengen auto - tiloiltaan onnistunut jopa katto alhaalla tavaratilaan saa 2 hengen pitkän viikonlopun kamat mahtumaan ja mikäli ajaa sinne varsinaiseen määränpäähän katto ylhäällä niin 2 hengen tavarat pidemmällekin reissulle mahtuvat mainiosti mukaan. Tuon uraherkkyyden lisäksi ainoa negatiivinen asia oli syksyllä esiin tullut hattuhyllyn nitinä - saa nähdä mitä silikoni sai aikaiseksi kevään koittaessa.
Suomessa SLK tai SL valikoimat ovat luonnollisesti hieman rajoitettuja - suoraan valmistajan nettisivujen välityksellä Saksasta valikoima moninkertaistuu. Mielestäni etuna on valikoiman laajuuden lisäksi se, että autossa on hyvin usein 12kk Eurooppatakuu - suosittelen lämpimästi. Nyt talvella on myös hyvä aika ostaa avoauto - kevään lämmetessä avoauto kuume kasvaa ja hinnat "pomppaavat". Autoverostahan nyt ei oikein kukaan osaa sanoa koska se muuttuu.
Aikoinaan punniskelin muutamien Mersumallien välillä ja otin selvää vakuutuksista. Ja yllätyin positiivisesti - SLK R170 menee luokkaan "Mercedes-Benz muu malli" - vakuutukset ovat halvempia kuin mitä esimerkiksi W124:ssa!!!
Summa summarum - SLK:ta voin suositella lämpimästi - mutta pääasia on se, että kesällä saa katon alas eli rohkeasti avoautoa ostamaan!
T: Praktikant
Itse omaan kokemuksia SLK:sta (R170) viime kesästä lähtien, talvikokemuksia en aio hankkia - mikäli asuisin Lapissa suolarajan yläpuolella niin tilanne olisi toinen.


Omassani on ns. sekarengastus ja Suomen uraisilla teillä ohjauspyörästä saa pitää kiinni ja autoa pitää "ohjata" aktiivisesti. Saksassa ei moista efektia hyvillä teillä havainnut lainkaan. Uudella asfaltilla ja vähemmän liikennöidyillä mutkaisilla teillä ei ko. hakemista havaitse - ja mielestäni SLK on omassa elementissään mutkaisilla asfalttiteillä ja ns. bulevardikruisailussa. Mainio kahden hengen auto - tiloiltaan onnistunut jopa katto alhaalla tavaratilaan saa 2 hengen pitkän viikonlopun kamat mahtumaan ja mikäli ajaa sinne varsinaiseen määränpäähän katto ylhäällä niin 2 hengen tavarat pidemmällekin reissulle mahtuvat mainiosti mukaan. Tuon uraherkkyyden lisäksi ainoa negatiivinen asia oli syksyllä esiin tullut hattuhyllyn nitinä - saa nähdä mitä silikoni sai aikaiseksi kevään koittaessa.
Suomessa SLK tai SL valikoimat ovat luonnollisesti hieman rajoitettuja - suoraan valmistajan nettisivujen välityksellä Saksasta valikoima moninkertaistuu. Mielestäni etuna on valikoiman laajuuden lisäksi se, että autossa on hyvin usein 12kk Eurooppatakuu - suosittelen lämpimästi. Nyt talvella on myös hyvä aika ostaa avoauto - kevään lämmetessä avoauto kuume kasvaa ja hinnat "pomppaavat". Autoverostahan nyt ei oikein kukaan osaa sanoa koska se muuttuu.
Aikoinaan punniskelin muutamien Mersumallien välillä ja otin selvää vakuutuksista. Ja yllätyin positiivisesti - SLK R170 menee luokkaan "Mercedes-Benz muu malli" - vakuutukset ovat halvempia kuin mitä esimerkiksi W124:ssa!!!
Summa summarum - SLK:ta voin suositella lämpimästi - mutta pääasia on se, että kesällä saa katon alas eli rohkeasti avoautoa ostamaan!
T: Praktikant
Re: Hyvä aika ostaa?
Jep, pitää paikkaansa! Itse havahduin SLK:n vakuutusten edullisuuteen vasta siinä vaiheessa kun vaihdoin autoa ja mielessäni jo tunsin mielihyvää siitä että nyt varmaan vakuutusmaksut vähän halpenee kun autoksi tuli sedan-mallinen auto, pienemmällä moottorilla..mutta kuinkas kävikään..vakuutusmaksut nousivat SLK:hon verrattuna..jopa reilusti.Praktikant kirjoitti:Aikoinaan punniskelin muutamien Mersumallien välillä ja otin selvää vakuutuksista. Ja yllätyin positiivisesti - SLK R170 menee luokkaan "Mercedes-Benz muu malli" - vakuutukset ovat halvempia kuin mitä esimerkiksi W124:ssa!!!
T: Praktikant
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-