W210 300TDT nykii

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

W210 300TDT nykii

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Mese rupes nykiin tossa eilen tasakaasulla ja on jatkunut koko tämän päivän. Eli kiihdyttäessä tai vakkari päällä en ole huomannut nykimistä, mutta pintakaasulla nykäsee (tökkää) aina välillä. Kiekkamittari reagoi hieman nykäys tilanteessa. Eilen vaihdoin uuden ilmamäärämittarin ja naftasuodattimen (myös karkea). Nyki jo ennen mittarin ja suodattimien vaihtoa. Vanhalla ilmamäärämittarilla meni vikatilaan pidemmässä rasituksessa (puhdistamalla elvytetty mittari). Voiko oireet johtua vaihdelaatikosta? Olen lukenut jossain täällä, että auto nykii ennen laatikon hajoamista (pelko persiissä).
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Voi olla myös huono akku!
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: W210 300TDT nykii

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:Eilen vaihdoin uuden ilmamäärämittarin ja naftasuodattimen (myös karkea). Nyki jo ennen mittarin ja suodattimien vaihtoa. Vanhalla ilmamäärämittarilla meni vikatilaan pidemmässä rasituksessa (puhdistamalla elvytetty mittari).
Onko 1001% varmasti ilmansuodatin puhdas ja kotelon kansi varmasti kunnolla kiinni?
Omassanihan oli laitettu kansi niin, että väänsi rungon vituralleen ja imi tietty suoraan sieltä raosta kaikki paskat ilmamassamittariin -> aina ilmamassamittari sökö.
Ja suorituskyky tiessään.

mrahunen kirjoitti: Voiko oireet johtua vaihdelaatikosta? Olen lukenut jossain täällä, että auto nykii ennen laatikon hajoamista (pelko persiissä).
Kerro ihmeessä, jos olet saanut vakiokoneella 300 TDT:n vaihdelaatikon hajalle.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
mikkop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ma 28.06.2004 09:49
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja mikkop »

Onko käynnistysvaikeuksia talvipakkasilla ollut? Ilmavuodot polttoainejärjestelmässä saattaisi myös aiheuttaa nykimistä?? Itselläni on noita vuotoja ollut ja samoin pientä nykimistä silloin tällöin, juuri kuvailemasi kaltaista pintakaasulla ajaessa ilmenevää.. Vuodot eivät ole vieläkään asettuneet täysin, mutta nyt kuplia näkyy enää hyvin vähän ja harvoin, eikä ole nykinyt enää kuukausiin.

Konehan minulla on yhdellä pytyllä pätkäisty versio omastasi.
VW Touareg 2011 3.0 TDI
Rouvalla W169 A 170 -07
ex.S202 C 250 Turbodiesel Sport -98 "Manfred"
ex. W168 A 170 CDI Elegance -02 - "Hilda"
ex. S202 C 250 Turbodiesel Elegance -99 "Gerhard"
ex. S123 230TE Aut. -85 "Terroristimersu"
ex. W123 300D -81
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Tänään vaihdoin vanhan puhdistetun ilmamäärämittarin takaisin kun meni uudellakin vikatilaan peräkärry perässä. Nykimiset hävisi vanhalla mittarilla, en ymmärrä.
Luulin että vika vikatilaan menemiseen olisi ollut ilmamäärämittarissa kun se meni viime talvena joka kiihdytyksen jälkeen vikatilaan ja vika korjaantui puhdistamalla ilmamäärämittari. Alkukesästä auto alkoi mennä vikatilaan asuntovaunu perässä pidemmissä nousuissa ja nyt jo neljän hengen kuormalla. Uusi mittari ei vaikuttanut asiaan mitenkään, mutta auto alkoi nykimään pintakaasulla. Onko kellään mitään ideoita missä vika voisi olla? Vien auton tulevallla viikolla vikatesteriin, jos en muuta keksi. Tänä iltana kun otatte woimajuomaa,voi tulla hyviäkin ideoita vian ratkaisemiseksi.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
pyhimys
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 03.08.2004 13:55
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja pyhimys »

mrahunen kirjoitti:Tänään vaihdoin vanhan puhdistetun ilmamäärämittarin takaisin kun meni uudellakin vikatilaan peräkärry perässä. Nykimiset hävisi vanhalla mittarilla, en ymmärrä.
Luulin että vika vikatilaan menemiseen olisi ollut ilmamäärämittarissa kun se meni viime talvena joka kiihdytyksen jälkeen vikatilaan ja vika korjaantui puhdistamalla ilmamäärämittari. Alkukesästä auto alkoi mennä vikatilaan asuntovaunu perässä pidemmissä nousuissa ja nyt jo neljän hengen kuormalla. Uusi mittari ei vaikuttanut asiaan mitenkään, mutta auto alkoi nykimään pintakaasulla. Onko kellään mitään ideoita missä vika voisi olla? Vien auton tulevallla viikolla vikatesteriin, jos en muuta keksi. Tänä iltana kun otatte woimajuomaa,voi tulla hyviäkin ideoita vian ratkaisemiseksi.
Joillakin on ollu vikana ahtopaineanturi...
Ei oppinut olutta ojaan kaada
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Anturihan on siinä imusarjan (toivottovasti painesarja) alla. Vika löytyy varmaan vain testerissä?
Mulla saattaa olla sit varmaan ylimääräinen MAFFI.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:Tänään vaihdoin vanhan puhdistetun ilmamäärämittarin takaisin kun meni uudellakin vikatilaan peräkärry perässä. Nykimiset hävisi vanhalla mittarilla, en ymmärrä.
Eli siis uusikin mittari on likaantunut.
Just tasan noin kävi mullekin.

Syy siihen löytyy tästä ketjusta ylempää.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

En usko et se ois likaantunu, ku nyki heti ja vika tulipäälle ekassa pitkässä nousussa kärry perässä. Putsarin olin vaihtanut itse ja tarkastin heti putsarin kannen ku olin lukenut kommenttisi.
On noi sun kuvat vaan helkutin hienoja Ari66, tekis mieli vaihtaa kohta tää mersu harrastus valokuvaamiseen vai onko se nykyään digikuvaamista.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:En usko et se ois likaantunu, ku nyki heti ja vika tulipäälle ekassa pitkässä nousussa kärry perässä.
Putsarin olin vaihtanut itse ja tarkastin heti putsarin kannen ku olin lukenut kommenttisi.
Ok sitten.
Meinaan vaan, että hetkenkin ohivuoto suodattimesta saattaa pilata uunituoreen anturin.
Näin omien kokemuksieni mukaan (215 euron kokeilu, kun en tajunnut vielä uuttakaan ilmamassamittaria asentaessa, että suodatinhan siellä vuotaa).

mrahunen kirjoitti:On noi sun kuvat vaan helkutin hienoja Ari66, tekis mieli vaihtaa kohta tää mersu harrastus valokuvaamiseen vai onko se nykyään digikuvaamista.
Valokuvaamistahan se on nimeltään edelleen.
Ja molempia voi harrastaa rinta rinnan.
Ongelmaksi vaan saattaa tulla sopiville kuvauspaikoille pääsy, jos mersu reistaa :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

automaattilaatikolle hintaa

Viesti Kirjoittaja tapve »

Ari66 kirjoitti:
mrahunen kirjoitti:Eilen vaihdoin uuden ilmamäärämittarin ja naftasuodattimen (myös karkea). Nyki jo ennen mittarin ja suodattimien vaihtoa. Vanhalla ilmamäärämittarilla meni vikatilaan pidemmässä rasituksessa (puhdistamalla elvytetty mittari).
Onko 1001% varmasti ilmansuodatin puhdas ja kotelon kansi varmasti kunnolla kiinni?
Omassanihan oli laitettu kansi niin, että väänsi rungon vituralleen ja imi tietty suoraan sieltä raosta kaikki paskat ilmamassamittariin -> aina ilmamassamittari sökö.
Ja suorituskyky tiessään.

mrahunen kirjoitti: Voiko oireet johtua vaihdelaatikosta? Olen lukenut jossain täällä, että auto nykii ennen laatikon hajoamista (pelko persiissä).
Kerro ihmeessä, jos olet saanut vakiokoneella 300 TDT:n vaihdelaatikon hajalle.
mul hajos 300 tdt automaattilaatikko, ei suostunut 4 vaihdetta ottamaan enää. Pelkästään työt maksoi tuhat euroa, siihen vara osia saman verran. mittarissa vaan 280 tuhatta, et silleen 300 tdt laatikon kestävyydestä, aikaisemmista huolloista nyt on paha alkaa arvailemaan.
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: automaattilaatikolle hintaa

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

tapve kirjoitti:mul hajos 300 tdt automaattilaatikko, ei suostunut 4 vaihdetta ottamaan enää.
Mikä paikka siitä hajosi?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

onko laatikko saanut aikaisemmin "huonoa huoltoa" :?:
Itse tein ja säästin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Minua nyt kiinnostaa kovasti tämä "mrahusen" tapaus.
Pidäthän ajan tasalla, jos muutoksia nykytilanteeseen ilmaantuu ?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Minua nyt kiinnostaa kovasti tämä "mrahusen" tapaus.
Pidäthän ajan tasalla, jos muutoksia nykytilanteeseen ilmaantuu ?
Joo, kerron sit mistä vika löytyi. Kävin tänään Huittisissas kärry perässä vanhalla Maffilla, mut joutu varomaan nousuissa (niitähän on pari reilumpaa Tre Huittinen välillä) ettei mene vikatilaan. Eikös sullakin mennyt pari kertaa vikatilaan vaunu perässä.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

näin ohimennen.. aika yleistä tuntuu olovan tämä pintakaasulla nykiminen.. kuten minulla kanssa.
2.3 l
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:Eikös sullakin mennyt pari kertaa vikatilaan vaunu perässä.
Meni.
Eli vaihda se ilmamassamittari suosiolla :wink:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Meni.
Eli vaihda se ilmamassamittari suosiolla
Vaihdoin jo, mut alko nykimään ja meni silti vikatilaan. Vanhalla ei nyi, mikä kylläkin vähän ihmetyttää.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
tapve
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:44
Paikkakunta: kempele

Re: automaattilaatikolle hintaa

Viesti Kirjoittaja tapve »

Ari66 kirjoitti:
tapve kirjoitti:mul hajos 300 tdt automaattilaatikko, ei suostunut 4 vaihdetta ottamaan enää.
Mikä paikka siitä hajosi?
En tiedä mikä laatikosta hajosi, mut luisti hirveesti, eikä suostunut vaihtamaan nelosta millään. laasonen oulussa irrotti laatikon ja vierimaa haukiputaalla vaihtoi kertomansa mukaan kaikki sisäkalut uusiks. Nyt tuntuu pelaavan, mutta säätöä vielä kaipaa, vierimaalle kai se on vietävä lähiaikoina säädettäväksi
BMW 520 D A touring
Ford Mondeo farmari 2.0i
Renault Laguna
MB w124 300 touring turbodiesel automatic
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Välijäähdytin oli halki (vikapaikka löyty KOS:in vuoden takaisen jutun perusteella). Nyt on välijäähdyttimen tilalla ollut suora putki pari viikkoa, eikä ole kertaakaan mennyt vikatilaan. Huomenna kokeilen uudella ilmamäärämittarilla, saas nähä miten äijän käy.
Uusi välijäähdytin tilattu Raatikaiselta, eiköhän jäähdytysteho riitä ensi kesänä :wink:
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

Toimii uudella ilmämäärämittarilla hyvin. Eli vikatilaan meno pitkässä rasituksessa ja nykiminen uudella ilmamäärämittarilla aiheutui rikkinäisestä välijäähdyttimestä. Uudella ilmamäärämittarilla kulkee kevyemmin kuin vanhalla puhdistetulla.
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

mrahunen kirjoitti:Uudella ilmamäärämittarilla kulkee kevyemmin kuin vanhalla puhdistetulla.
Pitäis myös minun ostaa uusi, nyt on paikalla puhdistettu.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Vastaa Viestiin