Kupista lähtee pitkä kaulus joka on erittäin tiukka, eikä lähde tavanomaisin konstein, olishan se hyvä tarkastaa vaseliinit
W202 etupyörän laakerin rasvakupin irroitus
W202 etupyörän laakerin rasvakupin irroitus
Onko olemassa "merkkikohtaista" ulosvetäjää noille "uudemmille" laakereiden rasvakupeille etupyörän puolelle, ja mistähän sellainen löytyisi edullisimmin, esim, w202 kosessa on sellainen kuppi joka ei lähde kuin jollakin ulosvetäjällä, vanhemmissa malleissa kuppi lähtee naputtelemalla ja vääntämällä kivasti mutta w202 kosessa ei
Kupista lähtee pitkä kaulus joka on erittäin tiukka, eikä lähde tavanomaisin konstein, olishan se hyvä tarkastaa vaseliinit
Kupista lähtee pitkä kaulus joka on erittäin tiukka, eikä lähde tavanomaisin konstein, olishan se hyvä tarkastaa vaseliinit
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Jos on saman mallinen kuin väyrysessä niin taltalla ja vasaralla
kun naputtelee siihen kupin ja navan saumaan vaihdellen puolta
vuorotellen.
Yleensä aikaslailla ruosteessa napaa vasten kun vesi päsee vaikuttamaan.
Ulosvetäjästä en tiedä sen vertaa kuin "sika satelliitista"
kun naputtelee siihen kupin ja navan saumaan vaihdellen puolta
vuorotellen.
Yleensä aikaslailla ruosteessa napaa vasten kun vesi päsee vaikuttamaan.
Ulosvetäjästä en tiedä sen vertaa kuin "sika satelliitista"
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Eli tarkoitat kupin kauluksen saumaan, se kun on vielä niin vaurioituvaa sorttia se kaulus
(ehjä vielä)
Eipä tuntunut lähtevän, tilaakaan ei ole takapuolelta oikein hakata, kun se kaulus menee niin pitkälle.
Mutta lohdullista kuulla että joku on sen noin auki saanut
Siinä kupin päässä vaan on se monttu, niin ajattelin että kaipa ne huollossa sen jollakin merkkikohtaisella ulosvetäjällä irrottaa....
Näyttäisi olevan tuossa tehtaan jäljiltä, ettei ole avattu, niin saattaa olla tiukassa, tai, siis on
Eipä tuntunut lähtevän, tilaakaan ei ole takapuolelta oikein hakata, kun se kaulus menee niin pitkälle.
Mutta lohdullista kuulla että joku on sen noin auki saanut
Siinä kupin päässä vaan on se monttu, niin ajattelin että kaipa ne huollossa sen jollakin merkkikohtaisella ulosvetäjällä irrottaa....
Näyttäisi olevan tuossa tehtaan jäljiltä, ettei ole avattu, niin saattaa olla tiukassa, tai, siis on
..
Sopiva puupalikka pyörännapaa vasten ja vääntelee sorkkaraudalla/ vastaavalla irti siitä kauluksen kohdalta. Kannattaa väännelle kummaltakin puolelta tasaisesti, niin ei ota kuppi itseensä.
w115,123,124,126,140, 210 yms.
omasta otin tuolla tavalla kun jytäkkä tuossa aiemmin neuvo.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
- jytäkkä
- Mersumies

- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Edit: siis yrittää uudelleen, ottaa on toinen juttu, ja ottaahan voi siinä työn lomassa
[/quote]
Ilman muuta kannattaa ottaa työn lomassa
hommat suorastaan luistavat ja kuppi irtoaa aivan itsestään.
Ilman muuta kannattaa ottaa työn lomassa
hommat suorastaan luistavat ja kuppi irtoaa aivan itsestään.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Toi puupalikka+sorkkarauta/vasara -kikka on ihan toimiva. Tosin jos niitä rasvoja ei tarkista ollenkaan niin tulee se kuppi tosiaankin ihan itsestään pois paikaltaan ja samalla lähtee muuten vanteen keskiölevykin ja vauhdilla! On siinä kanssa-autoilijoilla ihmettelemistä kun Mersu "räjähtää" kesken ajon kuin formuloissa ikään. Ja savu on sankkaa....
Moro!
Veholla on mallikas työkalu tuohon; eli tapin päässä on iso hylsy joka sopii pujottamalla kupin ympärille. Hylsyn toisessa sisäpuolikkaassa on kaulus eli kohouma, joka sopii vastaavaan uraansa, rasvakupin kauluksen taakse. Tapin varressa on puntti, eli sitä voi käyttää ns. liukuvasarana ja naputella kupin irti. Välillä kun kiertää hylsyä niin naputus kohdistuu kuppiin tasaisesti.
Ilman erikoistyökalua suosittelisin vaihtamaan uuden kupin, halpa osa laakerin vaihdon yhteydessä!
Veholla on mallikas työkalu tuohon; eli tapin päässä on iso hylsy joka sopii pujottamalla kupin ympärille. Hylsyn toisessa sisäpuolikkaassa on kaulus eli kohouma, joka sopii vastaavaan uraansa, rasvakupin kauluksen taakse. Tapin varressa on puntti, eli sitä voi käyttää ns. liukuvasarana ja naputella kupin irti. Välillä kun kiertää hylsyä niin naputus kohdistuu kuppiin tasaisesti.
Ilman erikoistyökalua suosittelisin vaihtamaan uuden kupin, halpa osa laakerin vaihdon yhteydessä!
- - - - - -- - - E220CDI ´07 - - -- - - - - -- - - - - -- - - - - -
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************
Mersu on hyötyesine. Se tykkää että sillä ajetaan.
******************



