syyläri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

syyläri

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla syyläri vuataa jostain nurkasta vähän ja tarttis tehrä jotain, ennen kuin pakkaset kiristyy. oon aina lisäilly vaan vettä, mutta se peli ei taida enää oikeen vedellä jos pakkasta alkaa tuleen. onko kokemuksia tosta syylärin paikkaus neesusta, että mitenkä toimii vai toimiiko sittenkään? miten se muuten ees toimii? kaadetaan vaan ylävesiletkusta sisään ja annetaan olla? vai pitääkö vaihtaa jonkun ajan päästä neesut, ku on laittanu ne sörsselit sisään? tukkiiko muita paikkoja, kun vuotokohdan, esim termostaatin?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyllä ne väittää että mömmö voi tukkia lämmityslaitteen kennon tai magneettiventtiilit voivat alkaa jumittaan. Jotain Würthin nestemäistä tavaraa on kehuttu, Bilteman syylarisementti kannattanee unohtaa. :lol: Melkein suosittelisin uutta syylaria, esim. Ebaysta saa uuden halvimmillaan alle 90€:lla.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Muuta kuin syylari irti ja lähimmälle jäähdytinkorjaamolle. Ne kyllä kertoo, kantsiiko enää tinailla. Jos ei, niin uutta tilalle..
Mömmöjä ei käytä kuin itäblokin voimaurheilijat :wink:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

voinhan mää sen itekki tinailla! hyvä idea muuten. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Forten mömmöön voi luottaa. Auttaa ainakin vuoden kerrallaan.
250TD -86, 260E LANG -90
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Jos tinaus ei onnistu ja päätät kokeillä mömmöllä, lämmityslaitteen säätimet kylmäasentoon ja pitkä ajo. En ole huomannu, että nykyajan mömmöt mitään tukkis...siis muuta kuin reiän :roll:
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo. kai mää kokeilen noita mömmöjä sit ekaks. niin pitikö ne ottaa sit poiskin sieltä, ku on jonkin aikaa ajellu niillä mömmöillä vai jätetäänkö sekaan pyöriin? ja mistä sitä forten mömmöö saapi?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

jaa.a, fortea meillä päin saa muutamista korjaamon omaavista liikkeistä.
Itse olen näköjään(pullo löyty) käyttänyt Holts:in valmistavaa nestämäistä ainetta pienessä sinisessä pullossa, myydään huoltsikoilla.
Tässä lukee: ei tuki vesikanavia, ei vahingoita metalleja eikä kumitiivisteitä. Voidaan pitää jatkuvasti jäähdytysjärjestelmässä, sisältää myös ruosteenestoainetta..jne
Ja mielestäni, ei kai pikkureiän takia tarvi välttämättä koko pulloa holvata :?
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

Forten tuotteet kai oikeesti hyviä joskin kalliita.
Muistelen kuulleeni että sen tuotteita jotku merkkikorjaamot käyttää huolto-ohjelmassaan... kai lähinnä polttoainejärjestelmän putsauksessa.
Avatar
mikajamersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 17.10.2005 18:18
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja mikajamersu »

Ikävä tosiasia on ettei autoa vaan yksinkertaisesti korjata millän
hokkuspokkus litkuilla, oli ne kenen tekemiä tahtoo. :shock: ´
Se tosin on totta että itseään saa petettyä vähän aikaa moisilla
liemillä :? pysyyhän pakoputkikittikin viikon kiinni... :wink:

Mutta tämä on vain minun mielipide 8)
onko pakko jos ei halua...

Exiä:
w124 200/250d
190 2.0 vm.88
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

totta toikin. ei vaan oo oikeen rahoo tohon syyläriin just nyt.
W201 250DT 20V
w201 190E
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Kaikilla ratkaisuilla on aina puolensa.
Aikoinaan vanhasta Golfistani syyläri vuoti ja kakkosauto kun oli niin piruuttani laitoin "litkua" syyläriin. Vuoto loppui eikä vuotanut 3 vuoden jälkeenkään, kun myin Golfin eteenpäin.
Avatar
romu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 783
Liittynyt: La 25.12.2004 13:16
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja romu »

Litku sisään vaan. Ei ole tullut ongelmia.Vuodot kylläkin ovat loppuneet. Forte jätetään pyörimään sinne sekaan.
250TD -86, 260E LANG -90
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Fortea myy

Viesti Kirjoittaja karjis »

Mersun paikalliselta merkkikorjaamolta pitäisi saada Fortea, ainakin Kuopiossa saa! :D
Jack
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 271
Liittynyt: Ke 12.11.2003 16:39

Re: Fortea myy

Viesti Kirjoittaja Jack »

karjis kirjoitti:Mersun paikalliselta merkkikorjaamolta pitäisi saada Fortea, ainakin Kuopiossa saa! :D
Joo kyllä täällä on jonkinlainen valikoima noita forten tuotteita.
Milläs mersulla karjis ajelee ? =)

Jäähdytysjärjestelmän paikka aine / diesel forte/ bensaforte/ moottoriforte ja paria muutakin hoitoainetta.

Kyllä nuo on havaittu ihan toimivaksi, haittapuolia ei ainakaan ole löytynyt =)
itse ajelen polkupyörällä :D
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Mulla olis 200B:n syyläri joutilaana jos ei vuoto lopu :wink: (mahtaako käydä päikseen)
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

minen kaatas sitä litkua syyläriin,kun ainakin omassa ooppelissa :oops: aikoinaan tukki lämppärinkennon....

ota syyläri irti ja tinaa se reikä.
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ei taida pensakoneen syyläri käydä. muistelisin, että motonetissä myydään eri koneisiin erilaisia ja hintasia syyläreitä. :cry:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

oivoi en tiedä josko kyseiset mömmöt olis muutamassa vuodessa parantuneet
mut jokunen vuosi sitten löräytin huoltoasemalta ostetun purnukan corollaan ja siitä vasta riemu repes :( noh siitä tosin selvittiin termostaatin vaihdolla ja lämppärin kennon pesulla :twisted: perimätiedon tai esson baarin juttujen mukaan raan kananmunan tunkeminen syyläriin ajaa saman asian :D että kyllä kai sen syylärin korjaus/vaihto ois pito autoon suotavaa myynti vehkeet sit erikseen :D enpä tatois olla uusi omistaja
:idea:
W124 300D aut -89
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Ja sitten kun on mömmöt kokeiltu ja rahaa tienattu 150€:n verran, niin täältä löytyy UUSI paketissa oleva syyläri siihen sun autoon.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Yksi halpa konsti on lisäillä sitä kuuluisaa
lähdevettä joka ei kai jäädy koskaan :lol:
Ei tarvi ostaa litkuja eikä syyläriä..heh :D

Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään :wink:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
timo76
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 16.03.2005 17:40

Viesti Kirjoittaja timo76 »

Yksi ääni korjaukselle/uudelle osalle. Oon kahteen jäähdyttimeen kaatanu paikkaus litkua, viimeksi fortea, ja toki reikä umpeutui mutta tukkeentui samalla jäähdytinkin. Jälkimmäisestä niin pahoin että piti vaihtaa heti syyläri. Ensimmäinen kokeilu on rauhallisessa ajossa olevassa autossa, joten sillä voi ajella ilman että lämmöt nousee, mutta se toinen niin...

En ittelle laita enkä suosittele kenellekkään!
Kukaan, joka ajaa mersulla, ei voi olla läpensä paha
Avatar
Soininen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2005 19:08
Paikkakunta: Lieksa

Re: syyläri

Viesti Kirjoittaja Soininen »

pera8x kirjoitti:mulla syyläri vuataa jostain nurkasta vähän ja tarttis tehrä jotain, ennen kuin pakkaset kiristyy. oon aina lisäilly vaan vettä, mutta se peli ei taida enää oikeen vedellä jos pakkasta alkaa tuleen. onko kokemuksia tosta syylärin paikkaus neesusta, että mitenkä toimii vai toimiiko sittenkään? miten se muuten ees toimii? kaadetaan vaan ylävesiletkusta sisään ja annetaan olla? vai pitääkö vaihtaa jonkun ajan päästä neesut, ku on laittanu ne sörsselit sisään? tukkiiko muita paikkoja, kun vuotokohdan, esim termostaatin?
Älä hemmetissä viitsi leikkiä mömmöillä.Pistä suoraan uusi jäähdytin. KL-VARAOSAT myy edullisesti. www.kl-varaosat.fi
Tai www.motonet.fi
AJA MILLÄ AJAT, MUTTA MERSULLA LOPUT.

Mersu on Mersu!!! Ni...ni...niiiin, ja, sitten muut on näitä katiskoita.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

160 eskoo ja edullisesti. hmm. aika ristiriitasta. laitoin jo. ihan ok:sti toimii eikä vuadakkaan enää. vaihdoin kaikki jäähdytysjärjestelmän mehut samalla uusiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

pera8x kirjoitti:160 eskoo ja edullisesti. hmm. aika ristiriitasta. laitoin jo. ihan ok:sti toimii eikä vuadakkaan enää. vaihdoin kaikki jäähdytysjärjestelmän mehut samalla uusiin.
Samoin näkisin asian, 160 eskoo tämän hintaluokan peleissä on iso sijoitus..
Säästyneillä rahoilla rohkeat rokan syö 8)
200 E cdi w211 -09
230 E w124 ex
220 D w202 ex
--------------------------
"Tähdet, Tähdet, kauas ikuisuuksiin ajan taa"
Avatar
jaines
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Ma 03.10.2005 20:12

Viesti Kirjoittaja jaines »

:arrow:
Kummisetä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: La 17.09.2005 18:25
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään :wink:[/quote] Tota ne tekee vaan sen takia kun koneessa on pelkät vedet eikä glykoolia, ettei pakkanen halkase lohkoa yön aikana. :?
Avatar
mazza
Mersumies
Mersumies
Viestit: 562
Liittynyt: Ma 10.01.2005 22:46
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Kummisetä kirjoitti:
jytäkkä kirjoitti:Tai sitten ryssän tyylillä,ajon jälkeen vedet
pihalle ja taas ajoonlähtötarkastuksen yhteydessä
uudet sisään :wink:
Tota ne tekee vaan sen takia kun koneessa on pelkät vedet eikä glykoolia, ettei pakkanen halkase lohkoa yön aikana. :?
nii-in, eihän sitä glykolia passaa moottoriin laittaa ku sille on parempaaki käyttöä :roll: (saapi kadulla hyvät rahat suomalaiselta turistilta :lol: )
MB S211 E320CDI Avantgarde -04
MB W126 280SE -83
MB W126 240SD -80 korinvaihtovaraosa-auto
Ex MB W123 300D -83 1525000 km

Sekä liuta italialaisia harrasteromuja.

haaveena:
MB W126 560SEL
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin. se glykoli oli kai joskus arvotavaraa. :? vaihdoin tosiaan kaikki mehut. laitoin crc:n syylärin tukkimis neesua ja sekotin sitä sen tölkin sisällön n. litraan glykolia ja kaadoin paisuntasäiliöstä sisään ja heti perään noin 3 litraa lisää glykolia. sit vettä loput niin paljon, ku menee. laitoin koneen käyntiin ja seurailin lämpömittaria ja lämpösen ilman tuloo. heti ku käynnisti ni lämmöt nousi tosinopeeta 80 asteeseen. sit polkasin kunnolla kaasua ni laski lämmöt vähän. taas ne alko nousta, ei muutaku lisää kaasua. ja taas laski lämmöt. ja samalla ei meinannu tulla lämmintä ollenkaan. vähä aikaa, ku renkkas niitä lämmön säätimiä ja puhallinta ja polki kaasua ja lisäs vettä koneeseen ni alko tasottuu lämmöt ja kennot täyttyä. sit vaan flektin johdot irti ja koneen lämmöt siihen satasen pintaan ja anto käydä jotain kymmenen minuuttia. lopuks flekti takas, paisuntasäiliön korkki kii ja puhallusta päälle. lopputulos: kaikki toimii kiiltävästi ja syylärin vuato loppui kokonaan.(ainaki toistaseks). :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

eikä se niin vakavaa oo, jos meinaa alkaa lämppärin kenno mennä tukkoon. sit vaan letkut irti ja paineella vettä sisään. sillain ne puhdistetaan. ei pidä ottaa turhaa stressiä. :lol:
W201 250DT 20V
w201 190E
Vastaa Viestiin