syyläri
syyläri
mulla syyläri vuataa jostain nurkasta vähän ja tarttis tehrä jotain, ennen kuin pakkaset kiristyy. oon aina lisäilly vaan vettä, mutta se peli ei taida enää oikeen vedellä jos pakkasta alkaa tuleen. onko kokemuksia tosta syylärin paikkaus neesusta, että mitenkä toimii vai toimiiko sittenkään? miten se muuten ees toimii? kaadetaan vaan ylävesiletkusta sisään ja annetaan olla? vai pitääkö vaihtaa jonkun ajan päästä neesut, ku on laittanu ne sörsselit sisään? tukkiiko muita paikkoja, kun vuotokohdan, esim termostaatin?
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Kyllä ne väittää että mömmö voi tukkia lämmityslaitteen kennon tai magneettiventtiilit voivat alkaa jumittaan. Jotain Würthin nestemäistä tavaraa on kehuttu, Bilteman syylarisementti kannattanee unohtaa.
Melkein suosittelisin uutta syylaria, esim. Ebaysta saa uuden halvimmillaan alle 90€:lla.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Muuta kuin syylari irti ja lähimmälle jäähdytinkorjaamolle. Ne kyllä kertoo, kantsiiko enää tinailla. Jos ei, niin uutta tilalle..
Mömmöjä ei käytä kuin itäblokin voimaurheilijat
Mömmöjä ei käytä kuin itäblokin voimaurheilijat

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
jaa.a, fortea meillä päin saa muutamista korjaamon omaavista liikkeistä.
Itse olen näköjään(pullo löyty) käyttänyt Holts:in valmistavaa nestämäistä ainetta pienessä sinisessä pullossa, myydään huoltsikoilla.
Tässä lukee: ei tuki vesikanavia, ei vahingoita metalleja eikä kumitiivisteitä. Voidaan pitää jatkuvasti jäähdytysjärjestelmässä, sisältää myös ruosteenestoainetta..jne
Ja mielestäni, ei kai pikkureiän takia tarvi välttämättä koko pulloa holvata
Itse olen näköjään(pullo löyty) käyttänyt Holts:in valmistavaa nestämäistä ainetta pienessä sinisessä pullossa, myydään huoltsikoilla.
Tässä lukee: ei tuki vesikanavia, ei vahingoita metalleja eikä kumitiivisteitä. Voidaan pitää jatkuvasti jäähdytysjärjestelmässä, sisältää myös ruosteenestoainetta..jne
Ja mielestäni, ei kai pikkureiän takia tarvi välttämättä koko pulloa holvata

- mikajamersu
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
- Paikkakunta: salo
Ikävä tosiasia on ettei autoa vaan yksinkertaisesti korjata millän
hokkuspokkus litkuilla, oli ne kenen tekemiä tahtoo.
´
Se tosin on totta että itseään saa petettyä vähän aikaa moisilla
liemillä
pysyyhän pakoputkikittikin viikon kiinni...
Mutta tämä on vain minun mielipide
hokkuspokkus litkuilla, oli ne kenen tekemiä tahtoo.

Se tosin on totta että itseään saa petettyä vähän aikaa moisilla
liemillä


Mutta tämä on vain minun mielipide

onko pakko jos ei halua...
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Fortea myy
Mersun paikalliselta merkkikorjaamolta pitäisi saada Fortea, ainakin Kuopiossa saa! 

Re: Fortea myy
Joo kyllä täällä on jonkinlainen valikoima noita forten tuotteita.karjis kirjoitti:Mersun paikalliselta merkkikorjaamolta pitäisi saada Fortea, ainakin Kuopiossa saa!
Milläs mersulla karjis ajelee ? =)
Jäähdytysjärjestelmän paikka aine / diesel forte/ bensaforte/ moottoriforte ja paria muutakin hoitoainetta.
Kyllä nuo on havaittu ihan toimivaksi, haittapuolia ei ainakaan ole löytynyt =)
itse ajelen polkupyörällä :D
Mulla olis 200B:n syyläri joutilaana jos ei vuoto lopu
(mahtaako käydä päikseen)

S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
oivoi en tiedä josko kyseiset mömmöt olis muutamassa vuodessa parantuneet
mut jokunen vuosi sitten löräytin huoltoasemalta ostetun purnukan corollaan ja siitä vasta riemu repes
noh siitä tosin selvittiin termostaatin vaihdolla ja lämppärin kennon pesulla
perimätiedon tai esson baarin juttujen mukaan raan kananmunan tunkeminen syyläriin ajaa saman asian
että kyllä kai sen syylärin korjaus/vaihto ois pito autoon suotavaa myynti vehkeet sit erikseen
enpä tatois olla uusi omistaja

mut jokunen vuosi sitten löräytin huoltoasemalta ostetun purnukan corollaan ja siitä vasta riemu repes





W124 300D aut -89
- jytäkkä
- Mersumies
- Viestit: 679
- Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
- Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue
Yksi halpa konsti on lisäillä sitä kuuluisaa
lähdevettä joka ei kai jäädy koskaan
Ei tarvi ostaa litkuja eikä syyläriä..heh
Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään
lähdevettä joka ei kai jäädy koskaan

Ei tarvi ostaa litkuja eikä syyläriä..heh

Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään

S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin
---------------------------------------------------------------------
Yksi ääni korjaukselle/uudelle osalle. Oon kahteen jäähdyttimeen kaatanu paikkaus litkua, viimeksi fortea, ja toki reikä umpeutui mutta tukkeentui samalla jäähdytinkin. Jälkimmäisestä niin pahoin että piti vaihtaa heti syyläri. Ensimmäinen kokeilu on rauhallisessa ajossa olevassa autossa, joten sillä voi ajella ilman että lämmöt nousee, mutta se toinen niin...
En ittelle laita enkä suosittele kenellekkään!
En ittelle laita enkä suosittele kenellekkään!
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Re: syyläri
Älä hemmetissä viitsi leikkiä mömmöillä.Pistä suoraan uusi jäähdytin. KL-VARAOSAT myy edullisesti. www.kl-varaosat.fipera8x kirjoitti:mulla syyläri vuataa jostain nurkasta vähän ja tarttis tehrä jotain, ennen kuin pakkaset kiristyy. oon aina lisäilly vaan vettä, mutta se peli ei taida enää oikeen vedellä jos pakkasta alkaa tuleen. onko kokemuksia tosta syylärin paikkaus neesusta, että mitenkä toimii vai toimiiko sittenkään? miten se muuten ees toimii? kaadetaan vaan ylävesiletkusta sisään ja annetaan olla? vai pitääkö vaihtaa jonkun ajan päästä neesut, ku on laittanu ne sörsselit sisään? tukkiiko muita paikkoja, kun vuotokohdan, esim termostaatin?
Tai www.motonet.fi
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Samoin näkisin asian, 160 eskoo tämän hintaluokan peleissä on iso sijoitus..pera8x kirjoitti:160 eskoo ja edullisesti. hmm. aika ristiriitasta. laitoin jo. ihan ok:sti toimii eikä vuadakkaan enää. vaihdoin kaikki jäähdytysjärjestelmän mehut samalla uusiin.
Säästyneillä rahoilla rohkeat rokan syö

200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
nii-in, eihän sitä glykolia passaa moottoriin laittaa ku sille on parempaaki käyttöäKummisetä kirjoitti:Tota ne tekee vaan sen takia kun koneessa on pelkät vedet eikä glykoolia, ettei pakkanen halkase lohkoa yön aikana.jytäkkä kirjoitti:Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään


MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km
Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.
haaveena:
MB W126 560SEL
niin. se glykoli oli kai joskus arvotavaraa.
vaihdoin tosiaan kaikki mehut. laitoin crc:n syylärin tukkimis neesua ja sekotin sitä sen tölkin sisällön n. litraan glykolia ja kaadoin paisuntasäiliöstä sisään ja heti perään noin 3 litraa lisää glykolia. sit vettä loput niin paljon, ku menee. laitoin koneen käyntiin ja seurailin lämpömittaria ja lämpösen ilman tuloo. heti ku käynnisti ni lämmöt nousi tosinopeeta 80 asteeseen. sit polkasin kunnolla kaasua ni laski lämmöt vähän. taas ne alko nousta, ei muutaku lisää kaasua. ja taas laski lämmöt. ja samalla ei meinannu tulla lämmintä ollenkaan. vähä aikaa, ku renkkas niitä lämmön säätimiä ja puhallinta ja polki kaasua ja lisäs vettä koneeseen ni alko tasottuu lämmöt ja kennot täyttyä. sit vaan flektin johdot irti ja koneen lämmöt siihen satasen pintaan ja anto käydä jotain kymmenen minuuttia. lopuks flekti takas, paisuntasäiliön korkki kii ja puhallusta päälle. lopputulos: kaikki toimii kiiltävästi ja syylärin vuato loppui kokonaan.(ainaki toistaseks). 


W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E