W 140 Coupe käyttöautoksi?
W 140 Coupe käyttöautoksi?
Aiheessa runsasti avoimia kysymyksiä kuten
- onko tekniikka sama coupessa kuin sedanissa?
-dieselöinti ei liene ongelma koska sedania on dieselinä?
-vaivaako mallissa jokin erityisesti?
- nyt hyviä näkemyksiä?
- tällä ajatuksella olisi tietenkin edullisinta hankkia konrikkoinen kun dieselöinti olisi pitkän päälle järkevä vaihtoehto
Aihe on vaikea koska ongelmaton käyttöautoni on jo palvellut 16 vuotta ja 600 tkm ( 124 200d)mutta alkaa lähivuosina kyllästyttään.
Vaihtoehtona oli W 107 eli se -70 luvun coupe mutta luovuin ajatuksesta koska mm turvavarustelu ei ole nykypäivää.
Asiallisia näkemyksiä kaipaisin
- onko tekniikka sama coupessa kuin sedanissa?
-dieselöinti ei liene ongelma koska sedania on dieselinä?
- nyt hyviä näkemyksiä?
- tällä ajatuksella olisi tietenkin edullisinta hankkia konrikkoinen kun dieselöinti olisi pitkän päälle järkevä vaihtoehto
Aihe on vaikea koska ongelmaton käyttöautoni on jo palvellut 16 vuotta ja 600 tkm ( 124 200d)mutta alkaa lähivuosina kyllästyttään.
Vaihtoehtona oli W 107 eli se -70 luvun coupe mutta luovuin ajatuksesta koska mm turvavarustelu ei ole nykypäivää.
Asiallisia näkemyksiä kaipaisin
Empä ole kovinkaan montaa w140 coupea nähny, muutaman tosin. Taitaa olla siis melko harvinainen käyttöautona. Näyttäs hiukan siltä, että ei kovinkaan monella ole kokemuksia ko. mallista. w140 sedaninahan olis ihan huikkopeli... Itselleni semmosen voisin halutakkin (ja tuossa aikasemmin semmonen ässäkuume olikin päällä...), mutta edelleenkin hiukan vierastan sitä. Luultavasti hiukan kalliimpien varaosien myötä ja myös suuremman kulutuksen.... mutta eihän sitä tiedä. Kyllä jollakin on pakko olla tuntemusta asiasta... 

MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Mitäs pahaa siinä dieselöinnissä on?
Jooh, mutta lyhyesti. Ongelmia voi tulla (ja tuleekin) Can väylä juttujen takia. Tietysti jos kaikki hommaa alkuperäisestä dieselistä, niin sitten voi toimia. Epäilen kyllä vahvasti, että sen saisi täydellisesti toimimaan. Jotenkuten sen kyllä saa.
Vaikea homma tulee olemaan.

Jooh, mutta lyhyesti. Ongelmia voi tulla (ja tuleekin) Can väylä juttujen takia. Tietysti jos kaikki hommaa alkuperäisestä dieselistä, niin sitten voi toimia. Epäilen kyllä vahvasti, että sen saisi täydellisesti toimimaan. Jotenkuten sen kyllä saa.
Ja miksi ihmeessä raiskata noin upea ja harvinainenkin auto tekemällä jotain perustavanlaatuisia tekniikanmuutoksia.Junnu kirjoitti:Epäilen kyllä vahvasti, että sen saisi täydellisesti toimimaan. Jotenkuten sen kyllä saa.
Kun tuollainen W140 ei nyt missään mielessä ole halvimpia autoja ostaa eikä omistaa, niin sillä on lähinnä akateeminen merkitys, kuluttaako auto 12 vai 8 l satasella -- jos ja kun kulutus on se, miksi dieseliä havitellaan.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Ja jos puhutaan asiasta oikella nimellä: kopan tyyppimerkintä on C140 (siis coupe).
Käyttöautona pirun kallis pitää, osat kun maksavat maltaita, lähtien pyyhkimien sulista. Tosin saa vaihdettua pelkät kumit, joten säästöä tuli Motonet hintaan 80 €! Forssan (paikallis-Veho) hinta olisi ollut sulille 108 € / Kpl
Kyllä varmasti tulee olemaan vaikea tapaus diiselöidä ja en kyllä näe mitään järkeä tuossa!?! Mut huvit ne on kullakin.
Minulla autot vaihtuivat tuhkatiheään, mutta tämä nyt pysyy kyllä pari vuotta se on varma. On sillä niin kiva ajella!
Käyttöautona pirun kallis pitää, osat kun maksavat maltaita, lähtien pyyhkimien sulista. Tosin saa vaihdettua pelkät kumit, joten säästöä tuli Motonet hintaan 80 €! Forssan (paikallis-Veho) hinta olisi ollut sulille 108 € / Kpl
Kyllä varmasti tulee olemaan vaikea tapaus diiselöidä ja en kyllä näe mitään järkeä tuossa!?! Mut huvit ne on kullakin.
Minulla autot vaihtuivat tuhkatiheään, mutta tämä nyt pysyy kyllä pari vuotta se on varma. On sillä niin kiva ajella!
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB VITO 118 CDI -01 (W638)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
Tekniikka lienee samaa kuin Sedanissakin.
Tyyppiviat löytyy myös S - sarjastakin. Haulla esim. W140 löytyy tarinaa riittämiin.
Dieselöinti kuulostaa tosi pahalta............. Sedanissahan niitä on vakiona, mutta coupessa tehdas ei jostain kumman syystä ole lähtenyt tuolle linjalle.
Tyyppiviat löytyy myös S - sarjastakin. Haulla esim. W140 löytyy tarinaa riittämiin.
Dieselöinti kuulostaa tosi pahalta............. Sedanissahan niitä on vakiona, mutta coupessa tehdas ei jostain kumman syystä ole lähtenyt tuolle linjalle.
Raaka Arska
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
S320L-96, herkutteluun
W124 E220 -94, työjuhta
Ex. W123 230E -83, menetetty helmi
Suurin ongelma on varmasti saada se CAN-väylä ensin sinne autoon.. Mutta kun sen on sinne saannut, niin sitten voi alkaa ongelmat..Junnu kirjoitti: Ongelmia voi tulla (ja tuleekin) Can väylä juttujen takia.
Ei tuon ikäisessä mersussa ole viellä mitään esteitä koneenvaihdolle, etenkään dieselille, joka vaatii kuitenkin hieman vähemmän sähköiltä, kuin bensa. Omassa autossa on koneen sähköpuoli ja kone myös samat kuin S:ssä ja eipä siellä mitään mörköjä ole. Toisessa autossa onkin sitten jo kaikki prkl:n väylät ja tuottaa kyllä hieman tuskaa..
Eli uusissa autoissa on mittaristot ja kaikki tietokoneet yhtä henkevää kokonaisuutta auton toiminnan kannalta, mutta ne ovatkin sitten asia erikseen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Hmm.. Olinko siis väärässä. Eli tuon ikäisessä mersussa ei ole viellä sitä väylää. Hyvä, hyvä.. Luin vaan jostain tuolta, taisipa olla benzworld, että W140 on eka mersu, missä on väylätekniikkaa.
Että pumppu on väyläohjattu jne..
Siis mun tieto ei ollut kovinkaa tarkkaa nytten. Hyvä, että joku korjasi mun väärän käsityksen.
Ja ja... onko se nyt kovinkaan paha synti jos asiallisesti tekee sen koneen vaihdon siihen. Johonkin konerikkoiseen yksilöön. ??
Mielestäni sinne kuuluisi juuri OM 606, turbolla. Mutta tämä on vaan minun mielipide. Ei kannata kenenkään suuttua siitä.
Ja se että onko tuossa mitään järkeä?? Onko tässä koko elämässä mitään järkeä! Ja eikö jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa?
Jos Antero päättä rakennella C140:ä noin, niin rakentakoon. Mun mielestä ihan kivaa että innostusta riittä.
(Orggis puritaanit , älkää tulko tappamaan minua!
)
Jaahas.. editoitaanpas hiukan, mitä on tullut kirjotettua. Jollakin muulla on myös sama harha kuva, kun mulla, että W140 on eka väylä auto. Esim. tuossa http://www.newsbackup.com/about107334.html
Ja saman suuntaisia juttuja löytyi vakka kuinka.
Ja ja, tuossaha OM 606:ssa on jo sähkö-ohjattu pumppu. Siis kun se on S:n keulilla. Jakaja pumppu siis..
Taitaa kumminkin se W140 olla väylä autoja
(edeleen voin kyllä olla väärässäkin.. korjatkaa joku jos olen..)
Että pumppu on väyläohjattu jne..
Siis mun tieto ei ollut kovinkaa tarkkaa nytten. Hyvä, että joku korjasi mun väärän käsityksen.
Ja ja... onko se nyt kovinkaan paha synti jos asiallisesti tekee sen koneen vaihdon siihen. Johonkin konerikkoiseen yksilöön. ??
Mielestäni sinne kuuluisi juuri OM 606, turbolla. Mutta tämä on vaan minun mielipide. Ei kannata kenenkään suuttua siitä.
Ja se että onko tuossa mitään järkeä?? Onko tässä koko elämässä mitään järkeä! Ja eikö jokainen saa tehdä omilla rahoillaan mitä haluaa?
Jos Antero päättä rakennella C140:ä noin, niin rakentakoon. Mun mielestä ihan kivaa että innostusta riittä.
(Orggis puritaanit , älkää tulko tappamaan minua!

Jaahas.. editoitaanpas hiukan, mitä on tullut kirjotettua. Jollakin muulla on myös sama harha kuva, kun mulla, että W140 on eka väylä auto. Esim. tuossa http://www.newsbackup.com/about107334.html
Ja saman suuntaisia juttuja löytyi vakka kuinka.
Ja ja, tuossaha OM 606:ssa on jo sähkö-ohjattu pumppu. Siis kun se on S:n keulilla. Jakaja pumppu siis..

(edeleen voin kyllä olla väärässäkin.. korjatkaa joku jos olen..)
Näkemykset
Kiitokset näkemyksestä. Mielestäni dieselöinti on perusteltua, jos aikoo ajaa autolla vuosikausia ja arvioin, että arkikulutuskin on vajaa 10l/100 km pienempi.
Sinänsä auton hinta ei ole ongelma - tuleehan auto jokatapauksesa edullisemmaksi kuin uusi arkipäivän japanilainen. Tosi on, että imago kyllä kärsii.
Nuo väylähommat olivat niin varottavia puheita, että jos valita saisin ongelmat väyläongelmien ja vähän tavallista kalliimpien käyttökuljen väliltä, maksaisin mielellään käytöstä.
Kiitokset näkemyksistä, menee sähköhommien takia aikalisälle.
Sinänsä auton hinta ei ole ongelma - tuleehan auto jokatapauksesa edullisemmaksi kuin uusi arkipäivän japanilainen. Tosi on, että imago kyllä kärsii.
Nuo väylähommat olivat niin varottavia puheita, että jos valita saisin ongelmat väyläongelmien ja vähän tavallista kalliimpien käyttökuljen väliltä, maksaisin mielellään käytöstä.
Kiitokset näkemyksistä, menee sähköhommien takia aikalisälle.
Re: Näkemykset
Mistä tuon 10 l teit? Ehkä 5-6 l (puhdas arvaus) voisi olla lähempänä totuutta, mutta muista myös naftan kova hinta ynnä vero, mikä sekin on melkein pari tonnia painavassa autossa jonkinmoinen.Antero A kirjoitti:Kiitokset näkemyksestä. Mielestäni dieselöinti on perusteltua, jos aikoo ajaa autolla vuosikausia ja arvioin, että arkikulutuskin on vajaa 10l/100 km pienempi. .
S124 300TD -93
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
W123 200 -84
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
Re: W 140 Coupe käyttöautoksi?
Kato tästä mitä rapakon takana:
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... front+seat
Kato tästä mitä rapakon takana:
http://forums.mbworld.org/forums/showth ... front+seat
S500 Coupé -95
nautiskelua jalossa muodossa
nautiskelua jalossa muodossa
Mikäpäs kiesi ei tänä päivänä olis kallis ajaa? Osien hinnat on sitten oma juttunsa, taitaa halpaa palikkaa saada ainoastaan tosi vanhoihin kippiohin. Omien kokemusteni perusteella sanoisin että auton varaosien hinta on aika suoraan verrannollinen ajomukavuuteen, mutta tämä on tosiaan oman suppean maailmankuvani aikaansaannos...
Accordiini saa (nyt jo!!!) ostettua suhteellisen järkevän hintaisia osia, onhan pirssikin aika vanha, mutta teknisesti todella soiva peli. Saattaa alustasarja ja todella hyvä huolenpito hieman vaikuttaa asiaan.
Molemmat ässät on sitten ihan arkikäytössä ja työvaunuina, SEC tosin vaan kesäisin. En ole kovinkaan pahana kokenut kulutusta joka heiluu 15l/100km molemmin puolin, riippuen paljon siitä haluaako jokaisista valoista lähteä "tuuning-teuvojen" ja työsuhde-tila-autoilla sudittelevien merkonomien kanssa kilpaa vai ajaa rauhassa kuten (mielestäni) paremmin sopii ässän tyyliin. Kyllähän kaupungissa saa bentsiiniä kulumaan jos on pakko ajaa sarvi otsassa. Firmojen tarrattomilla, merkkaamattomilla autoilla ne useimmat kusipäät ainakin Hesassa kiilailee sotkee liikennettä. Tämä on faktaa, usealta kun olen seuraavissa valoissa seistessä käynyt kysymässä että "mihin v...un sulla on noin helvetillinen kiire, takaisin Korkeasaareenko?" Ja kun muistuttaa lisäksi firman autolla tehdystä vastuuttomasta, idioottimaisesta ajotyylistä, niin vastaukset ovat olleet aika vaisuja...
Joskus tosin tulee SECillä polkastua valoista kun "pikkupoika-luonne" pääsee pintaan.
Välillä sitten motarilla kun näyttää siltä, että jokaisen ruosteisen Nissaninkin on mentävä ohi kuskin niska punoittaen ja ruosteiden lepattaessa helmoista ohitettavan tuulilasille ja tien laitaan. Eikä tilanteen huvittavuutta vähennä sekään että itse ajan jo yli rajotusten...
Tosin yksikään näistä pärekoreista ei sitten ole uudestaan "lepattanut" ohi, sikäli kun ovat edes tavoittaneet.
Joten kulutus on mitä on, mutta ajonautinto on huippuluokkaa, joka ikisellä kilometrillä!!!
Bensakone tai diisseli, niin ässä on aina ässä!!!

Accordiini saa (nyt jo!!!) ostettua suhteellisen järkevän hintaisia osia, onhan pirssikin aika vanha, mutta teknisesti todella soiva peli. Saattaa alustasarja ja todella hyvä huolenpito hieman vaikuttaa asiaan.

Molemmat ässät on sitten ihan arkikäytössä ja työvaunuina, SEC tosin vaan kesäisin. En ole kovinkaan pahana kokenut kulutusta joka heiluu 15l/100km molemmin puolin, riippuen paljon siitä haluaako jokaisista valoista lähteä "tuuning-teuvojen" ja työsuhde-tila-autoilla sudittelevien merkonomien kanssa kilpaa vai ajaa rauhassa kuten (mielestäni) paremmin sopii ässän tyyliin. Kyllähän kaupungissa saa bentsiiniä kulumaan jos on pakko ajaa sarvi otsassa. Firmojen tarrattomilla, merkkaamattomilla autoilla ne useimmat kusipäät ainakin Hesassa kiilailee sotkee liikennettä. Tämä on faktaa, usealta kun olen seuraavissa valoissa seistessä käynyt kysymässä että "mihin v...un sulla on noin helvetillinen kiire, takaisin Korkeasaareenko?" Ja kun muistuttaa lisäksi firman autolla tehdystä vastuuttomasta, idioottimaisesta ajotyylistä, niin vastaukset ovat olleet aika vaisuja...
Joskus tosin tulee SECillä polkastua valoista kun "pikkupoika-luonne" pääsee pintaan.

Joten kulutus on mitä on, mutta ajonautinto on huippuluokkaa, joka ikisellä kilometrillä!!!

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Itse olen ihmetellyt kyllä seuraavaa, ja täytyy myöntää, ettei tule itsekään jaloissa pyörittyä, niin harvemmin porukka alkaa kokeilemaan kuka on kuka!Juselius kirjoitti: En ole kovinkaan pahana kokenut kulutusta, joka heiluu 15l/100km molemmin puolin, riippuen paljon siitä haluaako jokaisista valoista lähteä "tuuning-teuvojen" ja työsuhde-tila-autoilla sudittelevien merkonomien kanssa kilpaa vai ajaa rauhassa kuten (mielestäni) paremmin sopii ässän tyyliin.
Joskus tosin tulee SECillä polkastua valoista kun "pikkupoika-luonne" pääsee pintaan.Välillä sitten motarilla kun näyttää siltä, että jokaisen ruosteisen Nissaninkin on mentävä ohi kuskin niska punoittaen ja ruosteiden lepattaessa helmoista ohitettavan tuulilasille ja tien laitaan. Eikä tilanteen huvittavuutta vähennä sekään että itse ajan jo yli rajotusten...
Tosin yksikään näistä pärekoreista ei sitten ole uudestaan "lepattanut" ohi, sikäli kun ovat edes tavoittaneet.
![]()
Joten kulutus on mitä on, mutta ajonautinto on huippuluokkaa, joka ikisellä kilometrillä!!!![]()
MB 220 E CDI -15 (W212)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)
MB 500 SEC -93 (C140)
Ex:
MB 300 E -90 (W124)